Forumilla kuvia!!!

Maajo

Asioista perillä oleva
Tammikuunmammat 2016
Kai käyttäjät, jotka julkaisevat vauvojensa kuvia, muistavat tämän että tämä on julkinen foorumi, jota kuka tahansa pääsee katsomaan, kysyisinkin miten uskallatte vauvan kuvan täällä julkaista??? Mikäs sen ihanampi paikka jonku p*dofiilin surffailla tahi sitten kuva voi päätyä luvattomiin käsiin hyvinkin hleposti.

Tuumaili Maajo maanantain kunniaksi.
 
Niin, tää on tää ikuisuuskysymys... Itse pidän tärkeämpänä sitä, millaisia kuvia lapsesta julkaisen. Yhtälailla se pedofiili voi ostaa vauva-lehden ja katsella sieltä kuvia. Ehdottomasti suosittelen pitämään ne lapsen alastonkuvat/vastaavat ihan omissa kansioissa kotona privaatisti, eikä laittaa ees salattuna johonkin feisbuukkiin tai vastaavaan, mutta itse en koe pahana pitää lapsen kuvaa täällä. Ihan on tuo oman lapsen nassu ollut noissa keltaisen lehdistön pläjäyksissäkin...

Tää on mun oma linjavetoni ollut, jotkut ovat tässä jyrkempiä ja toiset mua(kin) laveampia.
 
Mä olen kans miettinyt tuota... Jos olisin valmis laittamaan tähän oman kuvani, laittaisin lapsenkin kuvan. Mutta en siis laita. Mä en ole edes lapsen nimeä laittanut tänne, vaikka kyllähän mut tunnistaa lapsistani väkisinkin jos tuntee mut[:D].
 
Eikös niitä p-fiilejä ole lopulta aika vähän noin niinkuin yleisesti ottaen suhteessa väestöön? En ihan täysin ymmärrä tuota pelkoa, ei niitä nyt ihan joka nurkan takan ole vaanimassa viattomia lapsukaisia. Totta kai netistä on hyvin helppo poimia kuvia omiin tarkoituksiinsa, mutta monet ovat täällä nimenomaan jakaakseen asioita toisten kanssa. Useimmiten näyttää siltä, että lapsilla on vaatteet päällä. Ja eikös ole jokaisen oma asia, missä julkaisee mitäkin? Näin minä asian ajattelen.
 
Nää nyt on näitä järkytyksen kauhistus juttuja. Vauvojen kuvia voi katsella niin lehdistä kun netistäkin monesta paikkaa. Eli ei tämä mitään pedofiilien yllyttämistä ole jos palstalaistensa kanssa tahtoo kuvia omasta lapsestaan jakaa.
Liika varovaisuus ja pelkääminen rajottaa vaan elämää, maalaisjärjellä pärjää.
 
Vähänhän niitä on suhteutettuna väestöön, mutta maailmanlaajuisesti aika paljon. Itse olen IT-ammattilainen ja en suostu vauvani kuvaa yleisellä forumilla julkaisemaan koska siinä on riskinsä ja tiedän netin vaarat. Jopa suljetussa paikassa julkaisemistakin mietin mutta julkaisin kuitenkin. Jokainenhan sen itse päättää missä kuvansa julkaisee, mutta muistutan että hän myös kantaa vastuun asiasta. Lähinnä halusin keskustelua aiheesta aiheuttaa ja muistuttaa tästä vaarasta ihmisiä.
 
viimeinen, mä oon vähän samoilla jäljillä sun kanssa. Tosin kääntäisin lausetta toisinpäin; jos voi laittaa lapsensa kuvan, niin sitten voinee laittaa omansa. Ja kyllä, myös mun pärstästä voi täältä foorumilta bongata shotteja!
 
No joo. Minä taas olen julkaissut kuvia myös blogissani, joten miksi en myös täällä. Samoja kuvia. Ja vastuun kannan tosiaan minä. 
 
Onhan noita pedofiileja, harva tietää vaikka naapurissa asuisi sellainen, kun ei se päälle päin näy. Tästä sanon lähinnä sen takia, että oma kohtaista kokemusta löytyy, kun pedofiili onkin ollut yllättävän lähellä, eikä kukaan ois uskonu tämän miehen olevan mitään muuta kuin ihana perheen isä!

Mutta noista kuvien julkaisusta tosiaan, että itse en mitään alastonkuvia saati vähä vaatteisia kuvia lapsestani julkaise!! Mutta mielestäni jos lapsella on vaatteet päällä, niin mikäs siinä!? Kyllä miunkin mielestä maalaisjärjellä pärjää kuitenkin aika pitkälle!

Meidän tytöstä on muutamia kuvia täällä julkaistu ja fb:ssä sitten hiukan enempi. Tosin fb:ssä salaukset on tiukat, eli kukaan muu kuin kaveri ei voi kuvia katsoa, eikä kaikki kaveritkaan![:)]
 
En itsekään julkaise lapseni kuvia foorumilla tuntemattomien ihmisten "keskellä". Vaikkakin suurin osa on tavallisia, kivoja vauvaihmisiä. Mielestäni se ei vaan muille kuulu. En laita edes facebookiin vaikkei niitä näekään kuin kaverilistalla olevat. Ihan kaikkea ei tarvitsisikaan julkaista, yksi kaverikin laittoi kuvan vauvastaan joka oli vääntänyt järkyttävät paskat vaippaansa. Hauskaa? Niistä ehkä, muista katsojista ei ehkä niinkään.
 
Itse en laittaisi lasten kuvia internetiin. Perhekuvia tms, ne ovat eri asia. Mutta pelkästään lapsesta en.
 
itse aion julkaista säädyllisiä kuvia enkä mitään pedoja mieti.eipä tuo minun elämää liikuta,en edes asiasta tiedä kuka niitä kahtelee.sairasta toki jos joku pedo niin tekee.mutta tosiaan en ole meedio,eikä se meidän elämään vaikuta jos ihmiset kuvia kahtelee joita voi katsella kirjoista,lehdistä yms..
 
Meinaan laittaa vauvastani pärstäkuvia, vaatteeissa, sylissäni jne.. Facebookissa kavereilleni nähtäväksi ja miksei täälläkin. Jokainen tyylillään jne.

Pedofiili löytää kuvia vauvoista, lapsista, naisista ja miehistä ihan mistä vaan tarvittaessa niin en ajatellut antaa sen vaikuttaa omaan elämääni.

Asia erikseen jos lapseni turvallisuus olisi kuvan julkaisemisesta uhattuna tjs..
 
Mä oon ajatellut asian niin, että kyllä mä itsestänikin voin kuvan laittaa jos joku välttämättä haluaa. Eli en oo ehdoton siinä asiassa, kun kerta lapsenkin kuvia laitan. Mutta kukaan ei oo ikinä mun kuvia tänne kaivannut [:D][:D] Mielummin ehkä katsovat sitä vauvan naamaa, kun äidin [;)][:D]
 
Takaisin
Top