Häät ennen/jälkeen vauvan syntymän

Lullis

Jostain jotain jo tietävä
Tammikuunmammat 2015
Onko täällä muita tuoreita tulevia morsiamia tai vastavihittyjä? Millaisia kokemuksia/suunnitelmia, millaiset häät järkkäätte ja yhdistättekö ristiäisiin?

Tieto raskaudesta vähän niinkuin vauhditti meidän avioaikeita (olin kyllä jo aiemmin odotellut kosintaa ja nyt vauvauutisen myötä vihjaisin pikkaisen voimakkaammin :D) ja ei osattu päättää et meniskö naimisiin ennen vauvan tuloa vai vasta sen jälkeen, joten valittiin molemmat. Mennään naimisiin ennen vauvan tuloa kirkossa vain vanhempien ja sisarusten läsnäollessa ja juodaan kirkolla kakkukahvit... Sitten pidetään vauvan syntymän jälkeen ristiäisten yhteydessä ns. kunnon hienot häät, jonne tulee sukulaiset ja ystävät (on enemmän aikaa haalia kokoon hääbudjetti ja ehkä säästää niin aikaa kuin rahaa kun pitää kahdet juhlat samalla kertaa). Vähän jännittää, että saako juhlia varten järkättyä raskausaikana etukäteen mahdollisimman paljon ettei jäisi mitään viime tippaan, kun vastasyntyneen kanssa riittää varmasti muutakin puuhaa kuin häiden järjestäminen. Siksi ollaan ajateltu ns. avaimet käteen-häitä, että ei tarvitsisi itse tehdä juuri mitään koristeluja ja kutsuja lukuunottamatta. Kalliimmaksihan sellaiset häät tosin tulee.

Onko vinkkejä, miten yhdistää ristiäiset häihin, miten ottaa huomioon molemmat juhlat järjestelyissä? Pelkään, että itse ristiäiset jää häiden varjoon, kun tarkoituksemme on pitää juhlat enemmän häätyylisinä kuin ristiäisinä. Puvun valinta tuottaa myös ongelmia, koska saman puvun pitäisi mahtua ylleni viralliseen vihkimiseen vauvamasun kanssa ja pari kuukautta syntymän jälkeen (enkä tiedä yhtään missä mitoissa silloin olen). Tilasinkin nyt sitten netistä sellaisen äitiyshääpuvun, joka on hyvin väljä vatsan kohdalta niin toivon että se olisi sopiva kumpaankin käyttökertaan.

Myös kutsujen lähettämisen ajankohta on vaikeaa päättää. Yleensähän häihin kutsutaan kai väh. 8 viikkoa ennen, mutta mites kun on ristiäiset samassa niin enhän voi ennen vauvan syntymää niitä lähettää... Oonkin miettinyt semmoisen save the date-kutsun lähettämistä ennen varsinaista kutsua.
 
Me mentiin naimisiin kolme kuukautta ennen laskettua aikaa. Se oli hyvä aika, hyvin jaksoin vielä hääjärjestelyt. Haluttiin naimisiin ennen lapsen syntymää eikä oo kadottanut yhtään. Ristiäisissä olikin vaan sitten yksi päätähti. :)
 
Me mentiin kans naimisiin viimeisen kolmanneksen alkaessa. Meillä oli juhlapaikkana ravintola, joka vaan itse koristeltiin. Lisäksi meillä oli jatkopaikka, joka myös koristeltiin. Oli se hieman raskasta raskaana järjestää häitä, mut olen tyytyväinen valintaan järjestää häät kuitenkin ennen vauvan syntymää, koska jostain sitä tekemistä kuitenkin vaan tuli tosi paljon. Pienen vauvan kanssa en olisi pystynyt järjestämään mitään. Varsinkin kun meidän poika oli aika itkuinen jatkuvasti syliteltävä tapaus ja olin unen puutteen takia niin yliväsynyt kokoajan ja itkeskelinkin niin paljon koko ajan. Ristiäisiäkään en jaksanut yhtään järjestää ja onneksi isovanhemmat järkkäs ne kokonaan. Tykkäsin, et olikin sit tosi pienet ristiäiset, kun en muutenkaan tykännyt, et pientä vauvaa tuli kerralla katsomaan paljon ihmisiä ja ite joutu käymään välillä imettämässä yms.

Mäkin siis alusk mietin just, et häät keväällä raskaana vai syksyllä ristiäisten kanssa, mut kysyin äitini mieleipidettä ja hän sanoi välittömästi, et naimisiin ennen vauvaa tai sit vasta vuoden parin päästä.
 
Juhlavieraat kutsuttiin ristiäisiin, mutta yllätettiin kaikki sillä että meidät vihittiin ennen nimen antamista. Kihloihin mentiin jo ennen plussaa, ja kosinnasta siis kihloihin, eli päätös mennä yhdessä naimisiin oli tehty jo ennen kuin (täysin yllättäen) vauva ilmoitti tulostaan. Se päivä oli kuitenkin vauvan oma päivä ja aika nopeesti vieraat tajus sen kun yhden onnittelukierroksen jälkeen sanottiin kovaan ääneen et juhlitaan tätä sit myöhemmin, tän päivän sankari on pikku trinsessa.

Ja hääpäivähän lyötiin lukkoon nyt heinäkuulle.. Ihan täydet kekkerit pidetään, vain ilman sitä kirkkoa, ja hääpukua mulla ei oo. Oli tarkotus bailata ankarasti, mutta yhtä yllättäen tää kakkonenkin ilmoitti tulostaan niin nyt sit suunnitelmista poiketen morsmaikku kippistelee holitonta. :)

Kutsut lähti omasta mielestä vähän liian myöhään, tossa pääsiäisen jälkeen. Harmittaa etten lähettäny save the date-kutsuja, mutta ihan kivasti on porukkaa kuitenkin tulossa. Mun mielestä teidän kohdalla tuo save the date kuulostais tosi hyvältä.

Mites, millaista ohjelmaa teidän juhliin on tulossa? Jos on perinteisiä hääleikkejä ym, niin oisko sit hyvä jos olis joku ohjelmanumero joka liittyis ristiäissankariin?
 
hillevi, mietin tota samaa että järkevämpi varmaan ois pitää ne kunnon häät raskausaikana mutta harmillisesti menen töihin vasta syksyllä ja nyt kesällä ihan rahattomana niin siksi ei oikein raskausaikana varaa järkkää :sad001 Mun oma äiti sano kans että se oli ristiäisissäni niin väsynyt, kun ei ollut nukkunut yöllä ollenkaan, että ei muista koko päivästä yhtään mitään ja kaikki ekat kuukaudet meni jossain horroksessa :D

Lila-Aurora, toi on kyllä ollut hauska yllätys vierailla kun ei oo kerrottu etukäteen tuosta vihkimisestä ristiäisissä! mutta sitten kuitenkin niin, että se on ollut vauvan oma päivä ja häiden juhlinta myöhemmin :) Heh hyvä kyl ku nyt meni vähän häiden bailusuunnitelmat uusiksi, ei paljoo kippistellä skumppaa... Mähän en voi myöskään syksyn virallisessa vihkimispäiväs enkä kevään häissä juoda ku kevääl imetän ja syksyl viä raskaana :D Mutta ainakin muistaa oman hääpäivänsä hyvin :Heartred
Hyvä vinkki tuo ristiäissankariin liittyvä ohjelmanumero! Perinteisten hääohjelmanumeroiden (kakun leikkaus, häävalssi, ehkä joku yks hauska hääleikki) rinnalle olis kyl hauska tuoda vauvaan liittyvää ohjelmaakin, pitää keksiä joku hyvä. Jos on ideoita niin saapi laittaa! :) Ajateltiin kakkuun semmoista koristetta, missä ois koko perhe jonai sokerimarsipaanifiguureina. Kaasoille oon aatellut ehdottaa, että perinteisten polttarien sijasta oliskin bridal baby shower, enemmän siihen tulevaan vauvaan liittyvä tämmöne rauhallisempi tyttöjen ilta :)

Tosin ollaan ajateltu, että vauva ei oo koko aikaa juhlissa mukana kun tuskin jaksaa sitä vierasmäärää (n.50 vierasta) ja hälyä. Ollaan siks suunniteltu hääpaikaks sellaista, missä majoitutaan samalla ja sitten vauva sais olla rauhassa siel majoitushuoneessa välillä poissa juhlista lastenhoitajan kanssa, ettei ois just et sylistä syliin koko ajan vaa... Ja isovanhemmat majottuis siellä hääpaikal ja voisivat olla myös hoitoapuna. Tällä viikolla mennään katsoon ykkösvaihtoehtoani hääpaikaks, jos se on kaikinpuolin hyvä niin sitten pääsee enemmän suunnitteleen kun saa sen varattua :)

Mites teillä joilla vauva häissä mukana, niin otatteko vauvan hääyöks mukaan? Ja Lila-Aurora, hoitaaks joku teillä esikoista häiden ajan ja millaista pukua oot sitten ajatellut jos et hääpukua? Mun hääpuku on itseasiassa "bridesmaids dress" kun en löytänyt ulkomaisilta sivustoilta hääpuku-nimellä mitää muita ku valkosia, ja mun tulevas puvus ei oo ollenkaa valkoista ja se on periaatteessa niiku iltapuku :) Saa nähdä millane mekko sieltä oikeen tulee ku tilasin Kiinasta ja maksoi postikuluineen vähä päälle sata euroo :D
 
Joo siis meillä esikoinen istutetaan anopin pöytään, ja onpa tyttö menossa mummulle yökskin tuolloin. Tää ratkasu ei tuottanu ongelmia kun anoppi ei muutenkaan juo, ja tyttö on ollu siellä monet kerrat yötä.

Mä ostin tohon ristiäis-vihkiäistilaisuuteen sellasen lilan cocktail tyyppisen juhlamekon Sokokselta silloin puoltoista vuotta sit. Se ny oli aika kallis tavalliseks juhlamekoks (oisko ollu 120e) ja se ei oo koskaan ollu mulla missään muualla päällä (vaikka periaatteessa on sen tyylinen et kävis vaikka häihin vieraallekin) niin jotenkin tuntuu kivalta ajatukselta laittaa se sama mekko. Niin ja meidän häiden teemaväri on lila niin sopii senkin suhteen. :) Ainoo ongelma oli ensin se, että silloin ku ostin sen mekon, olin vielä kaikissa raskauskiloissa, joten se mekko näytti aika isolta. Nyt taas kun tää maha alkaa kasvaa (en tajua miten 12. vkolla voi olla tällanen pötsi vaikkei kilookaan oo tullu painoo!) niin se mekko ei istu sit ollenkaan! :D Ajattelin ostaa vaan nätin vyön ja fiksata sen tohon tissien alapuolelle niin korostaa sit kunnolla vauvapömppöö! :)

Mulla oli joku ajatus tosta ohjelmanumerosta silloin kun sitä ehdotin mutta nyt oon jo unohtanu sen.....
 
Heh hauska sattuma, meidänkin teemaväri on lila! :) Se on kaunein väri :Heartred Oon ajatellut kaikki juhlakalujen asut, koristeet ym sen lilateeman mukaan, liloja kukkia, lila hääkimppu.. oon hulluna lilaan. Ymmärrän kyl ton mekko-ongelman, toivottavasti saat sen fiksattua nyt niin että menee vauvavatsan kanssa! Mullaki maha on tällee rv 10 lopussa koko ajan ihan turvonnut pallovatsa, sen pitäis piiloutua mun puvun alle kun se laskeutuu nii löysästi tissien alta heti nii ettei raskautta varmaan siinä edes huomaa.

Meki annetaan vauva anopille hääyöks jos tulee hyvin nukkuva vauva :D Mutta vaikea ennustaa et miten sit oikeesti se menee. Meil on myös lemmikit jotka pitää ottaa sinne hääpaikalle ja tyrkkää ne jonkun muun hoiteisiin siä yöks, kun eipä oo niillekään ketään hoitajaa kun kaikki on vieraina juhlissa :D

Paljo Lila-Aurora teidän hääbudjetti on suunnilleen? Mua kauhistuttaa et miten me saadaan koko raha kasaan, onneks se pitää maksaa vasta sillo just juhlaviikolla keväällä mutta tällä hetkellä näyttää 5000€ (siinä on tosin yli 500€ ylimääräistä pelivaraa jätetty, joten ton yli ei ainakaa pitäis mennä). Toisaalta oon kuullu et häitä ei sais alle kymppitonnin niin siihen verrattunahan toi on halpa mutta on se kova raha samaan aikaan ku vauvaki tulossa.
 
Joo lilalilalila!! Ihana väri! ♥♥ Meilläki tulee sulholle ja bestmaneille lilat krakat ja kaasoille joku lila juttu kans. Kukkia meidän häissä ei oo ollenkaan (silloin ku meidät vihittiin oli yhdistetty hää-/ ristiäiskimppu jossa oli liloja ruusuja) mut aattelin et jos kuitenki keräis liloja (ja vähän valkosia) lupiineita kun ne on musta niin kauniita. Ja tosi upeen näkösiä vanhoissa maitotonkissa! :) Muutenkin on kaikkee lilaa! :wink

Hääbudjetti taitaa olla samaa luokkaa meilläkin, ehkä vähän enemmän. Isoimmat menoerät on tietysti pitopalvelu, bändi ja alkomaholit. Just tiistaina haettiin Tallinnasta juomat! Nii ja tohon budjettiin mä oon laskenu mm. sellasia asioita ku askarteluviikonlopun ruoat (kaasojen kans suunniteltiin koristuksia ja tehtiin kutsut, ne oli meillä ja tarjosin kaikki ruuat ja yhden illan kalsarikännit) ja lasten vaatteet. Meillä säästetään sellasissa asioissa kun koristelu (oon keränny muutaman kk lasipurkkeja joista tulee pöytäkoristeet) ja sit just esim kukkakauppa johon saa tungettua yllättävän monta sataa vaikkei ajattelis ees kukittavansa koko tilaa. Lisäks hääpaikkana on täällä korvessa sellanen metsästäjien tupa, joka on ihan sai-raan halpa, ja pitopalvelunki löysin sellaseen hintasn etten tajua kuinka joku suostuu edes siihen rahaan mitään tekeen....

Sulla nyt on vähän aikaa, mutta ootko miettiny kaason ja bestmanin kiitoslahjaa? Meillä alkaa tulla noiden kans vähän kiire kun aikaa on niin vähän, mutta leikkaa ihan tyhjää! Bestmaneille on ihan turha mitään perinteistä taskumattia ostaa ku kumpikaan ei oikein edes juo. Muutenkin haluaisin panostaa niihin kaasojen lahjoihin, koska ne on tehny (ja tulee vielä tekeen) ihan älyttömän työn, bestmanit taas ei oo osallistunu vielä hääpäivän suunnitteluun/ järjestelyyn mitenkään vaan molemmilla tuntuu olevan käsitys et niiden ainoo tehtävä on järjestää kunnon polttarit. Jotka on muuten huomenna...
 
Meillä mentiin naimisiin 2 lapsen jälkeen viime kesänä, nuorimmainen oli 6kk vanha ja hyvin onnistui, lapsukaiset olivat mun vanhemmilla yötä meidän hääyön. Ja hyvin meni kaikki.

Meillä häihin meni noin 4000-5000€, tarkkaan en oo laskenu, mut aika paljon karsittiin niitä "turhuuksia" mistä ite ei tykätty, kun eihän hienot ja oman näköiset häät tartte maksaa montaa kymppitonnia, kyl pienelläkin budjetilla onnistuu hyvin! Kaikilta tuli kiitosta, kun oli meidän näköiset häät ja ihanan rennot, joten onnistuttiin mun mielestä hyvin!


Mie olisin halunnu alunperin naimiisiin esikoisen ristiäisissä, mut mies ei ollu "valmis" (ja nyt jälkeenpäin ei harmita ettei menty silloin naimisiin, vaan vasta viime kesänä). Sit se viime keväänä, kun kyselin toisen lapsen syntymän jälkeen, et olis kiva jos koko perhe oltas samalla nimellä niin sanoi mies et soita ja kysy onko kirkko vapaana joskus heinäkuun lopussa. Miepä soitin ja siitähän se sit lähti etenee, meillä siis häitä suunniteltiin ehkä vähä vajaa 5kk ja hyvin kerettiin saada kaikki valmiiksi, ei ollu ees kiire, mie siis järjestelin häät äitiyslomalla ollessa 2 pienen lapsen kanssa....
 
Muokattu viimeksi:
Kiva kuulla Huli ja Lila-Aurora, et ilmeisesti viiden tonnin budjetil pärjännee ku teilki sit riittänyt suurin piirtein se :) ja hyvä et hääjärjestelyt sujunu pienen lapsen kanssa myös!

Me tehtiinkin nyt kokonaan suunnan muutos, me pidetäänkin ihan erilliset häät ens kesänä! Käytiin nimittäin katsoon sitä juhlapaikkaa ja se ei ois soveltunut niin hyvin keväthäihin vaan oli just täydellinen kesähäille. Niimpä varattiin se kesälle ja täten ei ristiäisiä päästä viettään samalla, ne täytyy nyt järkkää pienellä budjetilla erikseen (oltiin just säästösyistä ja kätevyyden kannalta ajateltu pitää ne ristiäisten kans yhdessä mut nyt pitää vaa olla rahaa järkkää erikseen si :D) . Ei tarvii nyt sit ainakaa miettiä, että miten yhdistää noi kaks juhlaa ja toisaalta vauva tulee oleen melkein puolvuotias häiden aikaan niin sekin voi olla helpompi :) Me varattiin semmonen kaunis ravintola maalta upeasta miljööstä, ne hoitaa alkoholit ruuat ym., itelle jää vaa kutsut ja koristelut ja ohjelman suunnitellu.

Lila-Aurora, kuulostaa hyviltä pirskeiltä teiän häät ja kätevästi kaupan kalliit kukat voi korvata just noil liloil lupiineil ja muilla luonnonkukilla, mäkin pääsen ny kesähäitten ansiosta tekeen samoin jee :) Ja jos hyvä vinkki toi lasipurkkien keräily, täytyyki aloittaa ajoissa nii niihin saa laitettua vaikka liloja koristetimantteja ja lasihelmiä ym. kivaa.

Kaasojen lahjoja en oo viel miettinyt muuta ku et sellaset pitää toki olla, ja mulla tulee oleen viisi kaasoa jos kaikki suostuu (vasta syksyllä kysyn samalla ku kerron vauvauutisenkin :D). Mietin et joku hemmottelulahja ois kiva, esim. joku kori mis ois skumppaa, hienoja suklaita/tryffeleitä, vaikka myös jotain kauneustuotteita kuten jotai ihanaa vartalovoidetta ja jos ois rahaa nii lahjakortti viä johonkin kauneushoitoon. Kauhean vaikea ostaa mitään tavaraa, jotkut on antanut koruja mutta sellaisen valinta voi olla vaikeaa. Myös hyvä idea vois olla tarjota illallinen jossai kivassa ravintolassa ja just toi on kyl kiva, et kokkaa kotona kaasoille askarteluillan yhteydessä ja muuten myös huomioi kaikella pienellä suuren avun mitä saa :) Bestmanin lahjaks vois sopii joku lippupalvelun lahjakortti, mil vois ostaa liput lätkämatsiin tai sit et sulhane vie johki keikalle tai peliin riippuen mistä bestman tykkää.

Kerro sit Lila-Aurora et miten teiän häät meni! :)
 
Vielä joku päivä mä kirjotan tänne meidän juhlista kaiken oleellisen, ja kerron budjetin pitävyydestä kunhan saan merkattua loputkin menoerät.

Nyt mä kerron vaan et juhlat ylitti odotukset. Ne oli TÄYDELLISET! ♥ Kaikki viihtyi - etenkin me, ruoka oli ihan mieletöntä, ohjelma loistava ja bändi ilmiömäinen!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Meille tulee juhannushäät! :) Ollaan vuosi yritetty lasta ja nyt sitten onkin rv 9+4 :Heartred Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä kohta 5-vuotta ja yhdessä ollaan asuttu jo 3-vuotta :) meillä on ihana iso omakotitalo täällä john pääsee kohta uusi asukas :Heartred Vähän tuli kiireellä nämä hääjärjestelyt mutta onneksi on ihania ystäviä ja sukulaisia jotka auttaa :) juhlapaikkakin on varattu linkkaan tähän nettisivut jotta saa käyä kattomassa jos haluaa :love7 http://www.pattijoenveteraanimaja.fi/

Varmasti tulee kauniita hääkuvia kun meri on vieressä :happy093 Paljon onnea uusille hääpareille ja naimisiin meneville :) :hug003
 
Mä oon kans miettiny et mennäänkö naimisiin nyt raskausaikana vai vauvan jälkeen. Oon nyt viikolla 9, 20.4. LA joten vielä kerkeis mennä esim 2-3 kolmanneksella naimisiin jolloin tosin tulis talvihäät, tai sitten esim elokuussa jollon vauva 4kk tai esim. lokakuussa jollon 6kk. Mitä sanoisitte miten kannattais tehä?
 
Me kihlauduimme kun vauva oli parin päivän ikäinen.
Vauvavuosi oli melkoisen vauhdikas ja myöskin uuvuttava. Nyt häiden aikaan lapsi on melkein 2 vuotias ja oikeastaan hyvä että odotettiin näinkin kauan.

Koska:
- vauvan ja hormonien kanssa ei olisi jaksanut yhtään ylimääräistä. Joskus pelkästään iltaan asti selviäminen oli ison työn takana
- vauva on oikeasti 247 kiinni äidissä, vielä pahemmin jos kohdalle sattuu vaativa vauva
- mieti pakkautuvat (ja suihkuavat rinnat), vauvan imetyskerta voi kestää helposti tunnin..
- vauva vaan vie sen huomion niistä häistä (siltä morsiamelta)

Nyt on helpompi kun lapsi
- syö itse samaa ruokaa mitä aikuisetkin
- viihtyy isovanhempien/kummien/ muiden lasten ym. kanssa
- voi viedä yökylään / hoitoon hääyön ajaksi
 
Me mentiin naimisiin kun vauva oli kolme viikkoa vanha. Hääpäivä oli sovittu jo reilusti ennen raskautumista, eikä lähdetty sitä enää siirtämään kun plussa tuli. Meille kummallekaan ei ole sellainen muodollisuus ja tiptop-yksityiskohdat millään lailla tärkeitä, joten oman näköisemme häät pystyimme hyvin järjestämään myös vastasyntyneen kanssa. Vauva oli myös erittäin helppo, söi nopeasti, nukkui lähes koko ajan, viihtyi hyvin vaunuissa, ei hermostunut sylittelijöistä jne, joten senkin puolesta kaikki meni hyvin. Hääyössä ei olisi varmaan muutenkaan ollut enää mitään taikaa, kun kymmenen vuotta oltiin jo oltu yhdessä, joten ei haitannut että vauva jakoi meidän kanssa saman sängyn :)

Asia on kuitenkin sitten ihan eri, jos haluaa sellaisen perinteisen hääjuhlan ja on tosi tarkka yksityiskohdista ja siitä että kaikki sujuu prikulleen omien suunnitelmien mukaan. Vauva, varsinkaan jo muutaman kuukauden ikäinen, kun ei niihin varmasti asetu. Itse koen, että vastasyntyneen kanssa oli elämä paljon helpompaa kuin 4-6 kuukauden ikäisen kanssa.

Raskausaikana naimisiinmenossa ei luulisi olevan muita ongelmia kuin mahdollinen oma jaksaminen. Jos koko ajan voi pahoin, selkä särkee, närästää, väsyttää jne, ei varmaan tule olemaan kovin mukavaa. Siinä mielessä ehkä turvallisinta olisi tähdätä johonkin puolivälin paikkeille, jolloin suurella osalla alkuraskauden vaivat on jo ohi, mutta loppuraskauden krempat eivät ole vielä alkaneet.
 
Tosi kiva kuulla kokemuksia! Auttaa paljon siinä kun etitään meille oikeeta vaihtoehtoa. Mulla on nyt nää ekat 9 viikkoa raskaudesta ollu aika helppoja, etovaa oloa ja väsymystä ollu välillä eikä paljon muuta. Joten tän perusteella vois olettaa että esim. 6kk raskaana tai 7kk raskaana eli tammi- tai helmikuussa olis helppo ja kiva pitää häät?

Varmaan todennäkösempää että haasteita olis sitte sen vajaa puolvuotiaan vauvan kanssa ku raskauden kanssa tässä tapauksessa... kaveri sano että tee valinta rakkaudesta käsin eikä pelosta ja onhan se totta mutta kyllä mun mielestä tällasessa tilanteessa täytyy etukäteen arvioida näitä realiteetteja ja miettiä mitä haluaa.
 
Yhdeksän viikkoa on vielä niin alkutekijöissä, ettei valitettavasti sen perusteella pysty yhtään vetämään mitään johtopäätöksiä. 6-7 kuukauden kohdalla maha saattaa olla ihan minkä kokoinen tahansa, siten myös selkä saattaa olla ihan vinkura, liitoskivut, jatkuva pissahätä... Toki saatat olla myös elämäsi kunnossa, ei sitä voi tietää. Sanoisin kyllä minäkin silti, että vähemmän haasteita kuin sen puolivuotiaan vauvan kanssa.
 
Takaisin
Top