Haaveena esikoinen

Kp 31 eikä muuta ku menkkamaisia kipuja täällä😅 raskaaksi 2026 -ryhmässä joku pohti, että voiskohan olla myöhäinen ovulaatio mulla ja edellinen kierto mahdollisesti ovuloimaton🤷🏼‍♀️ oma kierto normaalisti 30 päivää, joten luteaalivaihe yleensä n. 14 päivää. Jos ovis ollut ovislimojen ja muisen ovisoireiden perusteella viime viikolla niin en hättäile testin kans, vaan oottelen vielä ainaki sinne kp 36 kohdalle

@Jenspaaa Joo! Myöhäinen ovulaatio voi tuottaa tuota tosiaan. Minulla käy myös niin välillä. Jos sinulla on tiedossa luteaalivaiheen pituus (ja se on jatkuvasti sama, kaikilla ei ole) niin voit sen perusteella miltei päivälleen laskeskella milloin kuukautiset mahdollisesti alkaisi 🥰

@Kali Tosi ymmärrettävää, että tulee kaikenlaisia vaikeita tunteita ja ajatuksia pintaan, kun teillä on niin ristiriitainen tilanne siellä käynnissä 🥹💛 Voimia perhesuhteiden setvimiseen💛

@Jenspaaa Joo! Myöhäinen ovulaatio voi tuottaa tuota tosiaan. Minulla käy myös niin välillä. Jos sinulla on tiedossa luteaalivaiheen pituus (ja se on jatkuvasti sama, kaikilla ei ole) niin voit sen perusteella miltei päivälleen laskeskella milloin kuukautiset mahdollisesti alkaisi 🥰
Niimpä! Mutta toivottavasti kierrot tasaantuis pikkuhiljaa ku ikävä elää tämmösessä vähän epätietoisuudessa ja turhaa herätellä toiveita, jos ei sitte kuitenkaan tärppäiskään nyt. En ole myöskään nyt oikein uskaltanut herättää toiveita mihinkään suuntaan. Olishan se ihanaa nyt raskautua ku vauvakuume sai eilen ihan uudenlaisen sysäyksen🥹 nähtiin hellun kahden päivän ikäinen kummipoika eilen ensimmäistä kertaa, ja voi kuinka sydän sulasi ku hellu sitä piti sylissä ja niin leveästi hymyili. Toki ite en voinu välttyä kyynelten tirauttelulta ku itekki pääsin pienokaista sylissä pitelemään ja nuuhkimaan vauvatuoksua🤭

Hellun veli jo vihjaili, että sitte joskus ku meille tullee kans oma pienokainen, niin se on ihan kokonaan uusi elämämvaihe ja käännekohta. Siinä mietin vain, että ette arvaakkaan ku koko ajan on se mahdollisuus, että meillekin se pienokainen vuoden sisään tulisi. Toki ehkä menen ajatuksissani jo liian pitkälle haaveillessani kaikkea hyvää tapahtuvaksi.

Ps. @Kali mainitsi Raskaaksi 2026 -kanavalla, että oli nähnyt sammakoita ja kertoi niiden symboliikasta. Mie näin just sillon ku oli ovisoireita leppäkertun, ja ilmeisesti se symboloi onnea ja runsautta. Ilmeisesti myös pisteiden määrä kertoo kuinka kauan onnea kestää. Tällä minun näkemällä leppiksellä oli molemmin puolin 9 pistettä🤭

Meillä kans esikoinen toiveissa. Molemmat 35-40 välissä, yritetty reilut 2 vuotta, toistaiseksi tuloksena yksi tuulimunaraskaus noin vuosi sitten ja yksi vielä kesken oleva ivf-hoitokierto (saatiin kuitenkin yksi alkio tuoresiirtoon!). Vähän epätoivoiselta tuntuu hetkittäin ja on hassua seurata kun muut samaan aikaan raskaana olleet juhlii kohta lapsiensa ensimmäisiä syntymäpäiviä, kun itse on vielä odottelemassa hyviä uutisia.

@Tuulis kuulostaa kovin tutulta, täälläkin ympärillä lasten ensimmäisiä synttäreitä ja ite vaan ihmettelee että mitenhän mä putosin tuosta kyydistä. Epätodellinen olo kun muilla ympärillä on se uusi elämänvaihe alkanut ja ite sit jäänyt johonkin arkistoon odottelee ja elämään mennyttä elämää. Tai omissa ajatuksissa se oli niin että tämä vaihe olisi jo jäänyt, siksi tuntuu menneeltä. Mutta onpa hienoa että ootte päässeet ivfään ja saaneet sieltä alkion! Toivotaan parasta 🥰

@Pikkuviikuna Some on kyllä pahin kateuden aiheuttaja, tietty kun siellä jaetaan idylliä. Hiukan hetkittäin kateutta aiheuttaa toki myös hyvin läheisen ihmisen lapsi, joka kohta kävelee vastaan. Hetkittäin hairahdun ostamaan vauvanvaatteita, ekat ostin ekassa raskaudessa viikolla 10 tai 11 ja niiden lisäksi on välillä tullut hankittua jotain yksittäisiä optimistiselta tuulella kirppiskierroksella ollessa. Nyt on tulossa kolmas kesä, johon en ole uskaltanut juuri suunnitella mitään suurempaa etukäteen raskaustoiveen takia. Toki tiedän, ettei raskaus ole sairaus, mut silti on tuntunut jotenkin turvallisemmalta olla haaveilematta ekasta tunturivaelluksestaan tai Euroopan reilistään tms. samaan aikaan kuin raskaudesta. Toki tähän on varmasti vaikuttanut muutkin elämäntapahtumat, sillä olen viime vuosina sairastellut paljon, telonut itseni työtapaturmassa ja menettänyt läheisen, mikä on varmasti lapsettomuuden ja keskenmenon lisäksi syönyt voimavaroja.

@Tuulis Me mennään iällisesti ja raskauden yrityksen kannalta aika samassa tahdissa 💛 Aika paljon samankaltaisia vastoinkäymisiäkin 💛

Ollaan menty sillä linjalla, että blokataan joku tietty aika ihanalle lomalle (oli se sitten reissu tai mikä vaan muu) ja sitten suunnitellaan yksityiskohdat sen mukaan olenko raskaana vaiko enkö💛 Ns. puolisuunnitelmia, joiden runko mahdollistaa raskauden ja jos ei ole raskaana voi sitten täyttää kaikella hauskalla ei raskaana olevalle sopivalla aktiviteetilla Siinä tulee sitten toteutettua kaikki se mitä raskaana ei voisi, mutta vähän spontaanimmalla aikataululla päättäen, että mikä on reissun / toiminnan henki (seikkailullisempi, rauhallisempi ect) 🥰

Voisikohan tämmöinen ajatus toimia teilläkin niin ei jäisi toiset ihanat unelmat toteutumatta samalla, kun on yritys käynnissä? 🥰

@Elliania Toi teidän lomasuunnittelutapa kuulostaa kyllä fiksulta! Me on tehty sit enemmän ex tempore -reissuja kotimaassa. Toki niidenkin suunnitelmat on menneet välillä uusiksi, kun esimerkiksi viime kesä oli niin hirveän kuuma, etten itse oikein nauti ulkoilusta yli 30 asteen lämmössä, varsinkaan aukealla suolla tai merellä.

@Tuulis Joo! Viime kesänä oli kyllä ihan todella hiostavia helteitä 🥹 Ex tempore -reissut kuulostaa myös ihanilta 😍 Meillä on ollut se luksus, että ollaan voitu ottaa lomapäiviä sesonkien ulkopuolisille ajoille, kuten vaikka syksylle ja keväälle. Sillä lailla on onnistuttu aika hyvin välttämään pahimpia helteitä. Harmiksi tänä vuonna aikataulut ei samalla tavalla jousta, mutta jos mitenkään on mahdollista niin suosittelen 😄

Liityn myös tähän keskusteluun ja esikoista ollaan puolison kanssa yrittämässä. Enemmän seuraillut ivf/icsi sivustoa. Ollaan puolison kanssa 28 ja 33, meillä ya 7/2024 ja 7/25 yksityisellä selvisi että ei löytynyt siittiöitä mieheltä. Mies on terveysalalla ja kovasti vastusti ettei mennä lääkäriin ennen 1v tulee täyteen ja uutisen kuultua oli tosi iso shokki molemmille. Käytiin alkuun yksityisellä ja se yksi näyte riitti lähetteeseen julkiselle 8/2025. Saatiin aika lokakuulle ja tehtii leikkaus, jolla saatii sitten kuitenki reilusti siittiöitä icsiin.

Nyt ollaan aloitettu eka ivf ja tämä on ollut meidän suhteelle kyllä todellinen koettelemus juurikin siitä syystä että mies vastusti niin kovasti lääkäriin menemistä. Tiesin itse 6kk kokeilun jälkeen että kaikki ei ole kunnossa, koska molemmat hyvässä kunnossa ja minulla säännöllinen kierto.

Toinen juttu on siinä, että miehellä toinen veli joka vaimonsa kanssa yrittäneet 3+ ja vaimo on ylipainoinen mutta kuitenkin säännöllinen kierto ja olen miettinyt että voisiko kyse olla samasta kuin meillä.

En ole sanonut mitään meidän matkasta koska toinen vaimo on todella my man ihminen.

Mä oon kanssa täällä taas miettinyt aihetta matkailu ja raskauden yrittäminen. Oon kesäkuussa menossa Espanjaan keikalle, ja ollaan kaverin kanssa mietitty jo mitä kaikkia ihania tapaksia, viinejä ja sangriaa siellä päästään nauttimaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En reissua buukatessa ollut tullut ajatelleeksi että saattaisin olla silloin raskaana. Enkä vielä olekaan, mutta nyt VIHDOIN näyttää verensokeriarvot siltä, että raskauslupa saattaisi irrota. :Person Raising Both Hands:

Reissu toki menee tarvittaessa holittomallakin linjalla, eihän alkoholi tietenkään ole siinä se pääpointti. Mutta pähkäilen pitäisikö kuitenkin odottaa vielä sen yli ennen kun alamme yrittää... Ei tarttis sitten siellä stressata jokaista suupalaa (edit: tai ottaa riskiä alkuraskauden pahoinvoinnin kanssa matkan ajalle). Lisäksi, sinä menee kuitenkin varmaan joka tapauksessa oma aikansa, että kiertokaan normalisoituu, kun olen niin pitkään käyttänyt pillereitä.

Toisaalta, eipä minulla vielä ole sitä lääkärin lupaa tai aikaa (ja labroja) varattuna. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tällaisia aatteita tähän lauantai-iltaan.

Muokattu viimeksi:
Takaisin