Halloween!

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Kuinka näkyy teillä?

Mä ajattelin kaivaa koristeet tänään. En edes tarkalleen muista, mitä kaikkea meillä on, mutta laitan surutta kaikki esille!
Lapset tykkää hurjasti. On karkkeja, leivotaan kaikkia Hurjia juttuja, naamiaisasuja.. sitten kun on aika riisua halloween, laitetaan samantien tilalle joulu. Mutta se onkin sitten toinen tarina..

Meillä ei näy mitenkään, ei oo yhtään oma juttu 😅 kurpitsaakin ostetaan vain ruuaksi 😂 mutta ymmärrän hyvin, että toiset saa riemua sesongin mukaan sisustamisesta ja koristamisesta, ja kivahan se on syksyllä kotia laittaa 😊

Sama homma, kun litranmitalla, ei näy mitenkään. Tai sen verran näkyy, että perhekahvilassa on naamiaiset, niin kai mä jotkut hömppävaatteet lapsille kehitän. Mut siis tyyliin prinsessa ja prinssi tai jotain muuta, mitä omista kamoista saa kyhättyä. Ei oo myöskään mun juttu. Joulua ootellessa, ja joulukamatkin levitetään vasta jouluviikolla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Meillä esikoinen on innoissaan halloweenistä. Niinpä hänen iloksi laitetaan muutama koriste (pääasiassa päiväkodissa/koulussa askarreltuja) ja varmaan syödään jotain herkkua. Ehkä pukeudutaan velhoiksi/noidiksi (viitta ja hattu).

Itsellä ollut tapana laittaa rekvisiittaa päälle työpäiväksi ja olisi tarkoitus kurpitsalyhty kaivertaa portaille kotona. Enkä ole töissä lasten parissa ja kurpitsakin on itseä varten. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Aiemmin olen halloweenin ohittanut sitä huomioimatta. Nyt voisi pojan iloksi alkaa muodostamaan siihen omaa traditiota.. kekrikurpitsajuhla, jolloin juhlitaan kaikkea luonnosta löytyvää/ saatavaa.
Pyhäinpäivän tms mikä siihen nyt lähelle osuukaan on jo minulle päivä muistaa edesmenneitä rakkaita.

Meillä ei näy mitenkään. En todellakaan halua tänne mitään ”karkki tai kepponen”-hölmöilyä.

Isomman lapsen koulussa oli vuosi sitten jotkut naamiaiset, mutta ei muuta. En muista ainakaan kuulleeni, että olisi tänä vuonna.

Tähän mennessä halloween on näkynyt lähinnä vain siinä, että lapsella on ollut söpö halloweenbody. Niin ja siinä, että naapurien lapset käyvät ovella kysymässä karkkia tai kepposta. Mistä mieleen, että pitääkin muistaa käydä ostamassa herkkuja jemmaan.

Normaalisti tykkään aina koristaa kotia erilaisten juhlien mukaan. Jouluna ja pääsiäisenä varsinkin on kiva laittaa koti teeman mukaiseksi. Mutta halloween... Olen kyllä katsellut niitä koristeita, mutta pääkallot, kummitukset, hämähäkit ja muut vastaavat ei oikein tunnu istuvan kotiimme. Tykkään kai itse enemmän sellaisista söpöistä koristeista.

En itse pidä Halloweenista, mutta pojat ovat jo vuosia olleet innoissaan. Joten meille on sitten laitettu Halloweenriehaa jo pitkään, ja olen alkanut itsekin nauttia. Ostan joka vuosi jonkun hömpän koristeen, niitäkin on alkanut kertyä. Virkkasinpa itsekin pari kurpitsaa taannoin. Tänä vuonna talo koristellaan lokakuun viimeiseksi viikoksi, ja sitten alkaakin joulun odotus.

Takaisin