Foorumin alustan päivitys - anna palautetta!

Mulla ei juurikaan mainoksia näy, menevät kai laite koht asetusten mukaisesti jonnekin avaamista ikuisesti odottelemaan. 😁
Yks it-velho kävi taas toimistolla taikojaan tekemässä kaikille minunkin käytössäni oleville aparaateille. Mahtoi muuten siinä yhteydessä nähdä automaattisen kirjaantumisen tänne🚼 foorumille.
 
Mulla myös Misan tavoin skrollaus aina tökkii kun tulee mainos, ja se tekee foorumin käytöstä hitaampaa. Tämä toistuu joka sivulla, niin on välillä ärsyttävää käyttää tätä foorumia 😕

Kiitos palautteesta. Laitan sen eteenpäin, mutta en valitettavasti voi luvata sen suhteen mitään.
 
@Vargynja

Mulla menee reippaasti hermo uuteen mainostyyppiin, joka lävähtää esille ylälaidasta.

Perehtykää tähän ja miettikää tuo uusiksi: https://web.dev/cls/

Käyttäjäystävälisyyden puolesta pop upit ja muut yllättävät sisällöt jotka pomppaavat esille, ovat tehokkaita karkottamaan kävijöitä. Sanon tämän työkokemuksella digimarkkinoinnista.
 
Mulle mainokset ja muut vastaavat yllärit on toiminnallinen muistutus silmien sulkemisen tärkeydestä sillä hetkellä pieneksi hetkeksi. Pysyy samalla simmujen väsyminen/ kutina ym poissa.
Niin kauan kun tämä foorumi on "ilmainen" niin siedän nuo nyky harmitukset.
 
@Vargynja

Mulla menee reippaasti hermo uuteen mainostyyppiin, joka lävähtää esille ylälaidasta.

Perehtykää tähän ja miettikää tuo uusiksi: https://web.dev/cls/

Käyttäjäystävälisyyden puolesta pop upit ja muut yllättävät sisällöt jotka pomppaavat esille, ovat tehokkaita karkottamaan kävijöitä. Sanon tämän työkokemuksella digimarkkinoinnista.
Tämä on isoin syy sille, miksi ihmiset käyttävät Adblockia tai Brave-selainta -- mainokset ovat niin häiritseviä, ettei niitä voi katsoa vaikka haluaisikin tukea sivuston mainostuloja.

Olisi hyvä, jos tässä olisi kompromissi, eli jokin sivu, jolla voisi käydä kerran päivässä klikkaamassa 10 mainoslinkkiä ja sen jälkeen nuo kaikkein pahimmat migreenihirmut jäisivät pois näkyvistä siltä käyttäjältä kokonaan.
 
Kiitos palautteesta. En henkilökohtaisesti pysty vaikuttamaan mainoksiin, mutta laitan palautteen eteenpäin.
 
@Vargynja

Mulla menee reippaasti hermo uuteen mainostyyppiin, joka lävähtää esille ylälaidasta.

Perehtykää tähän ja miettikää tuo uusiksi: https://web.dev/cls/

Käyttäjäystävälisyyden puolesta pop upit ja muut yllättävät sisällöt jotka pomppaavat esille, ovat tehokkaita karkottamaan kävijöitä. Sanon tämän työkokemuksella digimarkkinoinnista.

Olisiko kuvakaappausta tästä mainoksesta? Ainakaan minulle ei tule mitään mainosta ylälaidasta. En ehkä saanut ihan kiinni, millaista mainosta tarkoitat.
 
@Vargynja

Muutama eri mainos pomppasi taas:
 

Liitteet

  • Screenshot_2022-10-15-11-46-52-12_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2022-10-15-11-46-52-12_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    591.3 KB · Katsottu: 92
  • IMG_20221015_114625.jpg
    IMG_20221015_114625.jpg
    930.9 KB · Katsottu: 85
Tuo sivun pompahtelu liittyy eniten siihen, että mainokset alkavat latautua vasta siinä vaiheessa, kun sivua skrollaa alaspäin, ja toisaalta mainoksille ei ole varattu layoutissa lainkaan tilaa jos ne eivät lataudu. Jos mainokset ladattaisiin samaan aikaan kuin muu sisältö, ei sivu pomppisi ollenkaan. Ja toisaalta, jos mainokselle olisi aina varattu vakiokokoinen paikka, ei sivu pompahtelisi, koska mainoksen paikalla olisi ruma tyhjä kolo odottamassa siihen asti että mainos latautuu.

Minusta paras vaihtoehto olisi laittaa skripti lataamaan mainokset samaan aikaan kuin muukin sisältö, mutta voi olla, että se skripti, jota vau käyttää mainosten näyttämiseen, ei helposti tällaiseen taivu.
 
Minulla myös alkanut tulla noita pomppumainoksia 😱

Ja hyppää joka sivulle siirtyessä uudelleen esiin (saattaa liittyä yksityisen selauksen tilaan, mutta tällä olen aina ennenkin selaillut, eikä aiemmin ole ollut tällaista ongelmaa), joten sinänsä mainostajan toive täyttyy, kun klikkaan sitä siis joka kerran 😂
 
Kiitos palautteesta! Laitan eteenpäin. Käsittääkseni ei kuuluisi toimia niin, eli olisikohan jotain mennyt väärin mainoksia laittaessa.
 
Juuri saamani tiedon mukaan tämänhetkinen on lyhytaikainen kampanja, jolle tuskin tullaan tekemään mitään. No ainakin voimme lohduttautia sillä että se poistuu piakkoin.
 
Jo hyvän aikaa viestikentän toiminnot (boldaus, kursivointi, kuvan lisäys) ovat olleet harmaana, disabloituna, eli niitä ei voi käyttää. Todella rasittavaa. Ei auta välilehden sulkeminen, ulos- ja sisäänkirjautuminen. Tämä siis iPhonella ainakin safari-selaimella. Kuitenkin jos avaan välilehden incognito-tilassa ja kirjaudun sieltä sisään, viestikentän toiminnot toimivat normaalisti
 
Jo hyvän aikaa viestikentän toiminnot (boldaus, kursivointi, kuvan lisäys) ovat olleet harmaana, disabloituna, eli niitä ei voi käyttää. Todella rasittavaa. Ei auta välilehden sulkeminen, ulos- ja sisäänkirjautuminen. Tämä siis iPhonella ainakin safari-selaimella. Kuitenkin jos avaan välilehden incognito-tilassa ja kirjaudun sieltä sisään, viestikentän toiminnot toimivat normaalisti
Katso, onko sulkeismerkki valittuna tuossa oikealla ylhäällä, kun painat kolmea pistettä viestikentästä. Jos on, klikkaa sitä uudestaan, niin valikosta pystyy käyttämään toimintoja taas.
Jos ei ole tuosta kyse, voidaan vielä selvitellä asiaa, että mikä mättää! 😊
 
Katso, onko sulkeismerkki valittuna tuossa oikealla ylhäällä, kun painat kolmea pistettä viestikentästä. Jos on, klikkaa sitä uudestaan, niin valikosta pystyy käyttämään toimintoja taas.
Jos ei ole tuosta kyse, voidaan vielä selvitellä asiaa, että mikä mättää! 😊

No näköjään oli, miksiköhän noin! Kiitos paljon ☺️
 
Takaisin
Top