Foorumin alustan päivitys - anna palautetta!

Ne saat klikattua itse halutessasi pois käytöstä!
Asetukset - kohdasta:

View attachment 112887

Mahtavaa, kiitos NewMoon! Ei ylläpidonkaan puolesta vielä kaikkia uusia juttua muisteta. Onneksi meillä on näppäriä ja avuliaita käyttäjiä. 😊

Nyt on sen verran hirveän näköinen muutos foorumilla, että en enää anna palautetta tai kehitysehdotuksia, vasn lopetan täällä käymisen.

En ymmärrä, että toimiva foorumi pitää uudistaa täysin. Ymmärtäisin, jos olisi jotain ongelmia ollut, mutta ne ovat tulleet vasta muutoksen jälkeen.

Kuten Suski75 jo kertoikin, oli uudistus ihan jo tietoturvallisuuden vuoksi erittäin tarpeellinen. Ikävää ettei uusi tunnu hyvältä. Haluatko kertoa mikä erityisesti mättää, josko saataisi vielä paranneltua? Kaikkia ei aina pysty miellyttämään, mutta parhaamme teemme. 😊

Puhelimella (Android) ei näy sivumääriä ketjujen otsikoiden alapuolella, onko tarkoituksella näin? Joutuu painamaan ketjun nimeä ja sitä kautta menee tietysti vain suoraan ekalle sivulle ja sieltä pitää erikseen mennä viimeiseen ja lähtee selaamaan sivuja taaksepäin jos on jäänyt paljon lukematta. Ilmoituksiinkin tulee vain silloin tällöin joskus, että uusi viesti tullut seurattuun ketjuun mutta saattaakin olla jo vanha ilmoitus, niin sen takia helpompi vain painaa sitä sivua suoraan johon on lukeminen jäänyt kesken. Tää ilmoitusten ajottainen näkyminen tosin oli jo edellisen aikaankin. Mutta nythän noita sivumääriä ei näy puhelimella, tietsikalla näkyy.

Hyvä huomio. Laitetaan palaute eteenpäin. Olisihan ne sivunumerot hyvä näkyä. Vaikka ketjun nimeä painamalla pitäisikin päätyä ensimmäiseen uuteen viestiin, mutta ainahan se ei ole se viesti mihin haluaa.

Hmm, nyt en tästä oo ihan varma, mutta tuntuu että mulla on alkanu menee ohi joissain seuraamissani keskusteluissa uudet viestit.

Pohdin että voiskohan olla joku sen tyylinen bugi, että jos olin lukemassa sitä keskustelua samalla kun tuli uusi viesti, niin toisaalta tonne tulee ilmotus uudesta viestistä, mut koska näin sen, niin se ei sit näy uutena ilmoituksena - mutta koska en klikannut sitä ilmotusta, jonnekkin jää vipu päälle, että en oo sitä edellistäkään lukenut?

Voi myös olla että kuvittelen koko homman :)

En ole varma olenko tällaista huomannut, mutta katsellaan. Onko muut huomanneet tällaista ongelmaa? Ehdottomasti laitetaan palaute eteenpäin jos tätä tapahtuu.

Darkmode toiveet menikin jo eteenpäin.

Ja emojit tosiaan saatu toimimaan! 🎉

Kiitos kaikille palautteista!
 
Sellaista kysyisin, oletteko saaneet minulta ilmoituksiin kehotuksen antaa tänne palautetta? Yritin laittaa viime viikon loppupuolella kaikille, mutta se ei toimi samalla tavalla kuin vanhalla enkä nyt tiedä osasinko/toimiko se niin kuin kuuluu... 😅
 
Sellaista kysyisin, oletteko saaneet minulta ilmoituksiin kehotuksen antaa tänne palautetta? Yritin laittaa viime viikon loppupuolella kaikille, mutta se ei toimi samalla tavalla kuin vanhalla enkä nyt tiedä osasinko/toimiko se niin kuin kuuluu... 😅
Ei ole tullut. Vau.fi puolelle ei pysty kirjautumaan
 
Kiitos!

Tieto tuosta ettei Vau.fi puolelle pääse kirjautumaan meni (jo päivällä) eteenpäin. En ihan tiedä mikä on korjausaikataulu.
 
Äh, harmillista. Otan selvää, missä tämän kanssa mennään. Mikä nettiselain sinulla on? Jos vaikka sekin vaikuttaisi, kun osalla Androidin käyttäjistä näkyy lihavoituina.

Muoks: it-tuki kysyy lisätietoja. Mikä puhelin (merkki ja malli) ja mikä selain on käytössä?
Mulla on tämä sama ongelma edelleen. Android, Chrome ja Oneplus luuri käytössä.
 
Mulla aina sisäänkirjautumisen jälkeen näkyy uudet ilmoitukset. Aina kun avaan tulee joku "error" viesti ettei avaa uusia ilmoituksia. Pitää päivittää sivu puhelimella x 2 ennenkuin aukaisee uudet ilmoitukset.

Lisäksi viestiketjut ei aukea uusimmasta viestistä vain aina ensimmäiseltä sivulta vaikka mitä painaisi...
 
Mulla aina sisäänkirjautumisen jälkeen näkyy uudet ilmoitukset. Aina kun avaan tulee joku "error" viesti ettei avaa uusia ilmoituksia. Pitää päivittää sivu puhelimella x 2 ennenkuin aukaisee uudet ilmoitukset.

Lisäksi viestiketjut ei aukea uusimmasta viestistä vain aina ensimmäiseltä sivulta vaikka mitä painaisi...
Kokeile ihan ensin putsata selaimen välimuisti ja evästeet (cookiet) ja kirjaudu sitten uudestaan sisään. Kuulostaa ihan siltä, että foorumialusta ei kaikilta osin ymmärrä että olet jo kirjautunut sisään, ja se selittäisi sen, miksei foorumialusta tiedä, mitkä viestit juuri sinä olet jo lukenut ja mitkä ovat uusia juuri sinulle.
 
Pystyvätkö muut kirjautumaan sisään? Minulle tulee:

504 Gateway Time-out​


nginx/1.18.0 (Ubuntu)
 
" Uudet viestit" kohdassa olen laittanut filtteriksi "watched threads". Kun olen käynyt lukemassa näiden ketjujen viestit ja menen takaisin uusiin viesteihin, lista näyttää edelleen että näissä ketjuissa olisi uusia viestejä vaikka näin ei ole.
 
" Uudet viestit" kohdassa olen laittanut filtteriksi "watched threads". Kun olen käynyt lukemassa näiden ketjujen viestit ja menen takaisin uusiin viesteihin, lista näyttää edelleen että näissä ketjuissa olisi uusia viestejä vaikka näin ei ole.

Laitan tiedon eteenpäin. 🙂
 
Yksityisviesteissä ei näy itsellä enää hymiöitä. Onko yksistyisviesteistä poistettu hymiöiden käyttömahdollisuus, kun ne ei näy tuossa yläpalkissa vaihtoehtoina? Muutama muukin tekstinkäsittelyvaihtoehto puuttuu. Foorumin puolella kyllä onnistuu.
 
Yksityisviesteissä ei näy itsellä enää hymiöitä. Onko yksistyisviesteistä poistettu hymiöiden käyttömahdollisuus, kun ne ei näy tuossa yläpalkissa vaihtoehtoina? Muutama muukin tekstinkäsittelyvaihtoehto puuttuu. Foorumin puolella kyllä onnistuu.
Nuo palkithan ovat täysin kuralla, joka kohdassa on kolmea pistettä päällekkäin, ja niiden takaa paljastuu lisää vaihtoehtoja. Ei edes ole yhtä nappia, jonka takaa paljastuisi kaikki piilotetut napit, vaan niitä pitää etsiä peräti kolmen eri piilotusnapin takaa. Lisäksi napeilla on varmuuden vuoksi valtavat marginaalit nappien väleissä, jotta niitä mahtuisi mahdollisimman vähän ruudulle yhtäaikaa.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top