Flunssassa

PikkuPossu

Jostain jotain jo tietävä
Heip!!
Ajattelin vähän kyselle teiltä, että mitäköhän sitä uskaltaa käyttää lääkityksenä tähän aivan järkyttävään flunssaan!!?? Yleensä käytän troppina finrexinit ja nenäsuihkeet ja nyt tuntuu, ettei mitään lääkkeitä saa käyttää!!
Höyryhengittelyä oon kokeillut, mutta se ei auta varsinkaan kun pitäis nukkumaan mennä ja on röörit niin tukossa, ettei pysty nukkumaan kunnolla!!
Ilmeisesti raskausaikana noi limakalvot on enemmän turvoksissakin??! [:@]
Hirmusesti oon juonut vettä ja kuumia juomia, että ei mee olo liian kuivaksi!! Mukavaahan se on, että saa sitten ravata vessassa tämän tästä [:-] Varsinkin kun olet just nukahtamassa, saanut melkein ok olon niin sitten onkin hirvee vessahätä ja pakko mennä vessaan ja sit on taas kaikki huonosti!! Yskittää ja nokka taas tukossa [:D] ARGH!
 
Paracetamolia saa syödä! Eli Panadol Hotinkin pitäis olla ihan jees. Pakkauksessahan se vielä lukee. Paranemisia!
 
Mullekin määrättiin Para-Tabseja, jotka siis ovat juuri Parasetamolia. Mutta suosittelen siltikin kääntymään vielä neuvolan tai lääkärin puoleen.
 
Tuolta toisaalta käymässä..
Suosittelen apteekista saatavaa nenäkannua, jolla huuhdellaan nenäontelot. Aukaisee jonkin verran tukkoista oloa+ helpottaa raskauden aikana turvonneisiin limakalvoihin ja allergia-oireisiin, flunnssan lisäksi siis. Apteekista saa myös suolaliuossuihketta, joka avaa nenää, eikä sisällä mitään lääkeaineita.

Ja c-vitamiinipitoiset ruoat piristää ainakin hetkeksi oloa, kuten vaikka appelsiinit, kiivit ym. sitrushedelmät. C-vitamiiniahan siinä finrexinissäkin on kofeiinin ja ibubrofeiinin lisäksi, mutta hedelmissä luonnollisessa muodossa.. Ja luulen, että panadol hotissa on kanssa tuota c-vitamiinia ja kofeiinia. Kofeiinin saantisuositusten varjossa en noita välttämättä käyttäisi ja finrexinissähän on sitä kiellettyä ibubrofeiiniakin, mikä tässä ketjussa oli jo huomattu.

Pikaista paranemista!

Tässä malli tuosta nenäkannusta:
http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php?products_id=54
 
Kiitoksia teille helpistä!!
Rupee oleen flunssa takana päin onneksi!! Kovasti auttoi lämmin tee ja höyrytys!! Löytyi myös nenäsuihke, jota voi vähän käyttää helpottaakseen nukkumaan menemistä!!
Onko kellään ajatuksia siitä, että josko tota verivuotoa tulee helpommin flunssan aikana, esim nenän niistämisen tai kovan yskinnän takia??
 
Ainakin minulla kaikki limakalvot (etenkin ikenet) tuppaavat vuotamaan raskausaikana aika herkästi, myös nenästä tulee toisinaan verta pienenkin niistämisen takia ilman isompia flunssiakin, eli ihan normaalia tuo nenäverenvuoto on.
 
Mullakin on nyt ollut 6 päivää ihan kamala flunssa, lämpöä ja yskä. Lääkäri oli sitä mieltä, että vaikka paracetamolia voi käyttää raskausaikana, tulisi sitä kuitenkin ottaa vain, kun on ihan pakkopakko (esim. jos kuume nousee yli 38 asteen). Olen höyryhengittänyt (ja lisännyt kiehuvaan veteen 1 tipan höyryhengitysöljyä), käyttänyt nokkakannua ja yskään on alkanut helpottaa letkulla veteen puhaltaminen.. vaikka aluksi se puhkuminen tuntui kyllä ihan älyttömältä, mutta kyllä se on auttanut.
Limakalvot on kyllä tosi kuivat ja niihin auttaisi varmaan se Nosoil (öljy)?
No, toivottavasti alkaisi kohta helpottamaan.
 
Takaisin
Top