Hankinnat vauvalle

Nyt tosiaan muistin mikä niissä Veranoissa ei miestä miellyttänyt. Ainoa väri, josta siinä mallissa tykkäsin oli se valkoinen/keinonahka ja sillä värillä vaunujen hinta nousi päälle 400 euroon. Se oli se syy miksei mies lämmenny niille! :D
 

Bongasin tämän päivän Iltalehdestä, että Autoliitto on julkaissut 33 turvaistuimen testitulokset. Kyllä, Autoliitolla on paljon tarjottavaa meille naisillekin! Minua ainakin kiinnostaa lasteni matkustusturvallisuus, varsinkin, kun olen meidän perheessä se, joka autoilee päivittäin.

Vain 16 istuimista sai hyvän arvosanan, eikä erinomaiseen kokonaisarvosanaan yltänyt yksikään istuin. Jopa viisi turvaistuinta sai heikon kokonaisarvosanan, pääosin juuri huonon turvallisuustason takia.Menestyäkseen testissä istuimen piti pärjätä kaikissa kokoluokissa ja asennoissa, joihin se oli tarkoitettu.

Mikäli olet hankkimassa turvaistuinta, kannattaa sinun käydä tutustumassa Autoliiton sivuihin ja testituloksiin. Mikäli olet jo  hommannut turvaistuimen, niinkuin minä, niin käy kurkkaamassa kuinka hankkimasi istuin pärjäsi testissä; mikä oli hyvää ja mikä ei.

Mikäli olet hankkimassa tai saamassa turvaistuimen käytettynä, Autoliiton sivujen tulokset ulottuvat jopa v. 2003 yleisimpiin merkkeihin ja malleihin. Sen lisäksi sivuilta löytyy monenlaista infoa turvaistuimen käyttöohjeista vaaratilanteiden ehkäisemiseen. Eli sivuista on hyötyä myös muillekin, kuin uutta ostaville!

 
Hankintoja on pikkuhiljaa tehty...
Onstin kipparilta aivan uuden näköisen Emma merkkisen sitterin. Ja samalla kertaa mukaan lähti syöttötuolin pehmuste parilla eurolla :)

Myös muutamia pienen pieniä vaatteita olen ostanut.

Nyt olen miettinyt josko en hankkisi hoitopöytää vaan kodinhoitohuoneeseen laittaisin pöytätason päälle erillisen hoitopöydän tason... Tietääkö joku mistä näitä saisi ostettua? :)
Tai sitten jos laittaisi sellaisen seinään kiinnittavän "luukkuhoitopöydän"... Pohdintoja pohdintoja :)

Concord Fusion rattaat tilattu. Meillä on iso koira joten yhtenä vaatimuksena rattaille oli että ne taittuisivat mahdollisimman pieneen tilaan. Ja kysyisessä setissä on vielä pieneen tilaan taittuva vaunukoppa, loistavaa! Saadaan ehkä koko perhe mahtumaan samaan autoon :)

Setin hinta kyseisessä liikkeessa 450€, seuraava hinta minkä setille löysin oli 1000-3500(!!) euroa, eli tunnen ainakin tehneeni hyvät kaupat. Katsotaan millä mielellä olen jahka rattaat saapuvat kotiin ja pääsee vähän ratastelemaan. Eli täysin sokkona tein hankinnan, missään lähellä olevassa kaupassa ei tuntunut olevan mallia esillä...
Alla olevasta linkistä poiketen settiin tulee Intense turvakaukalo Ion-kaukalon sijasta.
http://www.megamuksu.fi/product/fusionmobion/lang/et/
 
Piaffi, vihdoin ja viimein sain raijattua tuon ratasosan sisään ja tutustuttua siihen tarkemmin. Toivottavasti ei tullut vastaus liian myöhään :D
 Ratasosasta kankaat saa suht helposti irrotettua, lähinnä neppareita, tarroja ja vetoketju. Yhdessä paikkaa kangas (istuinosa) on kiinni muutamalla ruuvilla, mutta näppärästihän nekin loppupeleissä avaa. Minusta vaikuttaa, että kankaat voisi hyvin pestä koneessakin niin halutessaan, ajattelin kuitenkin itse tässä vaiheessa kokeilla ihan vaan kevyttä vaahtopesua. 
Kuomuosa lähtee ratasosasta irti, mutta itse kuomun kangasta ei mielestäni saa kuomun runko-osasta irrotettua, joten sitä tuskin voi koneeseen laittaa :) Eipä se kyllä meillä ainakaan pesua kaipaakaan vaikka rattaita on paljon käytetty. Ja taitaa olla sama juttu muidenkin valmistajien rattaissa, ettei sitä pysty konepesemään. 
 
 Onko kellään kokemusta Bebetto Expander vaunuista? Löysin netistä mutta täällä pohjoisessa ei oo mahdollisuutta käydä koeajolla :) Oli niin kivan näköiset ja hintakaan ei ollut hullumpi. Kopassa oli reilusti kokoa mikä on mun mielestä tärkeetä, esikoisella oli brion yhdistelmät ja niissä oli tosi kapee koppa. Tuntu et talvella lapsi oli ihan hartiat lytyssä kaikkien toppavaatteiden kans.
 
Hirveesti ei ole tarvinnut hankkia, kun tavaroita on esikoisen jäljiltä tallella. Tuplarattaat syksyä varten, kun esikko ei ole vielä "liikennevarma" kävelijä, vaan saattaa sinkoilla vaikka minne. Joitain vaatteita ja uusi unilelu vauvalle. Tutti ja tuttiketju varmuuden vuoksi, vaikka esikko ei tuttia huolinutkaan, rintaa vain, kun siihen oppi. Yksi pieni vaippapaketti sekä korivaunu, joka koettiin esikoisen aikaan käytännölliseksi vaatteiden ja tavaroiden säilytystä varten. Loput katsotaan, jos tarvitaan. Äitiyspakkauksen otin kyllä tällekin tulijalle. Imetystyyny on jo ennestään, vaikka sille esikon aikaan oli enemmän käyttöä vasta istumaharjoituksissa selän takana.
 
Takaisin
Top