Hankala tilanne

tai yang

Näppärä viestien naputtelija
Toukokuunmammat 2015
Meillä on 7kk vauva miehen kanssa. Muutimme toiselle paikkakunnalle muutama kuukausi sitten ja nyt tulikin ero. Mies heitti mut ulos koska kerroin haluavani erota joten lähdin vauvan kanssa äitini luo. Nyt mies pakkailee kotona kamojamme eikä mulla ole asuntoa. Mies on luonteeltaan tosi äkkipikainen ja käyttäytyy lapsellisesti. Nyt hän on lähtenyt linjalle että "kun sulla ei ole kämppääkään niin mä voin kyllä hoitaa lapsen". Jouduin hoitamaan aivan kaiken yksin, koska mies ei osaa edes laskujaan maksaa. Mies on vaihtanut vaipan ehkä kolme kertaa, ei kertaakaan kylvettänyt tai muutakaan. Hän ei ole kykeneväinen olemaan yksin lapsen kanssa, on muutaman kerran huutanut vauvalle kun vauva on ollut kiukkuinen ja antaa vauvan huutaa jos tätä ei kiinnosta esim. istua tv:n ääressä katsomassa telkkaria miehen sylissä. Aion hakea aiemmalta paikkakunnalta asuntoa, koska uudella paikkakunnalla ei ole tukiverkostoa. Luottomerkintöjä on " hurjasta nuoruudesta ".

Osaako kukaan sanoa, millaiset oikeudet mulla on tässä tilanteessa ja miten mun kannattaisi toimia? Meillä on yhteishuoltajuus mutta aion hakea yksinhuoltajuutta, ja vaikuttaa siltä että mies haluaa lähteä sotatantereelle, varmaan vain sen takia että haluaa näyttää mulle jotain. Mua hirvittää ajatus että poika joutuis olemaan isänsä kanssa kahden. Olisin halunnut että tää toimii ilman sotimista, mutta tuntuu ettei miestä kiinnosta nyt katkeruuksissaan muu kuin mulle näyttäminen eikä hän ajattele yhtään lapsen parasta.
 
Onpa ikävä tilanne. Oletko neuvolasta kysynyt neuvoa? Lastenvalvojaan voisit ottaa yhteyttä ja hänen kauttaan/avulla sopia tapaamista missä sovitte huoltajuus/tapaamisasioita. Toivottavasti pääsette lapsen kannalta mahdollisimman hyvään ratkaisuun. Tsemppiä!
 
Takaisin
Top