Haittaako/vahingoittaako...??

hellokitty-

Näppärä viestien naputtelija
Voiko vauva vahingoittua jos painelee alavatsasta voimakkaasti? Entä jos jännittää vatsalihaksia? [8|]  Entä jos on hirveä nälkä eikä pääse syömään esim. töissä? tai ähky? :D Kyselen ehkä tyhmiä mutta hyvähän nämä asiat olisi tietää. Entäs mahallaan nukkuminen? Olen ilmeisesti 5. viikolla mutta neuvolan täti sanoi kun soitin ja varasin aikaa että voisin olla pidemmälläkin. Kiitos ja toivoisin pian vastauksia! <3
 
se kohtu on kyllä niin suojainen paikka että et sinä saa vahinkoa painelemalla tai mahallasi nukkumalla tehtyä.
Sikiökin on alkuraskaudessa millejä, ei edes senttejä.
Että ihan normaalisti voi elää.

Ja yleensä kyllä keskenmeno käynnistyy itsestään.

Ota ihan rauhallisesti siis vain.
Toivottavasti näistä olis jotain apua edes[:)]
 
Ei vauva vaurioidu vain painelusta mahan päältä. Esim. itse kun olen jo aika pitkällä, niin neuvolassa paineltiin siihen tyyliin, että itse en uskaltaisi, ja silti, eihän neuvolassa varmasti paineltaisi vauvaa vahingoittavasti. Siellä siis kokeiltiin vauvan asentoa, miten on. Kyllä mahan päältä tuleva voima pitää olla poikkeuksellisen kovaa, että se vahingoittaisi vauvaa. Mahallaan voi nukkua niin kauan, kuin se sinusta itsestä hyvältä tuntuu. Nälkä tai ähky ei hetkauta vauvaa, se ottaa tarvitsemansa ravinnon sinun tuntemuksista piittaamatta. Vauva voi kuolla niin, että siitä ei heti tule vuotoja. Se on ehkä enemmän uskomusasia, kannattaako konetta pitää mahan päällä. Todennäköisesti suurin osa ajattelee, ettei siitä ole mitään vahinkoa ja ehkä he ovat oikeassa. Toisaalta, voiko ihan varmaksi tietää, mitä vaikutuksia "sähköpörinällä" sikiöön tai itseen on. Jotkut eivät pidä patterikäyttöistä rannekelloakaan... Se nyt on vähän, että miten mieltää sähkön vaikutukset ihmiseen...
 
Joo no hyvä :) taidan sitten pelätä turhaan. Koko ajan sellainen tunne, että jotain menee pieleen ja vauvalle sattuu jotain. Se pelottaa eniten, että jos vauva vain kuolisi mahaan eikä sitä itse edes älyäisi. Mahassa tuntuu kuitenkin koko ajan sellainen paine ja pistää välillä. Ne kyllä taitaa olla ihan tavallisia raskausoireita :) 
 
H1987 Ihan normaalia pelätä/ajatella tuommoisia asioita.Kunhan et hysteerisenä ala kaikkea miettimään liiaksi. Ihan tavallisia oireita sulla on [;)] 
 
Niin kuulemma. Mut välillä tuntuu et kaikki oireet (paitsi rintojen arkuus) on hävinny et onkohan pienellä kaikki sit hyvin. Kun oon kuullu et jos vauva kuolee mahaan niin raskausoireet häviää..tietysti tulee varmaan kovempaa mahakipua mut...
Ei pitäis stressata ei mut niin paljon on tätä odotettu ja toivottu, että tekisin kyllä kaikkeni että kaikki menee hyvin ja vauva pysyy menossa mukana[:)] Ostin jopa monivitamiinejakin ku en ainakaan itse koe syöväni niin terveellisesti että saisin riittävän määrän vitamiineja ja kivennäisaineita sun muuta joka päivä. Kai niistäkin jotain apua on. :)
 
Mulla oli menehtynyt kesäkuussa vaavi massuun, ilman mitään enne oireita.Ei vuotoa,ei kipuja,eikä raskausoireet hävinny minnekkään. Ultrassa vasta todettiin,että vauvan sydän ei ollut sykkinyt enään hetkeen.

Joten on oireita tai ei, sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä. [;)]
 
Hui kauheeta.. Voi ei.
no nythän tässä pelottaa ihan entistä enemmän, jos voi vauva menehtyä ilman, että sitä edes huomaa. Oliko raskaus sit pidemmällä sulla jo vai ihan näin alkuvaiheessa? Onnea nyt hirveästi uuteen yritykseen teille ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin nyt! [:)]
 
Minulla löytyi ultrassa noin 7 viikkoinen jolla ei syke näkynyt. Siis viikkoja olisi pitäiny olla noin 12. Ei muuten mitään oireita, mutta olin itse 99% varma että siellä ei ole mitään. En halua pelotella, mutta kaikkeen pitää varautua. Nyt onnellisesti 21+3 ja kaikki hyvin :) Luonnolla on tapansa ja ehkä minun ensimmäisessä sikiössä oli jotain vikaa, kun ei saanut syntyä.
 
Niinhän se kyllä on, että jos on joku `häiriö` niin se sit ei edes ala kehittymään. Mutta noh, toivottavasti nyt kaikki sujuis hyvin, tietysti pitää varautua kaikkeen.. mutta.. 
 
[&:]H1987 Ei ollut tarkoitus pelotella enempää, joskus vain käy niin,että luonto hoitaa pois. Turhaa alkaa ajattelemaan sellaista mitä ei ole vielä tapahtunut.
 
Niin, ihan totta. Pitää nyt vaan osata iloita tästä onnesta mikä meillä nyt on :) Olen kyllä onnellisempi kuin ikinä. [:)] 
 
vielä yks kysymys, jos epäilee et vauva on menehtynyt mahaan niin näyttääkö raskaustesti vielä positiivista vai onko se muuttunut negaksi? tietääkö kukaan?
 
Mulla oli keskeytynyt keskenmeno vuosi sitten ja raskaustesti näytti positiivista vielä reilun viikon tyhjennyshoidosta. Eli testi voi näyttää plussaa vaikka alkio/sikiö olisi kuollut.
 
Juu.. no ei mulla mitään oireita ole keskenmenosta tai mitään, en usko et olis tapahtunutkaan mitään sellaista mut tätä normaalia jännitystä vain kun ensimmäinen raskaus on :) mutta toivottavasti kaikki menee niinkuin pitääkin ja teillä kaikilla myös.<3
Onnellista odotusaikaa teille<3
 
Mamma_76lle ja Inxulle isot pahoittelut menetyksistänne emoticon

Onneksi yleensä raskaus sujuu normaalisti, ja niin kuin täällä on kirjoitettu, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, ja oireet tai oireettomuus ei loppujen lopuksi kerro välttämättä mitään..

Itselläni oli pelko persiissä koko raskauden ajan, ja alkuraskaudessa pelkäsin aina asioilla käydessä, että alkio tulisi muka pinnistäessä ulos. Sehän ei tietenkään ole mahdollista, mutta pinnistelin kuitenkin tosi varovaisesti

Ihanaa raskautta kaikille odottajille!
 
Takaisin
Top