Haluaisin niin kovin raskautua

Kohta31

Vasta-alkaja
Täytän pian 31. Olen onnellisesti naimisissa ja olen hyvässä ammatissa. Nyt on hyvä, ellei paras aika saada lapsi, mitä toivoisin niin kovasti. Nuoruuteni oli liiankin hurja, takana kaksi keskeytystä yli kymmenen vuotta sitten. Lisäksi muutama vuosi sitten leikattiin kohdunkaulansyöpä, joka seurannassa pysynyt poissa ja PAPA:t siistejä. 

Virallinen yritys alkoi kolme kuukautta sitten, tätä ennen kävin vielä gynen kontrollissa, aloitin vitamiinit ja elän hyvin terveellisesti. 

Nyt vain nousee ahdistus... Entäs jos aikani oli jo silloin nuorempana, jolloin en ollut valmis. Nyt vauvalle olisi tarjota hyvä stabiili ympäristö, mutta pelkään pahinta...

Tulosta ei siis vielä ole. Nyt toivoisin asiallisia neuvoja yritykseen. Kaikki mahdollinen, ruokavaliosta, tms lähtien.. En halua kuulla moralisointia menneistä, sillä niitä ei takaisin saa. Ystävällisiä neuvoja siis, kiitos siskot:)

Ei mulla sen kummempaa mut ei 3kk oo viel aika eikä mikään. Meillä meni esikoisen kanssa 5kk ennen ku tulin raskaaks, sitä ennen jouduin syömään keltarauhashormonia ku tuli vaan kemiallisia raskauksia koko ajan. Silti toi 5kk oli aika nopee mun mielestä. Vaikuttaa ihan hyvältä jos terveelliset elämäntavat on. :) Tästä ei nyt ollu mitään apua, kuhan tuli mieleen et ei noin aikases vaihees kannata varmaan alkaa viel panikoimaan :)

Tosiaan älä vielä hätäile, se ottaa oman aikansa :) Terveelliset elämäntavat on hyvä perusta ja olethan jo aikaisemmin raskautunut. Itselleni on myös tehty yksi keskeytys ja pelkäsin kovasti sitä että jos en enää tulisikaan raskaaksi. Meillä yritystä kesti noin 4-5 kuukautta. Ensin emme sen enempää yrittäneet, vaan jätimme vain ehkäisyn pois. Kun mitään ei tapahtunut, ostin ovulaatiotestejä ja toisesta kierrosta sitten tärppäsi. Käivin myös tärppikierron aikana gynellä ja kysyin vaikeuttaako asian stressaaminen raskautumiseen, kun asia kuitenkin pyöri kaiken aikaa mielessä. Lääkäri sanoi ettei stressaaminen vaikuta hedelmöittymiseen. Minua tuo helpotti kovasti.
En tiedä oliko tästä minunkaan vastauksesta sinulle mitään konkreettista hyötyä. Raskautumiseen ei vain taida olla mitään varsinaisia kikkoja. Oikea ajoitus on tietysti täkeää. Jos ei halua ovulaatiotestejä käyttää, niin yksi neuvo on myös se että harraastaa seksiä kierron 10 päivästä lähtien joka toinen päivä. Ää murehdi menneitä, eikä tosiaan ole vielä aihetta huoleen :) Plussatuulia toivottaen :)

Sama juttu täällä! Ehkäisy on jätetty pois 02/2012 ja siitä lähtien on odoteltu positiivista raskaustestiä.

Välillä tuntuu että usko loppuu jo koko touhuun :/ Tuntuu pahalta jo miehenkin puolesta kun saa odottaa ja odottaa, huomaa kuinka hänkin aina pettyy kuukautisten alkamisesta vaikka kovasti yrittää sitä olla näyttämättä.. Huomaan itsestäni etten enään edes uskalla ajatella ja miettiä raskausoireita, kun jos itsessään jotain "erityistä" on huomaavinaan niin pettymys on vielä suurempi kuukautisten alettua...

Tsemppiä meille kaikille yrittäjille! :)

Heippa,

Tiedän kans tavallaan sen tunteen mitä tarkoitatte. Se on ikävä tunne kun huomaa että
r-testi näyttää negaa, vaikka niin kovasti halusi jo uskoa että NYT se tärppäsi. Omalle kohdalleni kuvittelin jo kaikki raskausoireetkin itelleni juuri ennen testausta,ja voiku harmitti kun ei tärpännytkään.
Olen kuitenkin paljon lueskellut muiden tarinoita näillä palstoilla ja todennut, ettei se vauvanteko ole aina niin helppoa kuin mitä esim elokuvat antaa ymmärtää. 
    Tietty kaikille se tapahtuu erilailla, joillakin nopeammin ja joillakin hitaammin. Mutta pääasiassa tuntuu siltä että se ottaa muutaman yrityskerran ennenkuin tärppää. Tärkeintä on seurata omaa kuukautiskiertoa ja ovulaation ajankohtaa.

Minulla on ainakin pieni taskukalenteri, johon olen merkkaillut omat kuukautiset, ovulaatiot sekä "pupuilu"kerrat. Nyt jos aikaa kuluu ja yrityskerrat senkuin lisääntyy, niin on hyvä jälkeenpäin katsoa kalenterista että milloin on mitäkin tapahtunut jne.

Mutta... "hiljaa hyvä tulee" vai kuinka se sanonta menee. emoticon

***paljon plussapuhureita näiden syyssateiden keskelle****

Mulla ikää 29 ja esikoinen olis toiveissa. Ehkäisy jätetty pois kesäkuussa 2011. On jo aika epätoivoinen olo kun ei oo kohdalle tullut ees tuulimunaa tai keskenmenoa.

Takaisin