Foolihappo?

Minnuska89

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Minkälaista tuo foolihappo on ja milloin/miten sitä tulee käyttää??En ole koskaan käyttänyt tuommoista ja keskenmenosta on reilu 2kk aikaa ja olen sen jälkeen yrittänyt raskautua uudelleen mutta se tuntuu ihan mahdottomalta..Yk 4 lähtee huomenna..[:(]
 
Ainakin Multi-tabs raskausmonivitamiinissa on foolihappoa ja sitä olen syönyt raskauksien aikana... sitä suositellaan raskaana oleville, raskautta yrittäville ja imettäville. Eiku apteekkiin ja sieltä kysymään, he osaavat neuvoa. [:)]
 
Foolihaposta esim sivulla: http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=8846885

Yliannostusta ei voi saada, kun on vesiliukoinen ja tuhoutuu herkästi mm kuumentaessa ja auringon valon vaikutuksesta.
Jos ravinnosta haluat saada vaikka osankin, niin lähteitä ovat esim:
-Kasvikset > lähinnä vihreät +kukkakaali +paprika +palkokasvit
-Hedelmistä useimmat
-Täysvilja, leseet ja vehnänalkiot
-Marjat > esim mustikka
-Hiiva
-Munan keltuainen
-Maksa ja munuainen
 
Riikka33 No mulla on vielä niitä Multi-tabs raskausmonivitamiineja tallessa tuolta edellisestä raskaudesta eli kun odotin sitä toista niin söin niitä ja lopetin sitten kun sain tietää että sain sen keskenmenon tammikuussa..Eli voisin alkaa syömään niitä sitten kun jää tuo vitamiini vähän vähille,aina ei kerkiä ottamaan tai ei muista..[8|][&:]
 
Älä huoli Minnuska89! [:)] Mulla tais tärpätä km jälkeen neljännellä kuulla. [:D] Ja nyt alko just vk 12.

Aloitin sillon ekassa raskaudessa syömään Ladyvita Mamaa ja syön vieläkin. Ainakaan ei ole ollut mitään pahoinvointia ja hyvin mennyt muutenkin tähän asti. Ja Multatassu tossa jo antoikin hyviä vinkkejä, mistä foolihappoa saa mukavasti syömällä.

JA tosiaan alkuraskaudesta ois tärkeintä saada riittävästi foolihappoa, sillä sen puute voi aiheuttaa häiriöitä alkion hermostoputken sulkeutumisessa, mikä taas on erittäin tärkeää alkion kehityksessä.

tsemppiä vaan yritykseen. Täällä ollaan peukut pystyssä.
 
Krista87 Okei,toivotaan että mullakin tärppäis tässä jossain vaiheessa..[:)] Pitääpäs alkaa syömään niitä vitamiineja jos vaikka tärppäis paremmin silloin[:-] Kiva kiva,kannustusta ja peukkuja tarvitaankin tässä[:)]
 
Mä kävin heti ostaan apteekista raskausvitamiini purkin :) en muista mitä purkin kylessä lukee, mut tarkotettu just raskaana oleville, raskautta yrittäville ja imettäville. pikkusen vajaa 20 e / purkki (80tbl. muistaakseni)
 
Kuulemma siinä Multi-mitälie purkissa ei ole riittävästi... Luontaistuotekaupasta suositteli 800 mikrogrammaa / päivä, tabuissa on 400 mikrogrammaa. Ostin sitten lisäksi pelkkää foolihappoa 400 mikrogrammaa. Nyt on 4 yk päällä, perjantaina tulee, tai ei tule menkkoja.
 
ALKUPERÄINEN: Minnuska89

Minkälaista tuo foolihappo on ja milloin/miten sitä tulee käyttää??En ole koskaan käyttänyt tuommoista ja keskenmenosta on reilu 2kk aikaa ja olen sen jälkeen yrittänyt raskautua uudelleen mutta se tuntuu ihan mahdottomalta..Yk 4 lähtee huomenna..[:(]



Minnuska89: foolihappoo on mukana esimerkiksi pirkan monivitamiineis tai sitte apteekista voi ostaa semmosii raskaus ajan vitamiinei joissa on myös mukana foolihappoa ja kaikkia muita raskaaks tulemiselle ja raskaana olevalle tärkeitä vitamiineja. :)
 
Foolihapon on todettu parantavan myös siemennesteen laatua jollain tavalla. Molemmat siis syötiin foolihappoa 400mikrogrammaa/pvä, ja nyt ollaan sitten raskaana. [:)] Mies lopetti syönnin plussaukseen, minä syön toki edelleen. 
 
Googlettelin ja kaivelin niin ainakin tällainen tuote löyty.. voi varmaan syödä vielä esim: ton Multivitan rinnalla tällaista Foolihappo valmistetta.
http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/6417927451008
http://www.vitabalans.fi/fi2.php?k=1370

Vitabalansista en tiedä mutta ainakin tota toista olen nähnyt oliko Leppävaaran (Espoo) apteekissa. Ja saahan noita netistä. ;)
 
Takaisin
Top