Hallitus kaatui. Mitä ajatuksia?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Suomen hallitus jätti eropyynnön, jonka presidentti hyväksyi. Oletko seurannut uutisia aiheesta? Mitä mielessä?

Eipä tuosta hallituksesta hirveästi ole itselläni hyvää sanottavaa. Tämä ero tuli kyllä vähän myöhään, kun vaalit on pian. Vaikutus jää siis paljon pienemmäksi kuin jos hallitus olisi kaatunut enemmän kesken kauden.

Hallitus pelaa omaan pussiinsa. Kun hallitus kaatuu, ei tarvitse tehdä enää yhtään mielipiteitä jakavaa päätöstä, vaan pääsee kuin koira veräjästä. Samalla voi keskittyä mainostamaan itseään ja omaa puoluetta tulevissa eduskuntavaaleissa, kun ei ole muutakaan tekemistä. Mitäänhän hallitus ei menetä eroamalla nyt.

Toisaalta nyt hallitus ei sidonnut tulevan hallituksen käsiä kun sote - jos olisi toteutunut- tapahtuisi niin myöhään vs hallituksen alku-keski vaiheella.

Ainoa mikä minua hieman ihmetyttää että minkälainen Suomi meillä on 15 -20 vuoden kuluttua kun/jos näitä kompleksisia asioita ei saada sovittua...kohta alkaa tulla kiirus ja kallista tavalliselle tallaajalle.

Hienoa, että sote ei edennyt tuolla mallilla. Jos joku lupaa viedä eteenpäin sellaista mallia, missä kielletään voitontavoittelu sote-palveluita tuottavilta yrityksiltä, niin äänestän oitis.
Ja uudistukset palveluiden tarpeesta lähtien, ei puolueiden ja yritysten intressien mukaan.

Mutta naurettavaa teatteria koko hallituksen ero tässä vaiheessa kun vaalit ovat ovella. Muka vastuun kantamista! Pah! Vastuun pakoilua se on ja syyn vierittämistä muiden niskaan. Todellista vastuun kantamista olisi ollut se, että tarvittavat korjaukset tehdään aidosti eikä yritetä kiertää perustuslakia.

3 vuotta liian myöhään ja nytkin vain poliittista teatteria. Tavis äänestäjä ehtii jo unohtaa menneet ja uskoa uudet vaalilupaukset...

Hallitus pelaa omaan pussiinsa. Kun hallitus kaatuu, ei tarvitse tehdä enää yhtään mielipiteitä jakavaa päätöstä, vaan pääsee kuin koira veräjästä. Samalla voi keskittyä mainostamaan itseään ja omaa puoluetta tulevissa eduskuntavaaleissa, kun ei ole muutakaan tekemistä. Mitäänhän hallitus ei menetä eroamalla nyt.

Kenties, mutta minä en ainakaan äänestäisi puoluetta joka laittaa pillit pussiin ja hanskat tiskiin. Toivottavasti ei kovin moni muukaan...

Kenties, mutta minä en ainakaan äänestäisi puoluetta joka laittaa pillit pussiin ja hanskat tiskiin. Toivottavasti ei kovin moni muukaan...
Eikä kuuntele asiantuntijoita eikä arvosta tutkimukseen perustuvaa tietoa eikä ihmisellä ole muuta arvoa kuin se, mitä hän tuottaa yhteiskunnalle.

En minäkään. Harva äänestäjä kuitenkaan edes muistaa tätä enää vaaliuurnilla, nyt kun väliin jää pari kuukautta aikaa kaikille osapuolille selittää asia itselleen parhain päin. Politiikassa kaikkihan on aina jonkun muun syytä kuin poliitikon itsensä, ja sanat voi syödä ja takin kääntää vähintäänkin puolen vuoden välein.

Eivät nuo oppositiopuolueet sen parempia ole. Vihreät haluavat tuhota pääkaupunkiseudun luonnon ja estää liikkumisen edistääkseen kommunistisia päämääriään, ja yhdessä demareitten kanssa he pyrkivät pitämään kaikki kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet lapsenraiskaajat Suomessa kotimaahan palauttamisen sijaan, RKP taas ajaa puhtaasti ruotsinkielisten asiaa ja kristilliset haluavat palauttaa Suomen sata vuotta taaksepäin.

Tänä vuonna taitaa mennä ääni Liberaalipuolueelle, tosin tuskinpa sieltä ketään eduskuntaan pääsee. Sitten voi sanoa eduskunnan töppäyksistä, että minä en ainakaan äänestänyt noita tolloja tuonne. :grin

Takaisin