Halloween

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Vietättekö Halloweenia? Onko asuja, koristeita, kurpitsa..?

Meillä koristellaan hämähäkin seitein, pukeudutaan, koverretaan kurpitsalyhty, tehdään teemaan sopivaa purtavaa. Esikoinen odottaa jo innolla, varsinkin karkkeja.:)

Ennen lapsia järjestimme usein naamiaiset aikuisille. Lapsille (jahka ikää tulee ja ajat sallivat) voisin harkita samaa. Kurpitsankin voisi kaivertaa rappusille, mutta mihinkään sen suurempaan rumbaan en lähtisi mukaan.

Joo! Tykätään kaikki. Kurpitsan koverrus, vähän koristeita laitetaan ja jotain karmivia leipomuksia tehdään. :hungry: Lapsille jotain hassua pukeutumista, joskus on hoitoonkin pyydetty asua. Joskus olen pukeutunut töihinkin johonkin halloweenteemaiseen. Tapana on myös ollut katsoa halloween-Topia, eli Topi corgin kummitteluvideoita.

Esikoisen iloksi laitetaan varmaan taas ne pari halloween-koristetta ja syödään jotain hyvää. Ehkä pukeudutaan joskaan ei mitenkään pelottavasti.

Halloween on mun synttäri :) pari sisäkoristetta on, nyt tokaa vuotta omalla pihalla kasvatellaan kurpitsoja, kaiverrataan niitä ja syödään :) eipä muuta. Jos olisi lapsia niin en tiedä olisiko muutakin. Mistään naamiaishommista en itse välitä.

Halloween onkin jo ihan nurkan takana. Vai onko se nyt vasta viikon päästä jolloin on pyhäinpäivä. Lapsen koulussa ainakin vietetään sitä huomenna. No mikäs sen hauskempaa lapselle kuin viettää sitä kahtena viikonloppuna. Itseasiassa jos me aiotaan viettää sitä kotona muuten kuin koristeiden muodossa viikon päästä lauantaina ehtii paremmin kuin ylihuomenna.

Te jotka halloweenia vietätte, millaisia herkkuja syötte? Meillä ei ole vielä tälle vuodelle mitään suunnitelmissa. Yhtenä vuonna syötiin jotain sesonkikarkkeja ja joku vuosi leivottiin omenaleivoksia.

Kotona ei oo ollut tapana mitenkään viettää halloweenia mutta lapsilla on joka vuosi hoidossa/eskarissa naamiaiset ja nyyttärit.

Koko kuukausi ollut yhtä Halloweenia! Koristeet hyvissä ajoin ja asuja on vaihdettu tiuhaan kuin naamiaisissa konsanaan.:)

Hyytäviä suupaloja, kuten kurpitsan näköisiä muffineja a sesongin herkkuja olen tehnyt ja ostanut, viikonloppuna otetaan lapsista kuvat asuissaan ja lähetetään kuvat kaikille sukulaisille ja kummeille. Leikitään karkkia ja kepposta, pelataan aasinhäntää mutta Halloween hahmoilla. Kun olin alakoulussa, kerran meillä oli kaverijuhlat ja olin kummitus. Hauskoja muistoja, jospa omillekin lapsille jäisi.:)

Halloweenia on meillä vietetty aika väsyneissä merkeissä. Sain eilen koronarokotteen toisen annoksen ja olo ei ole ollut mitenkään energinen. Onneksi hain herkut kotimatkalla eikä edes yritetty leipoa mitään. Eilen herkuteltiinkin haamudonitseilla ja tänään vietettiin halloweenia popcornin ja elokuvan merkeissä.

Ei vietetä Halloweenia. Aika turhana sitä pidän, etten ainakaan itse sitä välitä viettää.
Mut kiva jos/kun lapsilla on hoitopaikoissa ja kouluissa Halloween-hulinoita, saavat vähän erilaisen päivän, suurin osa tykkää kuitenkin.
Ja onhan sekin kiva jos joku jaksaa järjestää lapsille jotain Halloweenin ympärille :)

Ei vietetty. En tykkää jenkkilästä kopioidusta ” karkki vai kepponen” lällätyksestä ollenkaan.

Koulussa ja päiväkodissa viettivät naamiaisia ja se on ihan Ok, saivat vähän erikoisemman päivän ( paitsi että meidän 1,5-vuotias ei nyt suostu luopumaan naamiaishatustaan )

Takaisin