Hankinnat vauvalle

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella vauvatarvikkeista ja muista hankinnoista vauvalle. 😊 Oletko jo tehnyt hankintoja?

Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.
 
Aika vähän tarvinnee hankkia mitään. Edelliset syntyneet -22 ja -23 niin kaikki vauvatavara on vielä tallessa. Jos kävisi niin ihanasti että tulee tyttö niin sitten saattaa shoppailuvilli tulla, kun vaatekanta meillä on aika poikamaista. Jos poika tulee niin pitää käydä vain varastot läpi että onko vaatteet miten kuluneita ja paikkailla puutteet sitä mukaa. Sängyt, hoitotarvikkeet, vaunut, kaukalo yms on valmiina jo. Kaikille vauvoille oon hankkinut jonkun oman 50-56 kokoisen asun kun olen halunnut että kaikilla on jotain ihan vain hänelle hankittua eikä aina muilta perittyä 😊 en taida ottaa edes äitiyspakkausta kun en ottanut tokallekaan. Maaliskuisen -22 äitiyspakkaus oli todella kattava aikanaan. Sit tietysti pitää hakea ilmaiset babyboxit ja liberolaukut ja tilailla vaippanäytteet!

Hankintalistalla taas aika korkealla on isompi auto, koska kolme muksua ja niiden kamat alkaa viedä tilaa ihan hervottomasti. Sepä onkin sit oma viidakkonsa, johon on kyllä jo hyvän aikaa perehdytty.
 
Mulla ei oo vielä mitään hankittuna, paitsi jotain vauvavaatetta mitä on kiva hamstrata ja fiilistellä. Vähän kauhulla ootan sitä että pitää tehdä päätöksiä joidenkin vaunujen tms. suhteen. Sit tuntuu että on nii pitkiä listoja kaikenmaailman kamasta mitä jotkut pitää aivan välttämättömänä ja mistä en oo kuullutkaan :D . Oon itse aika minimalisti monen asian suhteen ja haluaisin pitää asian niin myös lapsen tultua, toki kohtuuden nimissä! :D
 
Jatkan vielä omia mietteitä;
Esikoisen kohdalla hommasin rintapumpun vasta kun vauva oli jotain pari vkoa. Halusin ensin nähdä tuleeko sille edes käyttöä. Aika harvoin tarvittiin meillä, maitoa ei tullut tarpeeksi että saisi pakkaseen asti. Käsikäyttöinen pumppu riitti niille kerroille kun pumppua ylipäänsä tarvitsi.

Kantoreppu tuli tarpeen kun vauvalle iski se vaihe että vain syli kelpaa. Liinoja en jaksanut opetella. Yksi autoton kaveri taas tykästyi liinalla kantamiseen ja kantoi lasta ihan aina joka paikkaan liinassa. Itselle näppärämpi oli tuo reppu kun sai lapsen mukaan autosta vaikka kauppaan eikä tarvinnut raahata turvakaukaloa mukana.

Stokken Tripp Trappia vihaan nykyään aivan verisesti mutta siinä syöttötuolissa paras asia on newborn-sitteri. Sitä jos ei olisi niin olisi koko tuoli jo kirpparilla 🤣 siinä sitteri tulee mun mielestä ihan huippu korkeudelle ja siinä on helppo aloittaa ekat kiinteiden maistelut!

Ja viimeisenä; meille ei ikinä hankittu sellaista the vaipparoskista, ihan tavallisella kannellisella poljinroskiksella on pärjätty! 😊
 
Hänkin joskus esikoisen aikaan käsikäyttöisen rintapumpun, ihan kamala vekotin. Nyt tullaan saamaan sähkökäyttöinen pumppu, niin varmasti on tehokkaampaa. 😊
 
Takaisin
Top