Mitä sinä aiot hankkia vauvalle? Oletko jo tehnyt paljon hankintoja?
Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.
Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä ostin tuolle taaperolle häntä odottaessani bambupatjan ja oon ollu siihen tosi tyytyväinen. Siinä on pieni vauva puoli ja sitten vauvan kasvettua käännetään ylösalaisin. Verkkokauppa.com oli joulutammikuussa iso alennus, joka toistui tänäkin vuonna kun tilasin toisen samanlaisen mökin matkasänkyyn.Hankittavaa on jonkun verran. Ainakin tuplavaunut, sillä meidän 3v ei vielä kävele kovin pitkiä matkoja, sylikissa ja kävely on hänestä erityisenä tylsää. Täyttää kyllä 4v vauvan syntymän aikoihin, mutta kuvittelisin, et edelleen nauttii istua vaunuissa silloinkin.
Oon ostanut yhdet samettiset pehmeät henkselihousut vauvalle. Jostain syystä ne oikein huusi mun nimeä kirpparilla.
Oon myös hankkinut äpn makuupusseja 2 kpl käytettynä ja ihanat villasukat ja villapipon(jonkun itse kutomat ) sekä kaksi ihanaa harsoa käytettynä myöskin.
Vanhastaan löytyy mm turvakaukalo pusseineen , yksittäisvaunut, leluja, vaatteita mukava pino myös talvivauvalle, vilttejä, pyyhkeitä ja lakanoita, lampaantaljoja. Nuo nyt ainakin.
Mut ehdottomat must hankkia on tupliksien lisäksi
-n 60cm villahaalari
-ruskovillan ensimyssy
-kantoreppu/kantoliina
-tuttipullo varalle
-harsoja lisää
-ensilelu(pehmolelu) on lasten valintana sit edessä ja se tulee ainakin uutena
-potkuhousuja missä olkaimet. Nämä on minusta kätevät kun kantaa liinassa/repussa. Meillä ei taida olla niitä yksiäkään toistaiseksi
Mietin myös
-kapaloa
- kestovaippojen hankintaa(haluaisin villahousu/harsosysteemit ruskovillan tuotteina). Ja haluaisin myös
-kokovillaista vilttiä, jo synnärille mukaan vauvalle.
- sitteriä baby björn olis haaveissa (meillä on ns säkkituolimallinen "sitteri" jo olemassa, joka toimii taaperolla ja vielä 5vuotiaallakin löhöämispaikkana). Mut voi olla että menee sit enemmän kesään sen hankinta, ku vauva on jo isompi.
Liputan kierrätettyjen tavaroiden puolesta. Ja ennenkaikkea luonnonmateriaalien, kuten villa ja silkki Luonnon suojeleminen ja luonnollisuuden valitseminen käyttötavaroihin(varsinkin vauvalle) on mulle tärkeä arvo
Pinnasänky meillä on pientä korjausta vailla kellarissa. Hankin siihen futonpatjan ja villasen petarin. Mut ensialkuun me nukutaan perhepedissä ja vauva tarvittaessa vaunuissa. Pinnasänky tulee sit ku vauva kääntyilee jo vaunuissaan/vieressä, et kaipaa jo omaa sänkyä siltä osin. En tiedä tuleeko hän pinniksessä nukkumaan miten, mutta sellainen paikka on hyvä olla aina minne pienen saa välillä omaan turvalliseen paikkaan. Pinnasänky on siitä mahtava minusta.
Varmasti tulee jotain vielä mieleen mitä tarvitsee. Mut esim nenäimuri(imuriin liitettävä), vauvaharja ja kampa ja amme löytyy jo. En oo 3v jäljiltä ehtinyt hävittää kaikkea vielä
Tää oli kyllä vauvan hankintaan liittyvä...mutta.. itelle sit tietty imetyspaitoja, liivejä ja pehmeitä vaatteita muutenkin(lähinnä varmaan yöppyjä tms kotoiluun kivoja talven pakkasille) lisää pikkuvauva-ajalle. Haluan vanhoista raskausvaatteista, etenkin yläosista, luopua mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen ihan kyllästymisen vuoksi ja ne ahdistaa pukea päälle, muistuttaa jälkeenpäin äh, raskaasta olotilasta
Vaikka ostan yleensä kaiken mahdollisen käytettynä, niin oon käyny aina ennen synnäriä shoppailemassa itelle synnärille ja sen jälkeiseks ajaks omia ihania uusia juttuja. Tytön syntymän jälkeiselle ajalle ostin uuden villapaidan ja ihanan uuden ponkkarin jo synnärille mukaan. Pieniä juttuja, mutta vähän kuin itelle palkinto kaiken raskausajan ja synnytyksen ponnistelun jälkeen. Nuo on osoittautunut itelle tärkeiksi investoinneiksi.
Älä huoli, hyvin ennätät..Mä en oo ostanut vielä mitään
Tiedän että homma voi lähteä lapasesta niin otetaan varman päälle.
Plus pitää vielä raivata tilaa yläkertaan pinnalle jne ja kantaa pari kaappia sinne ja ja ja
Noin tein minäkin edellistä odottaessa, ja samalla hankintojen aikataulutuskaavalla menen nytkin... Luuletko saavasi lähipiiristä/ kavereilta esim vaatteita ns. säkkikaupalla kuten joillekin on käynyt.Kaikki pitää hankkia, mutta odotan hankintojen kanssa nt-ultran ja NIPT:in yli.
En tiedä…monien kavereiden ja sukulaisten lapset ovat jo isoja, joten vaatteet on jo ehkä laitettu kierrätykseen. En ole vielä miettinyt asiaa kauheasti, mutta muutaman viikon päästä ehkä uskallan!Noin tein minäkin edellistä odottaessa, ja samalla hankintojen aikataulutuskaavalla menen nytkin... Luuletko saavasi lähipiiristä/ kavereilta esim vaatteita ns. säkkikaupalla kuten joillekin on käynyt.
Vaunuista oma (työntäjien) käsien ja jalkojen pituus sekä ympäristö missä niillä liikutaan( auratut asfalttijalkakäytävät vai maaseuseutu) vaikuttavat paljon.Mitä vaunuja suosittelette ja miksi?
Tosi hyvä kysymys! Olen tullut siihen tulokseen, että rattaita täytyy ainakin olla useammat niin ehkä hankin vaunut (sen muutaman kuukauden niitä kuitenkin vaan käytetään) käytettynä ja sitten jotkut hyvinkulkevat rattaat lenkkeilyyn ja toiset kevyet kaupunkikäyttöön. Mutta merkki ja mallit vielä aivan tuntemattomiaMitä vaunuja suosittelette ja miksi?
Tarjouksia kannattaa aina hyödyntää, etenkin noissa kalliissa hankinnoissa. Teille tuleekin nyt joulupukin apureen voimin monta isoa pakettia kotiin ihmetelläviksi varmaan noin parin viikon sisällä! Mitkä vaunut ja kaukalon te tilasitte?Joko olette tässä kohtaa kovasti tehneet hankintoja? me tilattiin eilen yhdistelmävaunu+turvakaukalosetti, tää oli meiän ensimmäinen hankinta, ollaan oltu aika varovaisia hommaamaan mitään kovin aikaisin, mutta nyt laitettiin tilaus kun oli hyvä tarjous ja ajateltiin ettei jakseta tuota vaunuasiaa pohtia enää enempää kun aika paljon jo tullut selviteltyä näitä ja niin paljon hankintoja tehtävänä
Vaunut on britax smile 5z ja turvakaukalo Britax baby-safe pro. Mietittiin että noi vaunut ois jonkinlainen kompromissi jos haluaa ettei oo liian heiveröiset lenkkipoluille tai loskasäähän mutta ois kuitenkin näppärät käyttää jos asioi esim. kauppakeskuksessa, tarkoitus olisi kuitenkin yksillä vaunuilla pärjätä.Tarjouksia kannattaa aina hyödyntää, etenkin noissa kalliissa hankinnoissa. Teille tuleekin nyt joulupukin apureen voimin monta isoa pakettia kotiin ihmetelläviksi varmaan noin parin viikon sisällä! Mitkä vaunut ja kaukalon te tilasitte?