Hätä jos ei potki, väsy jos kokoajan potkii.

lorelia84

Silmät suurina ihmettelijä
Onko muilla semmosia hetkiä, ku et oo muistanu kuulostella mitä pikkuselle masukille kuuluu ja sit heräät hätäilemään, et missäs se murunen on.. Kun taas toisena päivänä jatkuvat potkut saa jopa toivomaan että nukkus nyt hetken, jotta itekki sais huokasta välillä. Meidän pienokainen ku on löytäny tuolta lonkan seutumilta jonku mehukkaan hermon mitä jyskyttää niin että välillä tuntuu että jalka lähtee alta[:)].. Ja toinen ihana osote tietenki on virtsarakko. Tuntuu että lirahtaa väkisin housuun.. Se on tuolla koulussa istuessa aivan mahtava tunne...[:D]
 
Juu, meillä kans on hetkiä, että miehelle suureen ääneen ihmettelen, kun ei vauva anna kuulua itsestään. Ja välillä juurikin koulussa kovalla tuolilla istuessa, kun pitäis keskittyä ihan muuhun tulee kenkää sitten hiljaisten päivien edestäkin.

Onneksi oon saanu nukkua kuitenki rauhassa. Oon kai nii koomassa etten huomaa vaikka lapsi potkisikin kuinka kovasti.
 
meillä on päiviä, jolloin potkuja tulee vaan muutamia ja sitten kiukkuan/ valitan miehelleni ettei vauva liiku ollenkaan ja olen todella huolissani.
Ja joskus yöllä herään kun jumpat on menossa ja jos kello näyttää neljää ja tekis mieli nukkua, niin pienokainen ei anna vaan on noustava ylös! Onneksi mies ymmärtää ja jopa pakottaa nukkumaan päivällä[:)] perjantai aamunakin heräsin kello 6 ja oli pakko nousta ylös, koska jumppa oli kesken eikä tietenkään rauhotuttu kun olis ollut pakko.[;)]
Mutta jos potkuja ei tulisi olisin paniikissa, että hyvä vaan kun möykkää[:D]
 
sama täällä [:D] välillä panikoidaaan, kun on niin rauhallista ja toisaalta sitte taas ihan "raivona" ku kokoajan saa iskuja kylkiluille ym. Tätä tää sitte on [:)] Nyt kyllä taas pitkään menty niin, ettei paljon rauhallisia päiviä ole ollut...
 
joo meillä on tänään kans ollu melekonen meno koko päivän.. sit toinen asia mitä ihmettelen on ne hikat, et miten ne oikeestaan tarkalleen tuntuu, ku en oo ihan satavarma tunnenko nikottelua.. välillä tulee tuohon mahaan niinku vasaralla naputtelis semmosia tasasia sarjoja, joita nykysellään epäilen hikas, ku muuten on jo potkut sen verran kovia et näkyy ku maha heiluu ja ennenkaikkea tuntuu... [:D] mut vielä sitä kyllä kerkee vaikka mitä tuntemaan ja varmaan pelkäämäänki, ennenku saapi nyytin sykkyyn.. et kaikille kovasti jaksamisia kaikkiin huoliin ja hymyjä hyviin hetkiin. 
 
täällä tuota hikkaa ollut kans.. nyt aamulla viimeksi ja sitä edellisen kerran alkanut hikotella juuri kun yöllä vessasta tulen takaisin nukkumaan ja eihän siinä sitä unta niinkään saada kun mahassa pompitaan[:)]
Sama nuo liikkeet että enemmän tuo öisin möyryää tuolla massussa.
Joskus jos menee useampi tunti ja huomaan ettei liikkeitä ole tullut niin menen sohvalle istumaan tai makaamaan hiljaa ja pikkuisen tökkäisen mahaa niin tulee yleensä se vastauskin takaisin sieltä[:)]
Kannattaa kokeilla jos oikein alkaa pelottamaan tuo.. välillä saa odotella pidemmänkin aikaa, mut kyllä se sieltä vastailee[:D]
 
Meillä ei tänää ole paljoa vatsassa liikuttu. Ensimmäine ajatus tietty et mitäs nyt. Nih sunnuntaina kävin pizzalla ja otin fetajuustoa(oli pastöroitu)mut ilti jne. Eikö sitä voi olla tyytyväinen ku on välillä rauhallisempi päivä....
 
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,570,646,807,1135,3909,3942,6346

Tosta sain ite mielenrauhan -> sohvalle meen makaan ja lasken liikkeitä[:)]

Mulle tuli ihmeellinen pyörrytys-kohtaus tänään. Ensin masukaveri painoi kauan oikealle kylkiluiden väliin niin että sattui oikein kovin ja sitten alkoi heikottaan niin että oli pakko mennä makuulle ja nostaa jalat ylös [:-] Meni kyllä ohi, mutta pelästyin.
 
sama täälä että välillä panikoidaan että miksi se ei liiku..mulla se istuu tuolla alhaalla väärin päin(pää navan ylä puolella) ja potkii selkään ja pissarakkoon,ite en oo saanut potkuja kylkiluihin vielä,toivottavasti se kääntyy oikeen päin ennenku on liian iso kääntyäkseen.mäki herään yöllä aina mouruntaan ja kun pikkunen pitää jumppa tuokioita,ja päivät se nukkuu..ihana rytmi.. :) 
 
Tänää on sit potkua tullu ihan reilusti ja kovaa... kaikkea ehtii miettii ku se ei liiku usein, mut ei kyl ole mitää epäselvää asiasta.[:)]
 
Mä sain tänään semmosen potkun tonne munasarjan tienoille, että melkeen näky tähtiä. Olin vielä kassalla just auttaas meidän jouluapulaista, ku isku osu.

Vielä viime viikolla Juniori ei liikkunu niin paljo ku nyt. Tällä viikolla se on kyllä jumpannu oikeen kunnolla ja luulen, että jumppaaminen vaan jatkuu tästä etiäpäin [:D]
 
Tänään on ollu semmonen meno mulla päällä ettei oo joutanu kuulostelemaan, mitä sinne masuun kuuluupi, vaan nyt ku tässä istuksin ja netissä surffailen, tulee iskua oikein olan takaa.. Nuo on mullekki tuttuja nuo munasarja-potkut. Tuntuu ah niin ihanalta.. Meidän vaavi viihtyy enimmäkseen masun oikealla puolella ni on niin hauskan näkönen tuo maha ku on ihan toispuoleinen.. Sitte ku se vielä mukeltaapi menemaan, ni on sitä veikee seurailla.. 
 
Kun on saanu oikein kunnon potkusarjan virtsarakkoon niin tekis mieli alkaa tökkiä takasin <:)
 
Mutta tosiaan, olin tossa pari kuukautta sitten sairaalassa enkä saanut syödä enkä juoda mitään liki kolmeen päivään (nestettä sain tippana kyllä).  Silloin tuntu loppuneen veto lapseltakin - ei jaksanut potkia enää.  Onneksi silloin pääsi ylimääräisessä ultrassa vilkasemaan että hengissä oli kuitenkin kun huoli oli valtava!  Ja kun sai sitten vihdoin luvan syödä niin piristyi pikku kaverikin.
 
Etenkin alussa tuntui välillä jopa rasittavalta jatkuvat liikkeet mutta tuon tapahtuman jälkeen on kyllä osannut arvostaa niitä!
 
Millasilta ne liikkeet/potkut teistä tuntuu noin konkreettisesti? Musta masukaveri joskus "sätkii"? Mietin että onhan se ihan normaalia ettei kaikki potkut ole sellasia napakoita tai sitten sellasia venytyksiä? Hassu kysymys mutta on vaivannut mua[:-]
 
Mä oon rusinapulla miettinyt ihan samaa!! [:D]

Mulla tulee siis näitä muksauksia ja potkuja ja tönäisyjä, mutta sitten lisäksi tulee välillä sellasta "sarjatulta"
Vähän vaikea selittää... No jos muistatte kun pentuna pidettiin pyörissä pinnojen välissä niitä lärpäkkeitä jotka piti ääntä? Niin kuvittelee miltä sellainen kierros tuntuisi mut vaan tuolla mahan sisäpuolella? [:D]  [:D]

Joo tosta ei varmaan kukaan tajunnu mitään, heh.. mut kumminkii mä luulen tietäväni rusinapulla mitä tarkoitat enkä usko, että se olisi jotenkin epänormaalia :)
 
Mulla kans eri voimakuuksilla ja sarjoilla tulee potkuja. Lauantaina päivystyksessä lääkäri ultrasi ja sanoi, että kauheesti vauva temmeltää ja osoitti kohdan, johon vauva potkas. Jouduin sitten lekurille tokaisemaan, etten kyllä minkäänlaista potkua tuntenut.. [:D] Että eiköhän tuo ole ihan normaalia..
 
Mulla ei oikein missään vaiheessa oo liikkeet tuntuneet erityisen voimakkaina tai terävinä, eikä välttämättä niinkään potkuina edes. Enemmänkin kaikenlaista muljuntaa ja lepatusta. Ja välillä tuntuu että menee ilmakupla masussa. Hikkaa en ole tuntenut tai tunnistanut. Ja kylkiluihinkaan tää ei vielä ole tunkeutunut.

Mua ei siis koskaan yhtään häiritse, vaikka tää liikkuis jatkuvalla syötöllä, kun ne liikkeet ei tunnu ollenkaan pahalta. Mutta sitten kyllä kun on pidempään liikkumatta, niin välillä meinaa vähän huolestuttaa. Vaika ihan normaaliahan se on että vaavakin välillä nukkuu.
 
Mä oon kans miettiny paljon viime aikoina liikkeitä, kun niissä alkaa tuntua selkeitä eroja. Potkut erottaa selvästi, ja luulen tietäväni myös miltä tuntuu kun vauva hikkaa (se oli mulle pitkään mysteeri, mutta sitten tajusin että rytmikkäät sytkytykset jotka tuntuu alhana siellä missä vauvan pää on, on varmastikin hikkaamista...) Myös asennonvaihtomöyrimisen erotan. Tunnistan myös ton sarjatulen ja oon naureskellu et miten se voi potkia noin tiuhaan. Mut sit on sellanen kummallinen hyrinä tai värinä, mille en keksi selitystä. En oikeen osaa selittää sitä ja oon miettiny et pitäiskö siitä kysästä joltakin ammattilaiselta. Hyrinä kuvaa tuntemusta ehkä parhaiten ja se tuntuu samalta kuin itselläni silloin kun venyttelen oikein makeasti. Venytyksen tai haukotuksen päätteeksi tulee sellanen hyrinä tai värinä. Oonki miettiny et saattaako mun vauva venytellä samalla tavalla... Mua on alkanu huolestuttaa ettei se oo vaan mitään hermostoperäistä, että vauva kramppaa siellä tms. Kyllä mielikuvitus on kauhea kaveri ku se kehittelee tällasia selityksiä...
 
Mulla kans tulee nuita sarjapotkuja ja osaa epäilen et ois kädet mitkä niitä aiheuttaa koska samaan aikaan saattaa tulla kylkiluiden tuntumaan ihan kunnon tuntuvia iskuja ku alempana mahassa on menossa tämmönen iskujen sarja hentoinen. Kyljenvaihto tuntuu kans ihan selkeesti ja tää ku vääntäytyy tuohon selkä mahaani vasten, ni toinen puoli mahasta on ihan pinkee ja toista puolta paljon kohommalla. Eli näyttää äärimmäisen hauskalta. Sitte nyt oon alkanu tunnistamaan kunnolla nuo hikatki. Tänään on ollu semmosten pienten potkujen ja hikkojen päivä niin oon ollu jo ihan helisemässä et mikä siel on hätänä, ku ei tuu kunnon iskuja.. Vaan ei kai sitä aina voi jaksaa. Maanantaina käytiin ultrassa ni lääkäri sano että on sen verran vilkas vilperi tää meidän pikkunen, ettei mitään syytä ois huolestua, mut kai sitä on sen verran yliherkkä, ettei mitään muutoksia tahtois kestää [:D]
 
Takaisin
Top