Mä en välttämättä lähtisi katsomaan sitä hintaa (no okei, jossain määrin kyllä joo) vaan sitä, miten ja missä vaunuja käytät. Kuljetko enemmän hiekkateillä ja maaseudulla, jolloin isot pyörät ovat ehdottomat. Jos taas tykkäät kuljeskella kaupungissa ja esim. kaupoissa, suosittelen kääntyviä etupyöriä, jotka helpottavat kääntelyä ja vaunujen pyörittelyä huomattavasti. Kuljetko paljon autolla eli miten helposti vaunut pitää saada kasaan ja kuinka paljon tilaa ne saavat viedä. Niin ja kannattaa tutkailla vaunuja esim. Saksasta. Me tilattiin sieltä vaunut ja saatiin puoleen hintaan (!) siihen, mitä ne olisivat maksaneet Suomessa ja kaiken lisäksi kotiovelle tuotuna. Toimitusajat ovat kyllä pitkät (n. 8-10 viikkoa), mutta kun ajoissa tilailee niin voi säästää yllättävän pitkän pennin. Nuokin vaunut (Teutonia) olisivat maksaneet Suomessa n. 1200 € ja nyt tuli maksamaan n. 700 € koko paketti, kun tilattiin vielä talvipussia ja muutamia muita lisävarusteita päälle. Toiveissa elän, että noilla olisi parempi jälleenmyyntiarvo sitten, kun niitä ei enää tarvita.
Lisäksi meillä on tällä hetkellä pienemmät matkarattaat, jotka ns. asuvat autossa. Ne on kätsyt ja kevyet "shoppailu" ja asiointirattaat, mutta pidempiä kävelylenkkejä en kyllä niiden kanssa lähtisi tekemään. Ergonomia ei työntäjälle ole paras mahdollinen, kun työntöaisaa ei voi säätää ja pienen koon vuoksi ainakin mulla tuppaa kengän kärjet koko ajan osumaan siihen jarrukahvaan, kun kävelee.
Suosittelen käymään testailemassa vaunuja liikkeissä ennen ostoa! Niissä voi olla yllättävän paljon tuntumaeroa ja samalla selkiintyy se, mikä oikeasti itselle on tarpeellinen ja mikä ei. Mun mielestä esim. heittoaisa on ihan turha, mutta parhaan ystäväni mielestä se on ehdoton :D