Hankinnat vauvalle

Jossu*

Jostain jotain jo tietävä
Eli kirjoitelkaahan mitä kaikkea olette vauvalle hankkineet ja mitä vielä aiotte hankkia? Tällaiselle ensikertalaiselle tällaisesta tiedosta voisi olla hyötyä, kun ei itse oikein tiedä mikä kaikki on tarpeellista tässä vauvantarvikeviidakossa.

 
Ja itse olemme siis hankkineet tähän mennessä:

Vaunut makuukopalla ja istuinosalla
Kaukalo varattu kaverilta (ei vielä haettu)
Hoitopöytä + siihen alusta
Itkuhälytin (koen sen tarpeelliseksi monikerroksisessa talossa)
Harsoja
Pyyhkeitä
Lakanoita, sekä itse tehtyjä että ostettuja
Vaatteita kokojen 56-80 välillä, ei mitenkään hirveän paljon
Käsikäyttöinen rintapumppu lainaan kaverilta
Äitiyspakkaus on tulossa
Kestoliivinsuojuksia 5 paria
*unohtui se vauvan sänky, eli meilläkin on rottinkinen kori joka on minulla ollut vauvana

Hankintoja joita tiedän/ajattelen että vielä pitäisi tehdä:

Vähän 50 senttisiä vaatteita
Lämpöpussi tai haalari vauvalle
Sitteri
Vaippoja
Tutteja ja tuttipullo (varmuuden vuoksi)
Tavallinen koiran talutushihna, flexi voi olla vaikea vaunujen kanssa
Imetyspaitoja ja liivit

Olenkohan ihan ulalla..? emoticon
 
Jossu* kuulostaa hyvälle, uskoisin että et ole ihan ulalla... ;-)

Meillä on vaatteita aika paljon, kun esikoiselta olen säästänyt parhaimmat.
Vaunuja mietitään edelleen, ehkä ostan yhdeltä tutulta Brion kaksosten vaunut...
Äitiyspakkausta en nyt ottanut, eli vuoden 2009 pakkaus sisältöineen löytyy esikoisen jäljiltä.
Rottinkinen jalallinen kori vauvalle ensimmäisiksi kuukausiksi. (Miehen vanha)
Itkuhälyttimet löytyy täältäkin.
Vauvalle ostin toppapuvun Lindex:istä kokoa 62, kun toi äp:n puku on ihan mahottoman iso.
Pienen talvihatun ostin myös.
Turvakaukalo (ostettu tutulta käytettynä esikoiselle Gracon Logigo S jalustalla)
Hoitopöytä, jonne saa laatikoihin kätevästi vauvan vaatteet/tarvikkeet.
Imetysliivit + liivinsuojat (kestot on mun mielestä paremman tuntuiset kuin kertikset)

Vielä pitää ostaa:

Sitteri on ainakin listalla, mutta malli on vielä hakusessa. :-D
Tuttipulloja (ajattelin kokeilla niitä Anti-Colic pulloja).
Muutamat imetysliivit ajattelin vielä ostaa, koska jos entiset merkit pitää paikkansa, niin multa tulee maitoa niin paljon, että liivejä on käytettävä sekä päivin että öin.
 
Meiltäkin löytyy aika paljon Janikan jäljiltä, ainut että vähän väriskaala muuttuu.

ollaan aikaa sitten ostettu jo vaunut mihin molemmat mahtuu ja viikko sitten Janika sai jatkettavan sängyn niin saa poitsu sitten pinniksen :)

pitäis vielä ostaa kantokassi rattaisiin ja kaukalo. tuttipulloja ostetaan pari lisää ja pikku tutteja mutta ne kerkiää vaikka sitten syntymän jälkeenkin.

Jossu tosta flexistä. Riippuu paljon koirasta, mutta meillä ehkä flexi on parempikin kun tommonen tavallinen hihna kun Kira pinkoo välillä lintujen "perään" niin siinä on enemmän "varaa" liikua.
 
Hankittuna on:
Käytetyt yhdistelmävaunut
Käytetty turvakaukalo (anopin työkaverilta)
Hoitoalusta
Rintapumppu (kaverilta)
Tuttipulloja
Äitiyspakkaus
Vaatteita
Nokkamuki
Ensilusikka
Amme
Huppupyyhe
Sitteri (mahdollisesti saadaan kaverilta)
Vuodevaatteita
Liivinsuojuksia
Pikkuniistäjä

Lainaan saadaan:
Pinnasänky patjoineen
Mobile
Lämpöpussi
Vaatteita
Rintareppu

Pitää vielä hankkia:
Kestovaippoja
Kuumemittari
Imetyspaitoja ja -liivit
+ Anoppi on farmaseutti, niin tuo apteekista sitten kaikki tarpeelliset ihonhoitotuotteet yms vauvalle
 
jo hankitut tavarat:

Yhdistelmävaunut
pinnasänky
turvakaukalo
mobile
äitiyspakkaus
iiiiiso kasa erikokoisia vaatteita
lakanoita 
haalari
vaipparoskis
hoitopöytä+alusta pinniksenpäällä
Tuttipullo
tutteja 5kpl enempää ei tarvii 
Nokkamuki
Hyppykiikku
sitteri 2kpl toinen mummolassa
Nokkamuki 
Ensilusikka
Amme
Huppupyyhe
liivinsuojuksia
Rintareppu

Pitää vielä hankkia

kestovaippoja ja kertakäyttösii
imetyspaitoja+liivit
kaukaloon makuupussi
talkit ja muut kosteusvoiteet 
itkuhälytin
ehkä rintapumppu


Tuossapa ei paljoo puutu

 
Täällä on nyt vauvaa varten hankittuna:

- Pinnasänky
- Keinutuoli
- Vaunut
- Sitteri
- Turvakaukalo+telakka

- Hoitoalusta
- Hoitolaukku
- Rintareppu
- Kestoliivinsuojuksia
- Rintapumppu
- Imetysliivit

- Pinnasängyn patja
- Lakanat
- Vuodevaatteet
- Pinnasuojus
- Patjansuoja
- Harsoja
- Pyyhkeitä
- Leluja
- Puuhamatto
- Vaipparoskis
- Ruokalappuja, 2 muovilautasta, muovilusikka ja nokkamuki
- 6 muovikassillista vaatteita :)

Vielä pitäs hankkia vaippoja, rasvoja, tuttipulloja, tutteja ja korviketta. Eipä juuri muuta. Eli hankinnat alkaakin jo olla ihan hyvällä mallilla. :)
 
Miks te ootte hankkimassa lämpö/makuupussia vauvalle? Siis jos teillä on/tulee äitiyspakkaus, kun siellähän on makuupussi... Utelen vaan, kun meillä ainakin pärjättiin oikein hienosti äp:n makuupussilla koko kylmä talvi esikoisen kanssa. Toki kylmemmillä ilmoilla käytettiin lisänä jotain fleece- tai muuta peittoa vaunujen päällä, mut ei siis erikseen ostettu mitään, vaan ihan meidän käytettyjä torkkupeittoja käytettiin.

Ja hei noista imetysliiveistä sen verran, että mä ainakin suosittelen ihan oikeasti käymään sitten vasta maidon nousun JÄLKEEN ostamassa niitä. Etenkin jos sitä rintavarustusta on vähänkään enemmän, niin ihan oikeasta rintaliiviliikkeestä kannattaa käydä ostamassa ja mittaamassa oikea koko. Ne rinnat on toki monilla jo nyt turvonneet jonkin verran, mutta kun se maito nousee synnytyksen jälkeen, niin silloin ne rinnat vasta turpoaakin!! Halvoilla marketti- tai henkkamaukkaimetysliiveillä tietty voi vaikka aloittaa, mutta mä ainakin huomasin, että käytin ihan koko ajan niitä yksiä kunnollisia kalliita liivejä, kun ne oli vaan kaikkein mukavimmat. Mulla tuli sitä maitoa aluksi ihan yötä päivää, eli yöllä pidin semmosia halpoja kaarituettomia liivejä, mut päivällä niitä ei viittiny pitää. Mulla koko on normaalisti 80E ja nyt ja sit imettäessä 80F. Kävin just tilaamassa liikkeestä toiset eriväriset samanlaiset imeysliivit, kuin mitä nää jo esikoista imettäessä olleet on. Maksavat 62€, mutta ovat kyllä joka sentin arvoiset!

-Meillä on esikoisellakin vielä käytössä oleva hoitopöytä, jossa samassa myös kylpyamme
-Kaksosvaunut on jo valmiina, samoin tietty nuo esikoisen yhdistelmät
-Vaatteita on yllin kyllin, tosin, jos poika tulee, niin jotain sinistä varmaan pitää hankkia, kun on niin vaaleanpunaista tää meidän varasto... :)
-äp tilattu
-Molemmille kylpyammeet (siis esikoiselle ja tulevalle)
-Kestovaippoja on, mutta täytyy noita kertsejä kans taas ostaa varastoon, kun ei ihan täysaikaisesti kestoilla nytkään (tuskin siis tulevaisuudessakaan)
-esikoisen kaukalo hankittu tutuilta käytettynä, nyt on just hankinnassa esikoiselle uusi oikea turvaistuin, kun alkaa kaukalo käymään pieneksi
-Pinnasängyt molemmille (esikoinen on vielä niin pieni, että tarvii ite tuon pinniksensä)
-lakanoita, harsoja ja muita tykötarpeita on
-käsikäyttöinen rintapumppu
-useampi hoitolaukku
-sitteri
-hoitoalustojakin on muutama, kaks on hoitolaukuissa ja yks varmaan viedään mummilaan
-kantoliina, rintareppu, kantopussi, kantoreppu
-kesto- ja kertsiliivinsuojuksia

Me ollaan saatu esikoiselle ihan älyttömästi kaikkea käytettynä tutuilta ja sukulaisilta ja ollaan huutonetistä ostettu ja kirppareilta kannettu kaikenlaista. Just nyt näyttää siltä, että ainoa uutena ostettu juttu on tuo käsikäyttöinen rintapumppu, jonka esikoisen synnyttyä hankin, ja sit tietty kertsivaipat ja -liivinsuojat. Ollaan säästetty tosi paljon rahaa, kun on jaksettu kytätä huutonetissä tai muuten hankkia käytettyjä juttuja. :)
 
Me saatiin lainaan tuo lämpöpussi ja se on kätevä, kun siinä on aukot turvakaukalon valjaille. Vaavin voi sitten viedä vähän viileämpäänkin autoon ja on vähemmän taistelua kun ei tarvitse ottaa vaunuja mukaan, jos lähdetään autolla esim mummun luo.
 
Me hommataan myös samasta asiasta toinen lämpöpussi kun meriy eli kaukaloon jossa on ne kaukalon naruille reijät meillä tuskin auto aina on lämmin kun sinne menee ja menee varmasti tovi kun lämpiää niin on hyödyllinen siihen
 
Noista imetysliiveistä...mä ostan aina erikoisliikkeestä liivini kun kokoni on aika vaikea. Pieni ympärysmitta ja iso kuppi. Niin se liikkeen rouva neuvoi että tule vasta ihan just ennen laskettua aikaa ostamaan ne liivit tai sit mieluiten synnytyksen jälkeen. Juurikin sen vuoksi että tissien kokoa ei todellakaan voi ennakoida. Joten mä olen suosiolla jättänyt ne vielä ostamatta.

Hui, ihan rupesi jännittämään kun luin teidän muitten listoja että eihän mulla ole puoliakaan noista. Mutta ehtiihän sitä vielä jotain hankkimaan. Tulin äsken shoppailureissulta ja sieltä tarttui mukaan vähän 56 senttisiä vaatteita ja talvihaalari (ale-rekistä!) 62/68 senttinen. Ja itselleni ostin pari löysää mukavan tuntuista paitaa joissa napit melkein napaan asti, lähinnä imetystä ajatellen. Muuten noita imetyspaitoja on kyllä todella huonosti kaupoissa!
 
Hui kun olette hankkineet kamaa jo noin hyvin! Ei kai minulla ole kuin yhdistelmävaunut ja toiset mökillä valmiina. Niin ja pinnasänky mikä pitäisi vielä kunnostaa  Täytynee laittaa vauhtia masinaan!

Eve
 
Takaisin
Top