Gallup; luotettavimmat raskaustestit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Dark91

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heipä hei kaikki odottelijat ja yrittäjät!
Teen nettisivuja, ja tämä on eräänlainen "tutkimus" siitä, mitä raskaustestejä naiset pitävät luotettavimpina.
"tutkimuksen tulokset tulevat nettisivulleni, jonka teon aloitin eilen^^

Eli siis vastauksia tänne päin, kokoan vain prosentteja, mitään nimimerkkitietoja yms en julkaise missään, mutta tämä on minun mielestäni mielenkiintoinen juttu josta voisi tehdä gallupin/tutkimuksen:D

Eli :
Mikä raskaustesti on ollut kokemuksesi mukaan luotettavin? (muistatko hintaa)
Millä viikolla olet saanut raskaustestillä plussan?

ja toinen osio

Mistä oireista huomasit olevasi raskaana, mmillaisia oireita itselläsi on ollut alkuraskauden aikana?
Kiitos jo etukäteen vastauksista:D

mulla testi näytti plussaa jollain 5-6 viikolla.[:)]
testin merkkiä en muista;mutta oli joku halpa testi
apteekista.[:D]

ja noihin oireisiin; niin mulla ei ei ollut minkään sortin
oireita. Ei kerrassaan mitään[:D]
ei pahoinvointia
ei herkistynyttä hajuaistia
ei ei himoja mihinkään

ainut, että sain aikamoisia itku raivareita alussa
keskiraskaudessa ne helpotti ja nyt lopussa taas
aikamoisia itkupuuskia tulee[:D]

Clearbluen digitesti, sekä viikkonäytöllinen että se tavis, näyttivät raskauden viikolla 3+jotain. Ei tarvinnut arpoa onko viivaa vai ei kun testi kertoi selkeästi plussan.

mulla oli mammaksi.fi kautta ostetut liuskat raskaustesteinä. Vahva plussa pari päivää siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Mullakaan ei sitten niin mitään raskausoireita alkuun. Vasta noin viikolla 8-9 kaamee väsymys. Ei muuta. :)

elämässäni kaksi plussaa tehneenä voin sanoa että kaikki apteekin halvimmat testit. en muista nimiä ja onko sitä ekaa mallia enää edes myynnissä..mutta tämä uusin testi oli yliopiston apteekissa 3,90e ja se näytti haaleata viivaa jo pari pvä ennen menkkojen myöhästymistä.

Ihan alussa (ylläri raskaus niin muista niitä oireita niin hyvin, mutta näin jälki käteen ajatellen) nännit oli herkkänä, ärrimurritti niin prkl ja sitten kun löysin sen ehkäisyrenkaan lauteiden alta niin samantien tuli olo että raskaana ollaan. Sama oli viimeks (sekin ylläri) niin heti kun heräsi epäilys niin tiesin vastauksen. Siinä oli kyllä erilaiset oireet alussa kun oli kohdunulkoinen. Nyt sitten pidemmillä vkoilla on tullut nämä perinteiset ällötykset ja väsymys ja flunssan oireet ym. [:)]

Mulla oli myöskin joku apteekin halpa testi (en muista merkkiä)
Tein testin samana päivänä kun olis pitänyt menkkojen alkaa eli 5 vko [:)]

Mies epäili raskautta jo ennen kun testiä kerkesin tekemään, olin kuulemma aika kiukkunen ja kireä [&:]
Rinnat rupes myös aristamaan jo ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa, esim. juostessa sattu [:)]

Muuten alkuraskaus oli melko oireeton pientä äklötystä, tissi kipua ja tunnemyrskyjä [:D] lukuunottamatta...

rv 29 + 0

Predictorilla tein ensimmäisen testini ja kun juuri tuossa laskeskelin niin viikkoja taisi olla 3+ ja aivan selkeää plussaa näytti. Hintaa en tarkalleen muista, mutta muistaakseni paketissa oli 2 kpl testejä. Hintahaarukkaa jos lähden muistelemaan niin ... 8-15 euroa. En ton tarkemmin muista.

itse ostin sen apteekin raskaustesti. sillä nimellä se oli.. oisko maksanu jo 5-6 €
plussasin pari päivää sen jälkeen kun menkkojen olis pitäny alkaa suurin piirtein. söin pillereitä 6 vuotta nii sitten ku lopetin oli menkat sen verran epäsäännölliset nii ei ollu tarkkaa päivää koska niitten olis pitäny alkaa.. mulle tuli vaa sellanen tunne että nyt on pakko tehä testi. outoo, mutta testi näytti melkeen heti ku sain pissattuu siihen nii plussaa ja selkeesti.

mulla tuli heti hirmu väsymys, en olis jaksanu tehä yhtään mitään, olisin voinnu nukkuu vaa koko ajan. rinnat tuli melko araks heti. eipä niitä muita ollu.. ruoka eto ja oli välillä huono olo. mutta loppuivat aika lailla vk:lla 11
.

Predictorilla olen saanut ainakin kaksi ellen useammankin valehaamun, ja ihan silminnähtäviä ne oli ja testissä mainitun aikarajan sisällä tulkittuja. Enää ikinä en aio ostaa niitä! Tuo digitaalinen testi kiinnostais, niin ei tarvitsis tiirailla haamuja ja viivanpaikkoja.

Esikoista ja vielä ehkä ainokaista plussatessa en enää muista testien merkkiä, mutta kolmea erilaista kokeilin ja kaikki näyttivät vahvaa plussaa. :D Ekasta en meinannut uskoa, pidin sitä viallisena testinä.

*muoks*
Unohtui nuo muut kysymykset.

Viikkoja en ihan tarkalleen muista, mutta saatto olla siinä 4+ tai 5+ kun plussasin. Mun laskujen mukaan menkkojen ei ois pitäny vielä alkaa, mutta niin vahva plussa tuli jo ekasta että oon varmaan menny laskuissa sekasin.

Mistään oireista en arvannut odottavani, vuoden päivät yrittäneenä en jaksanut enää ajatella asiaa 24/7. Tein testin että saisin hyvillä mielin hakea apteekista lääkkeitä siitepölyallergiaan, mutta jäikin lääkkeet hakematta! Vasta plussan jälkeen mietin että olen ehkä ollut hieman väsyneempi, ja munasarjoja on ehkä saattanut hennosti nipistellä. Oireet voimistuivat plussan myötä, tai sit vaan huomasin ne. :) Pahoinvointi tuli vasta viikolla 7 tai 8, kesti voimakkaana viikolle 16 (laatta lensi 3-5 kertaa päivässä) ja jatkui kuvotuksena lähestulkoon synnytykseen asti. Jotain jomotuksia ja vihlaisuja alussa oli, mutta en enää muista viikkoja tarkalleen.

Tosin jälkeenpäin kun asiaa mietin, ja laskurilla laskin alkion kiinnittymisajankohdan, niin olin tuntenut samaan aikaan kohdun tienoilla kipeän piston/vihlasun. Pääasiassa oireet alkoivat tuntumaan vasta muutama päivä testauksen jälkeen.

mä tein 4+1 apteekin oma, haalea mutta selkeä plussa.
4+2 joku apteekin halpis, haalea mutta selkeä plussa.
4+3 clearblue digi, tulos "raskaana 1-2". sen jälkeen riitti testailu [:D]

Mä ostin Citymarketista halvimman testin, merkkiä en muista, ja kyllä se vaan plussaa näytti ihan pätevästi. Viikkoja taisi tuolloin olla noin 8... [:)]

Euromarketista ostin RFSU:n testin, joka näytti viikoilla 4+4 haaleahkoa mutta selvää plussaa iltapissasta, parin päivän päästä rv 4+6 aamupissasta ihan selkeää tummaa viivaa. [:)][:)][:)] Hintaa ei ollut paljoa, olisko ollut jotain 6 e?

Ennen testausta oli jo viikon ollut erinäisiä oireita, erityisesti rintoja aristi niin maan vietävästi. Lisäksi väsytti ja pissatti koko ajan (aivan niin kuin nytkin!) Oikeastaan olin jo testatessa tosi varma raskaudesta, oli vain sellainen tunne, että nyt ovat asiat toisin, jotain uutta ja outua mun kehossa tapahtuu. Sainpa viikon kärvistelyn jälkeen mielenrauhan ihan sillä halvimmallakin testillä.

Minä olen tyytyväinen Clearblue-digitesteihin, niin ovulaatio- kuin raskaustesteihin. Ei tarvitse tulkita haamuviivoja ja miettiä mitähän tää nyt tarkoittaa, kun ruutuun pamahtaa selkeästi joko raskaana tai ei raskaana.
Voin kertoa, että aika paljon on liuskaovistestejä (erimerkkisiä) tullut käytettyä ja niistä ainoastaan pari kertaa bongannut kontrolliviivaa tummemman viivan, vaikka ovulaatio kuitenkin tapahtui. Mutta kun kokeilin Clearbluen digitestiä niin ei jäänyt tulos epäselväksi. Raskaustestiin pamahti tulos jo 3+3. Eli aika herkkä testi. Hinta oli jotain 13euroa ja apteekissa silloin tarjous missä sai 2kpl yhden hinnalla.

Vastaus toiseen kysymykseen. Ekassa raskaudessa rinnat kipeytyivät jo reilu vko ennen kuin plussasin. Toisessa taas ei rinnoissa niinkään arkuutta, mutta ekana tuli hirveet finnit naamaan. Ja tuossa 3+2 alkoi alaselän jomotus, seuraavina päivinä menkkamaisia kipuja mahassa.

Toivottavasti oli apua[:)]!

Takaisin