Häihin musiikki

Minnuska89

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Me ollaan avopuolisoni kanssa menossa naimisiin kesällä 2011 ja olisi kiva etsiä tai löytää jostain sopivia musiikkeja kirkkoon ennen sitä poistumista,ajattelin valmiiksi katsoa sen musiikki homman jo ja laitan sivuun kaiken pienen mitä suunnittelen niin ei tule sitten niin kauhea kiirus ensivuonna..[:D]Olen kolunut vaikka minkä läpi löytääkseni jonkin kauniin ja koskettavan laulun..Saako sen sisääntulo musiikin valita itse jos löytää jonkin ihanan,kun mulla ei ole mielessä siinä mitään muuta musiikkia kuin se mikä soi satuhäitten alttariseremonian aikana..Sen kyllä haluaisin siihen sisääntulo musiikiksi,se on niin kaunis ja saa minut joka kerta itkemään kun kuuntelen sitä,samoiten kuulemman mieheni isosiskon.
 
Tottakai voit itse valita sisään- ja ulosmarssin musiikin. Senverran täytyy kuitenkin, et varmistaa kirkosta että kappale on sovelias. Sen seurakunnan kirkkoherra jonka kirkossa me mentiin naimisiin oli päättänyt että esim. Puhu hiljaa rakkaudesta -biisiä ei saa esittää kirkossa kun se on mafiaelokuvasta... No ei me sitä haluttukaan mutta aika monissa häissä jonkun laulamana toi biisi on ollut.

Jos valitsee jotain muuta kuin perinteiset häämarssit, täytyy hankkia nuotit kappaleeseen ja toimittaa ne hyvissä ajoin kanttorille. Me tehtiin niin kun meidän ulosmarssibiisi oli You'll never walk alone. Toi siks kun mies on Liverpoolin kannattaja... Yllättäen mies oli mielissään kun ehdotin sitä sille [:D].
 
Meillä oli musiikkina alttarille kävellessämme sekä sieltä poistuessa Marko Hakanpään "Trumpettisävelmä". Uruilla se siinä on soitettu eikä trumpetilla. Meillä se taisi tulla ihan levyltä kirkossa ja minusta se kuulosti hyvältä. En tosin tiedä, olisiko Petäjäveden wanhan puukirkon soittimista ollutkaan sen soittamiseen [:D]
 
Me nyt ei olla naimisissa,eikä olla menossa vielä pitkään aikaan,mutta joskus mietin noita niin itse ajattelin tota celine dionin-My heart will go on tai sitten tauski-Sinä vain. Oli mulla muitakin mielessä,mutta en sen koommin ole niitä miettinyt,kun ei ole naimakaupat lähimailla :)
 
Takaisin
Top