Hamahelmet

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko täällä muita jotka tykkää tehdä hamahelmiaskarteluja? Poika sai syntymäpäivälahjaksi hamahelmiä ja muutaman alustan. Lopputuloksena me vanhemmat ollaan niistä melkein enemmän innoissamme ja tehdään usein koko perhe yhdessä hamahelmitöitä. :) Ollaan hankittu lisää alustoja ja erivärisiä helmiä. Muutaman liskonkin olen tehnyt pujottamalla naruun, mutta enimmäkseen tehdään alustoille erilaisia kuvioita.

Me ei vielä olla astuttu Hamahelmien ihmeelliseen maailmaan, mutta ensi vuonna tarkoitus on kun tyttö täyttää 3. Tähän asti ollaan askarreltu käsi- ja kaulakoruja helmistä.

Minä olen jo vuosia tehnyt hamahelmillä isoja muotokuvia ihmisistä ja muita koristeita. On kirjahylly täynnä erilaisia helmiä ja alustoja... :p ei lapsia siihen innostukseen ole edes tarvittu. Esikoinen vasta 4 kk.

Minä olen jo vuosia tehnyt hamahelmillä isoja muotokuvia ihmisistä ja muita koristeita. On kirjahylly täynnä erilaisia helmiä ja alustoja... :p ei lapsia siihen innostukseen ole edes tarvittu. Esikoinen vasta 4 kk.

Oo, kuulostaa hienoilta. :) Omat taidot ei ihan muotokuviin riitä ja saattaisi kärsivällisyyskin loppua kesken.

Oli ne hetken ihan kivoja vuonna viis, mutta ei enää ikinä meille kiitos :p! Vietiin kaikki alustatkin päiväkotiin, ei jaksa niitä Helmiä joka nurkassa, ja aivan liian helposti menee valmiitkin rikki. Vaatii liikaa tältä vanhemmalta silityksineen yms .. :shy:

Näiden silittäminen onkin sitten se nurja puoli. En taida sitä ihan hallita ja harvemmin silitetäänkään. Itse tekemistäni olen silittänyt yhden, lapsen tekemiä muutaman, kun hän on pyytänyt. Yleensä vain kipataan valmiiksi tulleesta helmet takaisin laatikkoon, kun se tekeminen on siinä se pääasia eikä valmis työ. Onneksi lapsikaan ei halua että joka ikinen hänen tekemänsä silitettäisi.

Takaisin