Haluatteko tietää sukupuolen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jopsu86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jopsu86

Silmät suurina ihmettelijä
Eli kyselisin odottajilta, sekä myös jo synnyttäneiltä että silloin kun se on mahdollista, halusitteko tietää lapsen sukupuolen? Ja miksi päädyitte kyseiseen päätökseen?

Meillä oli mieheni kanssa alussa puhetta että sukupuolesta ei oteta selvää, että tulisi sitten yllärinä :) Mutta sitten käytiin miettimään käytännön asioita..onhan se kivempi ostella vaatteita ja sisustaa huonetta kun tietää kumpi sieltä on tulossa! Sitten sovimme että otetaan selvää, muttei  hiiskuta asiasta kellekkään, ei siis YHTÄÄN KELLEKKÄÄN... mutta miten osaan pitää suuni kun kyseinen aika koittaa?? Ja mitä jos sitten se onkin vaikka tyttö, jos poikaa  on "luvattu" ultrassa...

Miten te muut?

me halutaan tietää ja kerrotaan varmaan muillekin.
Ollaan niin avoimia ihmisiä ja hölösuita, minä varsinkin,
että turha edes yrittää pitää salassa mitään.
Nytkin tietää jo puoli kylää mun raskaudesta[:D][:D]
Tosin sekin menee sen piikkiin että alko pari kaveria
juoruta asiaa eteenpäin.
Samapa tuo minulle.
Mutta halutaan tietää[:)]
Ihan mielenkiinnosta[:)]

Me todettiin että halutaan tietää, mutta ei nyt oteta sitä ihan kiveen hakattuna tietona koska kyseessähän on arvio. Noh, Pipa-Tauno sitten piti jalat yhessä ultrassa, joten sukupuoli jäi sitten salaisuudeksi. Enkä nyt kumminkaan lähe yksityiselle ultraan selvittämään vaan sukupuolta, kyllä sen näkee sitten kun se tulee ulos. Lähinnä toivotaan että sillä on vaan yhdet vehkeet eikä molempien. Tosin kahdet on tietenkin parempi kuin ei yksiäkään.

Mä halusin ehdottomasti tietää[:)]
Just käytännön järjestelyiden mm. vaatteiden värin ym. takia. Ja jotenkin raskaus muuttu konkreettisemmaks vielä kun pysty ajattelemaan että mun poika se siellä potkii ym. [:)]
Rakenneultrassa sukupuolesta ei tullu ihan 100% varmuutta mut mä kävin niin monessa ultrassa sen jälkeen etisen istukan takia et tuli kyllä ihan varmuus[;)]
En myöskään nähny mitää syytä sukupuolta muilta salata. Tai no exältä se oli pakko salata kun se ei missää nimessä halunnu tietää mut eipä me muutenkaa pahemmin juteltu joten onnistu kyl.

Me haluttiin kanssa tietää sukupuoli. Lääkäri sanoi ultrassa, että suurella todennäköisyydellä tyttö ja lisäsi päälle, että välillä sukupuolen arvioiminen on vähän ku lottoa tekisi[8|] Odotetaan nyt sitten miehen kanssa tyttöä ja kutsutaan häntä jo todennäköisellä tulevalla nimelläkin jo. Kuitenkin aina välillä mietityttää, että mitäs jos tuleekin poika, joten vaatteet ja sisustus on sellaisia mitkä sopii molemmille (muutama pinkki vaate mahtuu toki mukaan). Sisutuksesta olin jo alunperin päättänyt, ettei se tule olemaan vaavinhuoneessa vaalenpunainen. Mutta siis haluttiin tietää, mutta tarkempaa selvitystä ei lähdetty tekemään yksityiselle, hieman epävarman arvion perusteella.

Mulle se on oikeastaan ihan sama et tietääkö vai ei mutta mies tahtoo tietää niin kai se on sit selvitettävä. Jos vaan sitä ultrassa esittelee [:D] Että ei kyllä yksityiselle lähetä sitä selvittämään. Mies tahtois (yllättäen)pojan niin kerkeääpähän sitten totutella ajatukseen jos siellä tyttö onkin. Itsellekkin tullut semmonen "poika olo" mutta kai sitä vähän salaa toivoo tyttöä..lähinnä sen takia että jos pojasta tulee samanlainen riiviö kun isästään pienenä (juttuja kuulleena..) niin kyllä tulee heti muutama harmaa hius pelkästä ajatuksesta [:D]

Me haluttiin tietää ja oli kyllä ihan hyvä, että selvitettiin. Tuli niin suurena "järkytyksenä" miehelle tuo sukupuoli arvio, että oli sitä mieltä, et vielä yksityiselle varmuus saamaan.. ja niinhän minä sit marssin 4D-ultraan ja saatiin varmuus, että tyttö tulossa. Itselleni oli oikeastaan ihan se ja sama kumpi tulee, mut olin mäki aina ajatellu, et ensimmäinen lapseni on poika (en tiiä miks), joten kyllähän se yllätti mutki. Mut nyt ollaan jo molemmat hyvän aikaa oltu asian kanssa sujut ja innolla ootellaan tytärtä syntyväks syyskuussa [:)]

Me ajateltiin, että ei oteta selvää kumpi on tulossa. Jaksaapahan paremmin ponnistaa, kun jännittää että kumpi tulee [:D] Välillä kieltämättä huomaa, että olisi helpompi, jos tietäisi onko tyttö vai poika, juurikin noiden vaatteiden ja tavaroiden hankinnassa, mutta se on sitten tyydyttävä neutraaleihin väreihin [:)]

Jos rakenneultrassa näkyy kumpi on tulossa niin mielellään tieto vastaan :)
Mutta en sitten tiedä uskaltaako siihen uskoa.. Ystävä sai juuri tyttönsä, joka olikin poika :)
Kaapit hänellä täynnä punaista, joten taidetaan miehen kanssa kestää ultran jälkeenkin neutraaleissa vaatteissa :) kerkeäähän niitä värikoodeja hankkia syntymän jälkeenkin :)

Meilla ei edes puhuttu, etta halutaanko vai eiko tietaa, eli ehdottomasti, se oli itsestaanselvyys. Eika se mikaan salaisuus ole, miksi olisi. Nimetkin on jo kuulutettu niita jo kyseleville, vaikkei poika ole viela edes syntynyt [:D]. Mulle ei mee jakeluun, miksi jotain sukupuolta tai edes nimea pitais salailla. [8D]
Näin meillä :)

Me halutaan ehdottomasti tietää, tiedonjanoisia ollaan kaiken muunkin suhteen! Värien puolesta en pidä kuitenkaan vaaleansinisestä- tai punaisestakaan erityisemmin, joten vaatteet ja maalit ja muu tavara käy joka tapauksessa molemmille..ja toivottavasti löytyy muita värejä kaupasta, kun sen aika koittaa!! [:D]

Haniliini, mina en ole kertonut facebookissa ollenkaan, ihan vasitella, heh heh. Mahtaa olla aikamoienn yllatys monelle, hih hih. Vain lahimmat tietaa. Ei kuvia, ei mitaan. [;)]
Kiva jarkyttaa ihmisia, ja kun taalla kaukana asuu, ei kukaan mua edes nae [:D][:D]

Joo sinällään mitä sitä salailemaan sukupuolta, mutta on kiva pitää kavereita hiukkasen jännityksessä [;)]
Kyllä me varmaan nyt sit selvää siitä sukupuolesta otetaan, kunhan aika koittaa, tai mistä tietää vaikkei ne suostus edes kertomaan :D tai pikkusella jalat visusti yhdessä..
Itse jostain syystä kuvittelen ensimmäistäni tytöksi...joten "järkytyksenä" tulee jos sanotaakin olevan poika :) Vaikka ei sillä ole yhtään mitään väliä, kunhan on terve lapsi, niin ihan sama kumpaa sukupuolta [:)]

Me haluttiin tietää, ihan oman uteliaisuuden vuoksi.. Vuvammehan oli sitten visusti kintut ristissä koko ultran eikä tietoa tullut. Päätimme että ei sen tiedon takia ylimääräiseen ultraan tarvitse mennä, kun vauva kerran on terve. Joten jännitys jää nyt synnytykseen [:)] Nyt jälkikäteen oon tosi tyytyväinen etten tiedä, koska synnytys on paljon jännempi kun ei tiedä kumpi sieltä tulee [:)] Ja saa kuulla ne maagiset sanat -Teille syntyi Poika/Tyttö <3

Jos olisimme saaneet tietää, olisin asian varmasti kaikille lörpöttänyt [:)] Miksi ilouutisia raskaudesta tai sukupuolesta piilottelemaan?

Esikoista odottaessani me miehen kanssa oltiin ensin sitä mieltä että ei haluta tietää kumpiko tulee. Sitten siinä pikkuhiljaa minun uteliaisuus voitti ja olisin halunnut tietää, mutta vauvelipa oli eri mieltä eikä sukupuolta pystynyt ultrassa näkemään. Ja hyvä niin, oli ihanaa kuulla sanat "Teille syntyi tyttö". Olimme miehen kanssa samaa aavistelleet jo monta kuukautta ja nimikin oli päätetty (pojalle ei ollut vielä mitään mielessä). [:)]

Tämän pikkukakkosen kohdalla emme ole vielä päättäneet halutaanko tietää. Toisaalta olisi mukava tietää ja voisi käytännön asioita järjestellä etukäteen paremmin, mutta toisaalta synnytykseen tulisi lisäjännitystä jos sukupuoli ei olisi tiedossa... Täytyypä mietiskellä ja onhan tässä vielä aikaa.

Ja jokainen tekee tän asian kanssa just niin kuin parhaaksi katsoo. [:D] 

minä ainakin haluan tietää,miehestä en tiijä,kaipa sekin.toivottavasti!.sitten kun selviää niin alan kyllä ihan nimellään masuasukkia jo kutsumaan,ei oo tuleva nimi koskaan salaisuus ollu,hölösuu minäkin [:)]

Esikoisesta haluttiin tietää, mutta tästä kakkosesta mä en välttämättä haluais. Mies taas haluais tästäkin, joten saa nyt nähdä miten tehdään! [:D] Mulla on ollu ihan tyttöolo koko ajan, mies toivois poikaa.

Me päätettiin jo ennen odotusta että halutaan tietää sukupuoli. En tiedä kyllä miksi mutta tuntuu vaan siltä että kiva osata edes jotenkin valmistautua, vaikka eihän se 100% tietoa ole.

Takaisin