Hampaat

Gnome, meillä poika kirskutteli aikansa (reilun kuukauden?), on jo loppunut. Joten sekin on vaan vaihe ja menee varmasti teilläkin aikanaan ohi.
 
Toinenkin yläetuhammas kuultaa jo läpi ikenestä. Varmaan viikon sisään puhkee sekin. Täytyy sanoo, että nää hampaat tuli kyllä paljon kivuttomammin kun noi ensimmäiset kaks. Niiden kanssa valvottiin kuukausi itkeskellessä, mut nyt en oo huomannu mitään normaalista poikkeavaa yökäyttäytymistä. Toivottavasti muutkin hampaat tulee tälleen.
 
Eka hammas ei ollu kerenny tulla vielä ees läpi kun toista alko pukkaamaan.. Tuleekohan nää kaikki nyt yhellä ryminällä :rolleyes: No se hyvä puoli tässä on, ettei nuo näytä tyttöä vaivaavan..
 
Miltä teidän vauvojen yläetuhampaat näyttää? Pojalla ne on tosi kaukana toisistaan. Työntääköhän poskihampaat ne sit lähemmäs toisiaan, vai meinaako toi jäädä jänöjussin näköseks? :confused:
 
Meillä on tytön alaetuhampaat alusta asti ollut vähän vinossa. Hammaslääkäri muistutti 1v-hammaslääkärissä että nehän on maitohampaat ja lähtee vielä pois. Rautahampaita vasta sitten seurataan että miten ne asettuu.
Ja mulla itellä oli kans pienenä iso väli yläetuhampaiden välissä mut ei oo enää. Ei siis kannata vielä huolia tollasista.
 
Gnome: usein se rako pienenee kun rautahampaat tulee. Mulla taas suussa ei ollu olleskaan tilaa tarpeeks, eikä oo vieläkään 16v oikomishoitojen jälkeen. Miehellä sit on harvemmat hampaat, joten lapselle toivotaan välimuotoa...

ja niin, kahdeksas hammas tuli juhannuksena, jo sitä odotettiinkin kun oikealla ollut vastaava hammas suussa pari kuukautta.
 
Yääh.. Tuleekohan lisää hampaita vaiko mikä lie on. Tyttö oli kuumeessa toissa päivänä ja itki koko yön ja päivän, flunssaakin ollut. Eilen ei ollut enää mitään tietoakaan kuumeesta eikä itkusta vain flunssa edelleen ja yskää, kuola valuu ja kaikki tavarat menee suuhun. Mutta kun hän ei anna suuhun katsoa eikä edes sormella kokeilla. no ehkä ne sieltä putkahtaa sitten jos sikseen menee! :wink
 
Meillä jätettiin kulmahampaat väliin j alettiin tehdä poskihampaita... Ei yhtään väsytä, kun koko yö meni pipariksi. Poika pirteä, äiti nukkuu pystyyn
 
ALotta kuuleman mukaan ne kulmahampaat tuleekin viimeisenä, 8 etuhampaan jälkeen juurikin poskihampaat yleensä vuorossa :)
 
taitaa olla aika yksilöllistä tuo hampaiden tulo :) tytär vetäisi kaikki muut ekana oppikirjamaisessa järjestyksessä (kulmurit mukaanluettuna), sit tuli vasta poskihampaat. poika puolestaan on tehnyt eka alaetuhampaat, sitten ylös neljä ja viime näkemän ja tunnustelun mukaan toinen yläkulmureista on myös läpi.
 
Mä olen koko ajan luullut et normaaleinta olis tulla järjestyksessä, siis ykköset, kakkoset, kulmurit, poskihampaat...
Onkos muilla niin, että tekee hamppat ristiin? Nyt hammas tulossa oikealla ylhäällä, seuraavaksi tulee alas vasemmalle (melkein läpi) sama kävi kakkosten kanssa, alas oikealle. Ylös vasemmalle, ylös oikealle ja sit paljon myöhemmin alas vasemmalle... Jos mun selostuksesta ymmärtää mitä tarkoitan...
 
Meilläkään ei oo vielä hampaan hammasta. Alhaalla on nyt toinen ollut yli 2 viikkoa jo ihan pinnassa ja ien valkosena ja tuntuu ihan terävänä, mutta ei vaan puhkea. Toinenkin hammas jo vähän pullottaa. Mutta siis on kyllä päätä huimaava tää vauhti. :grin
 
Meillä tuli ekat kaks hammasta siinä 9kk iässä. Nyt tyttö ollut viikonlopun räkäinen ja kiukkuinen ja kuolan eritys lisääntynyt huimasti. Oletan, että tekee taas hampaita. En vaan osaa sanoa tuleeko ne alaetuhampaiden viereen vai ylös..vai tulisko peräti kaikki yhtäaikaa :rolleyes::grin:eek:
 
Millier meillä sama, vähän joka puolelta kuultaa ikenestä, niin ei koskaan tiedä minne seuraava tulee, eikä ainakaan meilöä tossa järjestyksessä ole ollut paljon tolkkua
 
Takaisin
Top