Vastaa ketjuun

Kaikki keinot vain käyttöön, että saa lapsen syömään. Saa leikittää ja harhauttaa, hyviä keinoja olet jo keksinyt (: telkkaria ehkä välttäisin, helposti käy niin, että lapsi katsoo telkkaria hypnotisoituneena ja unohtaa edes niellä. Myöhemmin ehtii opettelemaan syömään ilman leluja, joskus ne ehkä alkavat jäämään itsestään pois kun lasta alkaa itse syöminen kiinnostaa.

Meillä lapsi oli tuossa samassa iässä ihan mahdoton syötettävä ja puski poskihampaita. Ei itkenyt öisin meilläkään, nukkua puksutti kellon ympäri joka yö, mutta päivällä eri kujeet. Kylmät ruoat kuten jogurtti maistui. Itse ei syönyt yhtään mitään, ei suostunut käsin eikä lusikalla vaikka olisi osannut. Siinä sai kaikki houkuttelut käyttää, että sai pienen syömään. Se ei toiminut, että ei syötä ja toivoisi, että seuraavalla kerralla söisi sitten. Tämä meni ohi muutamassa kuukaudessa, olin ihan hermoraunio sen ajan. Nykyään lapsi on 1 v 8 kk ja syö pääasiassa hyvin ja itse lusikalla, mutta edelleen ruoka ei erityisesti kiinnosta ja saa aina muistuttaa, että otapa uutta lusikallista tai niele entinen ruoka pois suusta. Leluja ei enää pitkään aikaan ole tarvittu ruokaillessa, mutta muuten vain ei mielenkiinto pysy ruoassa kuin muutaman suullisen verran.

Kateellinen olen niille vanhemmille, joiden lapset syövät hyvin ja helposti eikä tarvitse kasvusta stressata.

Takaisin