häät ja vauva..

janzu

Satasella mukana keskusteluissa
elikkä olis kiva kuulla muiden kokemuksia siitä, miten häiden suunnittelu ja itse häät sujuvat/sujuivat vauvan kanssa. meillä neiti nyt puolivuotias ja häihin aikaa vähän reilu puoli vuotta, joten pitäisi alkaa järjestellä ja suunnitella.. ja vähän jänittää myös se itse päivä et miten tytön kans menee vaikka onkin sillon jo 1v mut silti...
 
Meillä on kanssa häät tulossa ensi kesänä. Poika on silloin kyllä 1,5v. Järjestelyt on ainakin helppo hoitaa, tässä vaiheessa ainakin. Niin paljon pystyy tekemään netissä ja vauvan kanssa shoppailukin onnistuu, jos muksu vaan viihtyy kärryissä :) Hääpuvun sovitus taitaa olla ainoa minne en ottanut poikaa mukaan, lapsi on kulkenut mukana häämessuilla ja askartelutarvike liikkeissä, juhlapaikkoja katselemassa jne. Varsinaiset askasrtelut on tarkoitus hoitaa niin, että poika on mummolla hoidossa. Kutsuja ja koristeluja suunnittelen jatkuvasti mielessäni ja "koekutsuja" olen askarrellut pojan päikkäreiden aikaan.

Itse juhlasta/vihkimisestä ei ole vielä kokemusta, mutta uskoisin, että sekin menee hyvin. Luotettava hoitaja kirkkoon/maistraattiin vihkimisen ajaksi ja juhlaan :)

Suunnittelu ja valmistelu on ihanaa! Tässä sulle muutama hyvä linkki:
http://www.bridezillas.fi/index.php
http://www.pirteapaketti.fi/page002.html
http://morsiuspari.fi/

Saattaapi olla sulle tuttujakin paikkoja :) Lisäksi kannattaa tsekata naimisiin.info

Onnea teille paljon!!!
 
kiitos noista linkeistä:) ei ole juuri vielä mitään ehtinyt katsella tai suunnitella.. häämessuille menen nyt sunnuntaina ja ajattelin että siitä alkaa sitten touhu.. kirkko ja paikka on kyllä varattu jo puoli vuotta sitte mut sit sitä vaan havahtuu et apua niihin häihin ei enää ookkaan kun puoli vuotta... onnea teillekkin:D
 
Kannattaa pitää kiirettä noissa varattavissa jutuissa. Me varattiin jo kesällä pitopalvelu ja valokuvaaja ja nyt häämessuilla varasin kampaajan ja meikin. Ei saatu just sitä pitopalvelua mikä oltais haluttu ja kampaajassakin jouduin tyytymään kolmos vaihtoehtoon. Osa ajoista on myyty jo viime kesänä! Valokuvaaja oli onneksi vielä vapaana tuona meidän päivänä. Meillä siis kuvaaja kuvaa vihkimisen, muutaman tunnin juhlaa ja ottaa hääkuvan. Etenkin tuo pitop. voi olla jo vaikea saada jos teilläkin on joku suosittu viikonloppu.

Kannattaa muuten kurkkia hääpukuja täältä: zazabella.fi  Itse ostin omani tuolta, ja tuli huomattavasti halvemmaksi mitä muita liikkeissä! Jopa siis vuokraamista edullisemmaksi! Toki toimitusaikakin on 5 viikkoa, mutta hyvää jaksaa odottaa :)
 
meil on juhlapikasta ruuat ja juomat, sekä kakku et sen puoleen ei oo hätää:) valokuvaaja pitää tietty saada... ja se kampaus.. puvun varmaan muokkauttaun äidin vanhasta puvusta riippuen hinnasta..
 
Me päätettiin kunnolla häistä vasta vähän ennen vauvan syntymää että mennään naimisiin samalla kun on ristiäiset. kutsut oli valmiit pohjat mihin täytettiin puuttuvat kohdat, ruokapuolet hoiti yksi eläkkeellä oleva tuttu kokki, mun äiti ja me itse tehtiin makeaa tarjottavaa, anoppi kakun ja muutenkin itse ostettiin paljon tarjottavaa. kaasot ja bestman auttoi järjestään häissä muutaman leikin, mun täti joka on kova askarteleen lainas koristeet ja teki vähän lisääkin ja autto myös mun sedän kanssa meitä koristeleen juhlapaikan edellisenä iltana. Näin nopealla aikataululla (2kk) sai kyllä kirkon, juhlapaikan, kampauksen, meikin ja puvun vuokrattua mutta ainoastaan sillä että oli talvihäät, helmikuussa. Juhlissa sitten vauvan isovanhemmat huolehti vauvasta ja meidän esikoisesta. Ainut että kävin imettämässä joka ei kunnolla sujunut mutta lypsin sitten maitoa pulloon niin seuraavan syötön hoiti joku muu pullosta, onneksi omistan sähkökäyttösen rintapumpun. Noin pieni 2kk vauva ei kyllä lopulta kauheesti tykännyt juhlista kai sillä kun kiersi sylistä syliin ja paljon porukkaa, vaikka vieraita oliki n.40 mutta iso määrä pikkuvauvalle. 1-vuotiaan kanssa varmasti sujuu jo hyvin kuhan on isovanhemmat tai joku muu ottamassa lapsesta päävastuun että pääsee itsekkin juhlimaan :)
 
Meillä oli poika n. 9 kk vanha kun mentiin naimisiin ja oikein hyvin meni: kannattaa suunnittelussa ottaa apuun kaaso, äiti, sulhasen äiti ja muita halukkaita (tai puoliväkisin pakotettuja :D ) niin johan helpottuu elämä suuresti! Yhdyn tuohon että onneksi netistä pystyy tilaamaan ja suunnittelemaan kaiken näköistä eli paljon saa aikaan jo lapsen päiväunien aikana!

Kannattaa vaan juhlapaikan valinnassa miettiä sitä minne pieni ihminen laitetaan nukkumaan sitten jos/kun se väsymys kesken päivää iskee ja kuka nukutuksen hoitaa.. Muuten en osaa mitään muuta neuvoa antaa kun sen että kun häitä suunnittelee lapsen kanssa, kannattaa ehkä varata suunnittelulle vähän enemmän aikaa. Kun kuitenkaan et saa kaikkea tehtyä silloin kuin haluisit etkä välttämättä jaksakaan :)
 
Takaisin
Top