Hammaslääkärikäynti loppuraskaudessa

Katskutti

Vauhtiin päässyt keskustelija
Toukomammat 2016
Oon myöhässä jokavuotisesta hammaslääkäritarkistuksesta ja suuhygienistikäynnistä..Yleensä käyn kevättalvellla. Nyt oon vaan lykännyt menemistä. Mutta tajusin että pakko käydä mahdollisimman pian, sillä vauvan syntymän jälkeen ei varmasti onnistu mennä!
Nyt on jo viikkoja kuitenkin jo 33, ja mietin että kun ei saisi maata enää selällään kovin kauaa, ettei verenkierto kohtuun heikkene! :eek: Ja siinä hammaskiven puhdistuksessa menee aina iäisyys! :yuck:
Niin, että ootteko sattuneet käymään puhdistuksessa näin myöhäisillä viikoilla, ja miten on sujunut? Millaisia kokemuksia?
Sain varattua ajat nyt kuitenkin ensi-, ja sitä seuraaville viikoille, mutta jännittää että miten siinä asennossa pystyy olemaan:bored:

Huhtikuisista huutelen. Kävin itse suuhygienistillä raskausviikolla 37. Otti hyvin huomioon raskauden ja pitikin minua puoli-istuvassa asennossa. Selällään olo ei ole kielletty, ellei raskaanaolevalle itselleen tule siitä huono olo. Itsehän siis nukunkin vielä selällään ja neuvolantäti on sanonut sen olevan ihan ok.

Ok, no hyvä. Itse välttelen selällään oloa koska niin käsketään, mutta yöllä saatan kyllä välillä silti huomata nukkuvani selälläni.., eikä se mitään kummempaa tähän mennessä vielä ole aiheuttanut..

minä kävin hammaslääkärillä rv33+ ja tosiaan jos ei hoitaja tajua jättää sinua puoli-istuvaan asentoon, pyydä sitä. Tosi hyvin kuuntelevat raskaana olevaa. Minulla oli paikkaus, jonka ajaksi laskivat hetkeksi täysin vaakatasoon mutta pystyin sen olemaan.

Itse kävin viime viikolla suuhygienistillä ja viikkoja oli silloin 31+. Hoitaja jätti puoli-istuvaan asentoon ja hyvin onnistui hammaskivenpoistokin siinä asennossa.

Määhän valittelin jo tännekkin silloin about 2kk sitten, kun menin suuhygienistiltä sairaalaan tiputukseen. Eli ihan ihmiskohtasta mitenkä pystyy siinä tuolissa olee, mut jos olo yhtään heikkenee niin hyppää kokonaan pois siitä tuolista. Ei auta välttämättä vaikka nostais kunnon istuvaan asentoon.

Pääaiäisenä multa lohkes hammas sisäpinnalta niin pahasti et repi kielen verille ja oli pakko mennä yrittää käymään hlääkärissä. Selitin tilanteen ja sovittiin että yritetään muutamassa minuutissa saada siihen väliaikainen paikka niin että saadaan terävyys pois ja hoidetaan hammas sitten myöhemmin.

Pelkkä tuoliin istuminen sai jo paineen tunteen päähän, ei kallistettu edes tuolia ollenkaan. Mitään paikkaa ei koko hampaaseen saatu pysymään vaikka vartti ähellettiin. No, kieli onneks tottunut jo..

Mustakin tuntuu että jo se että siihen tuoliin istuu niin aiheuttaa psykologisen reaktion, vaikkei muuten mitään hätää olisikaan :grin
Noh, mulle varattiin tunnin aika puhdistukseen, että voi välillä pitää taukoa jos tuntuu siltä..:) Saa nähdä miten menee. Inhoan hammaskiven poistoa sen rapsutusäänen takia! Se aiheuttaa kylmiäväreitä:yuck::mad:

rosmarinaa itse kun kävin tuollon viikko takaperin niin oli niin vahvasti mielessä tuo sun kokemus..

muoks pyyhin sopimattoman hymiön pois :)

rosmarinaa itse kun kävin tuollon viikko takaperin niin oli niin vahvasti mielessä tuo sun kokemus..

muoks pyyhin sopimattoman hymiön pois :)

Hehh, onneks seki tarina päättyi hyvin silloin. :D taisit itse säästyä pahimmilta huimauksilta ja heikoilta oloilta? :)

juu peloksi se vain jäi! naureskelin kotimatkalla tuolle pelolleni :D mutta en itse ole aikaisemmin viimesellä kolmanneksella käynyt hammaslääkärillä ja välillä laskee paineet. ei tosin alle 100:n.

Kävin ennen pääsiäistä kun iski hammassärkyä ja reikähän siellä oli. Se oli pakko paikata siinä eikä paikkausta tehdä puoli-istueltaan valitettavasti. Olin jonkun 45min siinä ja oli 20min jälkeen aika tuskanen olo jo, 30min jälkeen puutu jalat ja kädet kun ei veri kunnolla kiertänyt. En mene uudestaan jollei ihan pakko ole päivystyksessä käydä! Enkä kyl voi suositella jollei kotona saa oltua selältään.

Kävin ennen pääsiäistä kun iski hammassärkyä ja reikähän siellä oli. Se oli pakko paikata siinä eikä paikkausta tehdä puoli-istueltaan valitettavasti. Olin jonkun 45min siinä ja oli 20min jälkeen aika tuskanen olo jo, 30min jälkeen puutu jalat ja kädet kun ei veri kunnolla kiertänyt. En mene uudestaan jollei ihan pakko ole päivystyksessä käydä! Enkä kyl voi suositella jollei kotona saa oltua selältään.
Täh, ei tehdä puoli-istuvassa asennossa?!?! Kylläpäs on outo hlääkäri ollut. Mulle on sanottu et kyllä hätätapauksessa tehdään vaikka seisaaltaan..

Minulla olisi ollut tänään hammaslääkärissä hampaiden paikkausta, mutta suosiolla peruin koko homman.

Selällään olo saa alamahalla kauhean kivun aikaiseksi, varsinkin sitä kovempaa mitä suorempana jalkoja pitää. No ehtiihän sitä ja varsinkin, kun ei oireile hampaat mitenkään juuri nyt.

No jopas! Paljonkos sulla Frozenflower nyt on viikkoja? Mä istun juuri nyt hammaslääkärin odotushuoneessa, tarkastukseen menossa! Ääk! Saa nähdä miten onnistuu.. Lisäksi mulla on tämä nuhakin vielä. :|

Minulla tänään rv 33+1.
Neuvolassakin on hirveän hankalaa ja epämukavaa sykkeitä otattaa, kun pitää selällään olla.

Vähän vain jännittää sainko aikaa peruttua, kun se piti vastaajan kautta perua o_O

Ikävää käydä jo pelkässä flunssassa hammaslääkärissä, saati vielä raskaana ollessa :/ Toivottavasti Katskutti sujuu teillä ihan hyvin!

Hammaslääkärikäynnistä selvitty hengissä, ja vieläpä ilman reikiä! :grin (esikoisen aikana tuli raskauden aikana yksi reikä, niin pelkäsin että nytkin). Mutta ihan hyvin sujui ennakkopeloista huolimatta.. Jättivät tuolin asennon vähän koholleen, ettei ihan kokonaan vaakatasoon, ja sitten käskivät vähän olla vasemmalla kyljellä, jolloin happi kulkisi paremmin..
No, ensi viikolla olisi se hammaskiven poisto vielä!:nailbiting:

Mä kävin tammikuussa hammaslääkärissä ja reilu viikko sitten suuhygillä. Hyvin meni molemmat, hygi kyllä sanoi, että lopetetaan heti jos tulee mitään. Mut oisin voinu olla pitempäänkin, sen tuolin asento oli mulle niin hyvä, että rentouduin normaalia paremmin ja suuhygienisti meinasi, että mulla on korkea kipukynnys (piti siis poistaa hammaskiveä ientaskuista), kun mä vaan lähinnä nautin olostani. Sanoin kyllä miehellekin, että raskausoireisiin verrattuna ei kyllä ees tuntunut miltään. :D

Mä kävin tammikuussa hammaslääkärissä ja reilu viikko sitten suuhygillä. Hyvin meni molemmat, hygi kyllä sanoi, että lopetetaan heti jos tulee mitään. Mut oisin voinu olla pitempäänkin, sen tuolin asento oli mulle niin hyvä, että rentouduin normaalia paremmin ja suuhygienisti meinasi, että mulla on korkea kipukynnys (piti siis poistaa hammaskiveä ientaskuista), kun mä vaan lähinnä nautin olostani. Sanoin kyllä miehellekin, että raskausoireisiin verrattuna ei kyllä ees tuntunut miltään. :D

Hyvä jos pystyit nauttimaan olostasi suuhygienistillä Sugarplum sprite :grin Mulla on kyllä nautinto kaukana sen rapsutusäänen takia!:wtf::yuck::nailbiting::sour:

Täten ilmoitan että suuhygienistikäyntikin meni ihan hyvin Putsas eka ylähampaat,jonka jälkeen nousin vähän ylös istumaan, ja sitten alahampaissa ei mennytkään enää kauaa.. Mutta loppuvaiheilla alkoi tulla kyllä vähän huonohko olo

Takaisin