Hankinnat vauvaa varten

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elluliini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Elluliini

Vauhtiin päässyt keskustelija
Huhtikuiset 2025
Milloin olette ruvenneet hankkimaan tarvikkeita vaatteita ym? Musta tuntuu edelleen tosi epätodelliselta ja vielä näin viikolla 15 keskeytyminenkin pelottaa. En edes vielä tiedä mistä lähteä liikenteeseen kun tuntuu tuota hankittavaa olevan. Onneksi on tosin aikaakin.😊

Yksi ketju jo täältä julkiselta puolelta löytyy, tästä samasta aiheesta. Kun selaa keskustelu osion loppuun. Sivuston ylläpitäjä aloittanut sen, tosin sinne on kirjoitettu vissiin viimeksi syyskuussa. Kun moni meistä on tuolla salaisella puolella kirjoittelemassa. 😊

Yksi ketju jo täältä julkiselta puolelta löytyy, tästä samasta aiheesta. Kun selaa keskustelu osion loppuun. Sivuston ylläpitäjä aloittanut sen, tosin sinne on kirjoitettu vissiin viimeksi syyskuussa. Kun moni meistä on tuolla salaisella puolella kirjoittelemassa. 😊
Okei, mä oon vähän pää pyörällä täällä vielä kun vasta rekisteröidyin. Ja sinne salaiseen ryhmäänhän tässä on kova tavote päästä myös näillä kommenteilla😜 mutta joo pahoittelut jos tuli tuplana.😊

Löytyikin tuo toinen keskustelu. Paljon hyödyllistä sielläkin. Mua ehkä kuitenkin askarruttaa just se, että missä vaiheessa kaikkea on ruvettuu hankkimaan ja onko joku muukin pitkälle venyttänyt keskenmenon tms pelon vuoksi?☺️

Mä en ole oikein hankkinut vielä mitään. Jotain pieniä yksittäisiä "voi kun söpö" hankintoja tehnyt. Ehkä vuoden vaihteen jälkeen pitää viimestään alottaa 🤣 toki jos yrittää jotain isompaa ostaa käytettynä, tämä olisi tarkoitus, nii ehkä pitäs alkaa seuraan myyntiryhmiä jo 😬😬

Me ollaan hankittu vasta vaatteita, ei vielä mitään sen isompaa. Black Friday -aleista olisi tarkoitus bongailla jotain tarvikkeita, jos hyvään hintaan saa. Onko täällä kukaan vielä miettinyt millaiset vaunut aikoo hankkia? Me käytiin viime viikonloppuna vähän katselemassa vaihtoehtoja, mut mitään päätöksiä ei vielä tehty.

Me ollaan hankittu vasta vaatteita, ei vielä mitään sen isompaa. Black Friday -aleista olisi tarkoitus bongailla jotain tarvikkeita, jos hyvään hintaan saa. Onko täällä kukaan vielä miettinyt millaiset vaunut aikoo hankkia? Me käytiin viime viikonloppuna vähän katselemassa vaihtoehtoja, mut mitään päätöksiä ei vielä tehty.
Me ollaan päädytty vaunuissa Oran unto2 kun täällä maalla asuessa koetaan paljon kätevämmäksi kiinteillä eturenkailla olevat vaunut ja toki kotimaisuus on myös tärkeä valinta kriteeri ☺️ ja onhan ne ainakin omaa silmää miellyttävät ☺️

Me ollaan päädytty vaunuissa Oran unto2 kun täällä maalla asuessa koetaan paljon kätevämmäksi kiinteillä eturenkailla olevat vaunut ja toki kotimaisuus on myös tärkeä valinta kriteeri ☺️ ja onhan ne ainakin omaa silmää miellyttävät ☺️
Kiitos vinkistä, pitää tsekata tämä 😊 kotimaisuus on aina hyvä kriteeri myös!

Yritän varautua hyvissä ajoin, jotta voin sitten loppuajan olla rauhallisin mielin vaikka olotila olisikin kauhea esim. selkäkipujen vuoksi. Kestovaippoja oon jo hamstrannut käytettynä ja siskolta on tullut kantoliinat ja -takit sekä kasa vaatteita. Onni (ja kauhu) on oma maatila niin säilytystilaa löytyy 😂 Natolla (miehen sisko siis) syntyi juuri lapsi joten ikäeroa meidän naperoon tulisi reilu puoli vuotta, saadaan heiltä myös kaikenlaista. Vuodenvaihteen jälkeen pitää varmaan alkaa viimeistään kasata puuttuvia juttuja.

En ole alkanut himmailemaan hankinnoissa keskenmenon riskien takia, koska ajattelen sen enemmän niin päin että vaikka km tulisi niin ne tunteet pitää työstää kuitenkin läpi. Ja itselleni tiedän ainakin sopivaksi työstötavaksi tavaran läpikäymisen 🙂

Yritän varautua hyvissä ajoin, jotta voin sitten loppuajan olla rauhallisin mielin vaikka olotila olisikin kauhea esim. selkäkipujen vuoksi. Kestovaippoja oon jo hamstrannut käytettynä ja siskolta on tullut kantoliinat ja -takit sekä kasa vaatteita. Onni (ja kauhu) on oma maatila niin säilytystilaa löytyy 😂 Natolla (miehen sisko siis) syntyi juuri lapsi joten ikäeroa meidän naperoon tulisi reilu puoli vuotta, saadaan heiltä myös kaikenlaista. Vuodenvaihteen jälkeen pitää varmaan alkaa viimeistään kasata puuttuvia juttuja.

En ole alkanut himmailemaan hankinnoissa keskenmenon riskien takia, koska ajattelen sen enemmän niin päin että vaikka km tulisi niin ne tunteet pitää työstää kuitenkin läpi. Ja itselleni tiedän ainakin sopivaksi työstötavaksi tavaran läpikäymisen 🙂
Ootko ihan vastasyntyneelle kestoja haalinut? Meillä on esikoiselta valmiiksi jääneet taskuvaipat, mut ne ei mee aivan pienelle kakkakoneelle. Kuorivaippoja ja flanuja tai nallen vaippoja on kyllä kehuttu pienelleki. Oon kyllä jo vähän haalinut ihan pieniä kertisvaippoja, mut kävi vähän mielessä, et josko jotenki onnistuisi kestottaminen tällä kertaa ihan pienenkin kanssa

Ootko ihan vastasyntyneelle kestoja haalinut? Meillä on esikoiselta valmiiksi jääneet taskuvaipat, mut ne ei mee aivan pienelle kakkakoneelle. Kuorivaippoja ja flanuja tai nallen vaippoja on kyllä kehuttu pienelleki. Oon kyllä jo vähän haalinut ihan pieniä kertisvaippoja, mut kävi vähän mielessä, et josko jotenki onnistuisi kestottaminen tällä kertaa ihan pienenkin kanssa
Hankin kahden eri perheen newborn-kokoisen 'aloitussetin' jossa on eri valmistajien vaippoja, mutta olen realistina valmistautunut henkisesti siihen että joko koko tai muoto ei istu 😂 Vauvat voi olla kuitenkin syntyessään niin eri kokoisia. Näistä useasta kymmenestä vaipasta ja imusta maksoin yhteensä parikymppiä, joten menetys ei ole suuri vaikka eivät kaikki sopisikaan (ja eteenpäin ne saa helposti).

Sairaalatukusta on tarkoitus tilata vielä iso kasa harsoja, koska harsovaipan saa taiteltua pitäväksi vaikka vuohelle 😁 Harsoille löytyy meillä myös käyttöä vauva-ajan jälkeen joten ei tarvi miettiä niiden uudelleensijoittamista.

Mieki ostin esikoista odottaessa sekalaisia settejä pari, just et pääsee kokeilemaan. Tuli vain järjetön ahdistus kun paketeissa oli ties mitä ihme virityksiä ja reippaasti yli 90% vaipoistaki vuoti 🙈 mamakoaloihin sit päädyin ja muutamaan alvababyyn, ja tiettyihin imuihin. Mut kyllä se alku oli liikaa mulle silloin vastasyntyneen kans selvitellä, et millä luutulla tehdään mitä ja mitä mikäkin vaippa pidättää ja kuinka pitkään 😅 vähän yli puolivuotiaasta sit kestottiin 👌

Mieki ostin esikoista odottaessa sekalaisia settejä pari, just et pääsee kokeilemaan. Tuli vain järjetön ahdistus kun paketeissa oli ties mitä ihme virityksiä ja reippaasti yli 90% vaipoistaki vuoti 🙈 mamakoaloihin sit päädyin ja muutamaan alvababyyn, ja tiettyihin imuihin. Mut kyllä se alku oli liikaa mulle silloin vastasyntyneen kans selvitellä, et millä luutulla tehdään mitä ja mitä mikäkin vaippa pidättää ja kuinka pitkään 😅 vähän yli puolivuotiaasta sit kestottiin 👌
Haha, kuulostaa juuri sellaiselta katastrofilta mitä aattelinkin 😂 Pitäisi varmaan testata noiden kuorien pitävyys etukäteen, kiitos ideasta!

Jotkut pelottelee vieläkin kestoilun vaivalla, mutta mulle kaupassa käynti ja jonkun lisäroskapöntön hankinta vaatisi niin suuria urotekoja että mielummin kääriydyn vaikka olkikasaan vauvan kanssa ja vaihdan sitten ne oljet 🙈 😂 Sitä ainakin tulee omasta takaa 😂

Ei se ollu isompi vaiva ku pyykit muutenkaan 😂 sitten ku löysi itselle ja vauvalle sopivan kombon 👌 mulla kans enemmän ahdisti se jatkuva roskien raahaaminen, ensin kuivat vaipat kotiin, sit likasena ulos, huh! Hirveä homma 😂 paljon helpompi heittää vaipat koneeseen ja that's it 😄

Tässä kolmannen kohdalla en oo vielä kun sen yhden gugguu bodyn hankkinu. Mutta on kyllä vielä hankintalistalla vaatteita ja muuta tavaraa joita tarvii ostella takaisin päin, mitä tuli myytyä pois. Esim. Minirodinin pico haalari koossa 56cm, bugaboo donkey maxi-cosi adapteri vaunuun. Turvakaukaloon lämpöpussi, mini rodinin ihana bunny jumppis!

Osaako kokeneemmat sanoa, onko sellainen kevyempi kaukalopussi aivan turha hankinta huhtikuiselle 🤔 mä olen saanut nyt itselleni ongelmaksi kun en tiedä mitä pukea päälle ja ajattelin et toi vois olla hyvä kun iskee vaatteet vaan alle ja kaukalopussiin 🤔

Osaako kokeneemmat sanoa, onko sellainen kevyempi kaukalopussi aivan turha hankinta huhtikuiselle 🤔 mä olen saanut nyt itselleni ongelmaksi kun en tiedä mitä pukea päälle ja ajattelin et toi vois olla hyvä kun iskee vaatteet vaan alle ja kaukalopussiin 🤔
Mä haluaisin sellaisen, mutta välttelen keinokuituja, mikä tekee pussin löytämisestä melko hankalaa 🙈

Pakko tuulettaa, että kaverilta sattu löytymään ylimääräiset yhdistelmävaunut. Heillä kolme lasta ja kuulemma ruvennut ahdistamaan, kun on vaunua joka lähtöön. Eivät rahaakaan halunneet, kunhan eroon pääsevät. Samoin auton turvaistuin tulee toiselta kaverilta. Pitkä lista hankittavaa tuli kun kaiken nyt teidän kommenttien ja selvittelyjen jälkeen kirjoitteli ylös, joten kaikki on kotiinpäin. Kierrätys on myös sydäntä lähellä, luonto kiittää lompakon lisäksi💚.

Ehkä mä sitten vihdoin rakenneultran jälkeen rohkaistun vaateostoksille. Meinasin käydä viikonloppuna ja vähän haahuilinkin vauvanvaateosastolla, mutta tuntui niin hassulta, että poistuin tyhjin käsin.😅

Pakko tuulettaa, että kaverilta sattu löytymään ylimääräiset yhdistelmävaunut. Heillä kolme lasta ja kuulemma ruvennut ahdistamaan, kun on vaunua joka lähtöön. Eivät rahaakaan halunneet, kunhan eroon pääsevät. Samoin auton turvaistuin tulee toiselta kaverilta. Pitkä lista hankittavaa tuli kun kaiken nyt teidän kommenttien ja selvittelyjen jälkeen kirjoitteli ylös, joten kaikki on kotiinpäin. Kierrätys on myös sydäntä lähellä, luonto kiittää lompakon lisäksi💚.

Ehkä mä sitten vihdoin rakenneultran jälkeen rohkaistun vaateostoksille. Meinasin käydä viikonloppuna ja vähän haahuilinkin vauvanvaateosastolla, mutta tuntui niin hassulta, että poistuin tyhjin käsin.😅
Ihana että teit noin hyvät löydöt! Kierrättämällä saa kyllä hyvää edullisesti ja luontoa säästäen :Smiling Face With Smiling Eyes:

Myönnän etten osaa itsekään kulkea missään lastenosastoilla, vaatii vielä sulattelua... Nipin napin toriostokset pystyy hakemaan :Face With Tears Of Joy:

Mie oon pusseista tykännyt ja tarpeellisiksi kokenut! Meillä oli lopulta kolme, autoon talveksi, rattaisiin talveksi ja kesäksi. Onnistuin kirppikseltä löytämään talveksi rattaisiin untuvapussin ja olihan se helpotus, kun vauvan saattoi pukea vain villahaalariin ja alaovella (asuttiin silloin kerrostalossa) vasta pussin vetoketju kiinni. Ei tullut rapussa kuuma ja ulkona tarkeni vähemmällä pukemisella. Täällä oli kesälläkin ajoittain sen verran viileää ja paljon liikutaan kärryillä, niin kesäpussi siksi. Autoon sai talvisin vähän vähemmillä toppauksilla puetun käärön kiinni remmeihin, ku pussi lämmitti vielä vöiden päällä.

Takaisin