En mäkään uskaltaisi silleen tehä et pokaisin baarista jonku tyypin ja luottaisin että ekalla kerralla tärppää eikä sais mitään tauteja tms :) Mut jotenki vielä vierastan sitä keinohedelmöitystäkin, en tiiä miksi... Ja niin pinnalliselta ja lapselliselta kun se kuulostaakin niin vähän mietityttää kuitenkin sekin kun ei tietäis yhtään minkänäköisen luovuttajan spermaa sais. Eihän sitä tietenkään ikinä voi tietää minkänäköinen lapsi sieltä tulee vaikka tulevan isän olisi nähnytkin mutta kuitenki ja kyllähän sitä lasta rakastais ihan samanlailla vaikka se näyttäis miltä :)
Oon kaikenlisäksi miettinyt sitäkin että jos vaan mitenkään pystyis vaikuttamaan niin en haluais synnyttää keskellä talvea... Kun yksin kuitenkin joutuis lapsen kanssa koko ajan olemaan ja mulla on koira niin pääsis sit mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen ulkoilemaan niin ei tarvis kovin kauaa pitää koiraa hoidossa... Oon vähän miettinyt että jos nyt alkais ihan tosissaan miettimään toteutusta että pääsis tavalla tai toisella yrittään raskautumista mahd pian niin jos vaan luoja suo niin vauva syntyis sit ennen talvea 2011-2012. Aattelin et jos ei nyt 3 yk:n jälkeen tärppää niin sit siirtäis sitä taas muutamalla kuukaudella että tulis kevät... Oon kerran ollutkin raskaana vuosia sitten mutta olosuhteiden pakosta päädyin silloin aborttiin mutta tiedämpähän ainakin että raskautumismadollisuuksia mulla on ainakin ollut eikä sen jälkee oo ainakaan tietääkseni tapahtunut mitään mikä siihen olisi voinut vaikuttaa.
Tuntuu vähän typerältä laskeskella tommosia kun täällä on törmänny niin moniin tapauksiin jotka on raskautumista yrittäneet jopa vuosia joten en tosiaankaan laske sen varaan että itse raskautuisin heti ekalla kerralla enkä pidä koko raskautumista edes minään itsestäänselvyytenä... Tommosia asioita vaan on joutunut miettimään just sen vuoksi kun tietää ettei vauva-arki muutenkaan ole helppoa ja kevyttä ja varmasti se on vielä miljoona kertaa raskaampaa kun sitä pyörittää yksin niin miten siitä sais edes vähän helpompaa :)
Toi keinohedelmöitys näköjään on aika arvokasta, kävin kattelemassa hinnastoja... Asun pohjoisessa joten mun ei ainakaan kannata Viroon asti lähtä, tulis kalliimmaksi ku täällä kotipaikkakunnalla loppujen lopuksi :)
Oon mä kyllä tätä niin kauan miettinyt (joskus pari vuotta sitten alottelin silleen et ajoittain kävi mielessä ja nyt 4kk aktiivisesti) että kokisin kyllä olevani valmis siihen toteutukseen, tietäs vain miten tästä eteenpäin... Pitääpä alkaa ihan tosissaan miettiin vaihtoehtoja ja laskeen pennosia, 3vkon päästä ois ovis niin jos sitä siihen mennessä ois johonki ratkasuun päätyny. Pitää alkaa uuestaan vielä kyseleen ihan tosissaan siltä kaverilta että mitä se ois mieltä :)
Jännä miten sitä on kuvitellut kärsineensä vauvakuumeesta jo vuosikausia mutta nyt kyllä se tunne on moninkertaistunut ainakin miljoonalla, vaikea yrittää pitää jäitä hatussa tai yrittää ajatella jotain muuta tai sitä että onhan tässä vielä vuosikausia mahdollista löytää se unelmien prinssi jonka kans perustaa perhe, se lapsenkaipuu on vaan niin hirviä että tuntuu tosi vaikeelta ajatus jo esim siitä että raskautuis vaikkapa vuoden päästä...
Ihana kun sä oot jo noinkin pitkällä sun suunnitelmassa, musta tuntuu että mä oon vielä ihan alkutekijöissään vaikka oon kuitenki kuukausikaupalla miettinyt asiaa ja ottanut selvää asioista ja kysellyt kavereiden kokemuksia ymsyms mutta kylläpä se suurin askel on vielä kuitenkin edessäpäin (toivottavasti ei kovin kaukana :)).