Glögiketju

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko glögit jo korkattu? Millaisesta glögistä tykkäät? Ketkä teillä juo glögiä?

Minua kiinnostaa mokkapalanmakuinen glögi! Ihan tavallista yleensä juon, tetrasta kattilaan ja nopea lämmitys. Alkoholillista harvemmin, kun on ollut raskaus ja imetys menossa useampana jouluna. Ja joulun aikaan vain olen juonut glögiä. Mies juo myös jouluisin.

Me ollaan juotu tässä marraskuussa jo kaksi pullollista tiivistettä. Ovat olleet Marlin perusglögiä, mutta voisi olla kiva kokeilla välillä jotain muutakin. Onkohan mustikkaglögiä enää... Koko perhe sitä on nyt juonut, myös esikoinen (6v). :) Viime jouluna olin saanut pullon alkoholillista niin sitä silloin tavallisen ohessa.

Heilukankaan Tyrnin tyrniglögi on parasta! Mutta koska sitä ei ole usein saatavilla, niin muutkin glögit maistuvat.

Valion Hehku-glögi on paras mitä olen maistanut. En tiedä miksi. Vaaleasta en tykännyt enkä mehun kaltaisista. Alkoholillisia en ole maistanut. Meillä glögiä juo minä ja lapsi.

Ollaan juotu ihan tavallista glögiä. En pidä vaaleasta enkä äklömakeasta glögistä, oisko joku Marlin glögi tuo, mitä on yleensä ollut. Enimmäkseen meillä juo minä ja esikoinen, mieskin joskus. Alkoholillista glögiä en muista ostaneeni, joskus maistanut enkä oikein välittänyt. Ei ainakaan lämmitettynä ollut hyvää.

Meillä kaikki tykätään glögistä, säästetään edelliseltä joululta yleensä purkki, pari seuraavalle vuodelle myös.. Meillä juodaan yleensä Marlia sekä Valion punaista tai vaaleaa glögiä.

Mies tykkää alkoholillisista, itsellä vuosia ollut suosikkina marlin tiiviste lasipullossa. Muutamia vuosia sitten siihen rinnalle tuli uutena lempparina blossa alkoholiton glögi. Mulla glögi on koko talven juoma eikä rajoitu pelkästään jouluun, eli sitä menee kyllä yleensä pullokaupalla.

Marlin glögitiiviste on paras. yhtä on tänä vuonna juotu, alkoholitonta Blossaa, mutta musta se on turhan maustettua. ihan juotavaa, mutta tuo perus-Marli hakkaa mennen tullen. ja glögit siis aina holittomana minulle. vaaleatkin menee, jos ei ole liian mausteisia.

Me ollaan juotu tässä marraskuussa jo kaksi pullollista tiivistettä. Ovat olleet Marlin perusglögiä, mutta voisi olla kiva kokeilla välillä jotain muutakin. Onkohan mustikkaglögiä enää... Koko perhe sitä on nyt juonut, myös esikoinen (6v). :) Viime jouluna olin saanut pullon alkoholillista niin sitä silloin tavallisen ohessa.

Ai että se mustikkaglögi oli parasta! Itsekkin olen sitä etsinyt kaupoista, mutta en ole enää löytänyt. :dontknow

Harmi jos mustikkaglögi onkin lopetettu.

Laitatteko muuten glögin joukkoon rusinoita ja manteleita? Itse taisin oppia viime jouluna pitämään niistä glögissä ja olen ruvennut laittamaan niitä aina sinne. Sitä ennen en ymmärtänyt niiden pointtia.

Takaisin