Hampurilaisketju

Mäkkärissä ja Hesessä on tosi hyvät vegaanipurilaiset ja mies käy autokaistan kautta hakemassa take-awayt ehkä pari kertaa kuussa.

Itse tehdään ehkä parin kuukauden välein. Vegepihvin lisäksi täytteeksi ainakin salaatti ja hummus, joskus kesäkurpitsaa tai tuorekurkkua.

Tykkään hampurilaisista, lähes tulkoon aina otan perus juustohampparin, käytiin sitten mäkissä, hesessä, pancho villassa jne. Syödään pikaruokaketjun hampurilaisia varmaan suunnilleen kerran kuussa.

Tykkään myös oma tekoisista hampurilaisista, niitä kyllä tulee syötyä vain ehkä paristi vuodessa. Yhdet parhaimmat hampparit oon kuitenkin syönyt grillillä porissa, harmi kun ovat siis harvinaista herkkua mutta siksi varmaan maistuvatkin joka kerta niin hyviltä :p

tosi harvoin tulee ostettua hamppareita. kesäisin grillaillaan aina välillä niitä, pihvit omasta peuranjauhelihasta, juustoa, tomaattia, majoneesia ainakin. salaattia ja kurkkua jos löytyy.

Satunnaisen vaihtelevasti tulee käytyä hesessä. Mielestäni hesessä on parempaa kuin mäkissä. Tosin kummassakin on no, ne on pikaruokaa ja ne maistuu pikaruualta. Ei siis niin hyviä. Hesen hampurilaisista on kana- ja kerroshampurilaiset parhaita. Turussa oli joskus (ei ole enää) kiva ruokapaikka, mistä sai sekä hampurilaisia että pihviä. Siellä tykättiin käydä syömässä silloin tällöin ja oli herkkua. Jokin aika sitten kävin kokeilemassa Friends and burgers nimisessä paikassa, jossa oli keskimääräistä pikaruokaa parempaa. :) Itse ei ole tullut tehtyä, voisi kyllä joskus tehdä.

Hesen ruishampurilainen on herkkua! Nyt kun olen Vhh:lla niin tyydyn syömään pihvisalaatin jos hesessä käydään. Sekin on kyllä hyvää. Itse tehdään silloin tällöin paahtoleivän väliin pihvi, juusto, kananmuna ja mausteet. :wink

Käydään silloin tällöin hesessä, kun se on tuossa meidän minikauppakeskuksessa. Eipä siinä sitten olekaan muuta kuin Subway ja joku kiinalainen, joka on tosi huonosti auki. Ruishampurilaisesta tykkään, kun se on vähiten höttöä.

Kotona grillataan joskus hampurilaisia kesäisin ja kyllä omatekoiset pihvit ovat parhaita. Lisäksi silloin saa lisukkeetkin valita vapaasti :)

Suositaan paikallisia grillejä jos haetaan hampurilaiset. Selkeästi enemmän syömistä vaikka on vaan pelkkä hampurilainen. Ennen lasta syötiin varmaan parikin kertaa kk paikallisessa, nyt ehkä kerran puoleen vuoteen tulee käytyä. Ei käydä hesessä eikä mäkkärissä.

Kotona jos tehdään hamppareita niin lidlistä kana-nauta jauhelihaa, siihen vaan reippaasti mausteita ja paistoon. Lidlin hampparisämpylät, paahdettu sipuli, sit tomaattia, paistettu kananmuna, kotisinappia, chilimajoneesia, kurkkusalaattia ja lidlin grillijuustosiivu. Nomnomnommm...

Hyödynnän silloin tällöin mäkkärin autokaistaa kun pitää saada lounas eikä ole aikaa pysähtyä. Tosin usein otan mieluummin wrapin kuin hampurilaisen, en syö edes kerran kuussa tai parissakaan mutta sitten joskus tulee syötyä useampi kuun aikana jos on ollut työhaipakkaa tms. Kotona tehdään joskus itse, mutta lapset ei tykkää :rolleyes:joten harvemmin tulee nähtyä vaivaa. Sen sijaan vegeburger jonka välissä esim halloumia tai karusti pinaattilettu uppoaa kyllä.

Jos olen ulkona syömässä, saatan hyvinkin tilata ravintolassa hampurilaisen. Tämäkään ei tosin toteudu kovin usein.

Tykätään miehen kanssa hamppareista vaikka harvoin ulkona niitä syödäänkin. Burger King, Hese ja Macci on ihan ok, mutta kyllä omatekoiset tai ihan ravintolahampparit vie voiton. Kotona tehdään hamppareita ehkä kerran kahdessa-kolmessa kuussa? On sen verran iso homma kuitenkin alkaa tekemään pihvejä ja kastikkeita + muita lisukeita.

Teen joskus itse, tulee tosi hyvää, mutta on aikamoinen häärääminen kunnon burgeraterian teossa. Aika paljon saa ostaa aineksia joita ei normaalisti muuten käytä (esim. majoneesia, sulatejuustoa), niin aika harvoin teen. Tykkään tehdä ihan alusta loppuun itse, sämpylät ja pihvit itse tehden. Vois kyllä joskus ostaa vaikka valmissämpylää, niin tulisi useammin tehtyä. Usein meillä kuitenkin tehdään ns. munahamppareita, eli ruisleivän väliin kananmuna, juustoa, leikkelettä, suolakurkkua... Siinä tosin se lihapihvi jää uupumaan. Hampurilaisella käydään suht harvoin, ehkä kerran kuussa. Hesessä yleensä, täällä ei ole muita hampparipaikkoja. Ravintolaan mennessä välillä tilaan hampurilaisen, ainakin tavallisimmissa ketjuravintoloissa, esim. Amarillossa, se on usein parempaa kuin pihvit.

Ei mekään aina jakseta sitä pihviä tehdä. Omatekoisissa hampurilaisissa on usein välissä kanafile, kun se tulee nopeammin. :)

Tosi harvoin tulee käytyä missään pikaruokalassa, vaikka hampurilaisista tykkäänkin. Ravintolassakin otan useimmiten jotain muuta. Itse tehtiin aiemmin aika harvakseltaan hamppareita, mutta nyt kohtalaisen tehdään "pikahamppareita", jotka "keksin" vahingossa: Pågenin Oivallus-sämpylän väliin broilerin jauhelihasta paistettu pihvi, salaattia, tomaattia, juustosiivu, ketsuppia ja vähän kevytmajoneesia. Sämpylä paahdetaan pannulla ennen täyttöä niin tulee makoisampi. Nämä maistuvat hyvin lapsillekin ja ovat tosiaan nopeita tehdä, eivätkä ihan kauhean epäterveellisiäkään.

Ei käydä hampurilaisravintoloissa kovinkaan usein, lähinnä reissussa, kun pitää saada nopeasti mielellään edullisesti maha täyteen. Vähän ajasta ja rahatilanteestakin riippuu, syödäänkö pikaruokaa vai jotain muuta. Ennen suosikkini oli Hesburger, siellä oli hyvä kasvishampurilainen, nyt valikoiman muututtua ei ole suosikkia. En tykkää niistä nykyisistä vekehampurilaisista. Kasvistortilla oli ihan ok. Mieluummin käyn kuitenkin kotimaisessa kuin ylikansallisissa riistofirmoissa. :grin

Hampurilaisia on mennyt nyt alkuraskaudesta itseasiassa luvattoman paljon. Kai se on pääasia että jotain maistuu... :oops:

Takaisin