Flunssan hoitoon vinkkejä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja msinari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

msinari

Oman äänensä löytänyt
Poskiontelot tukossa. Miten olette hoitaneet flunssaa? Ei apteekissa oikein lämmittänyt kun nenäsuihkeista tarjosi jotain suolaliuosta.

Mä hoidan nuhaa ja poskionteloiden/nenän tukkoisuutta nenäkannulla eli suolavedellä tehdään nenän huuhtelu. Helpottaa myös keväällä ja kesällä allergiaoireita. Nenäkannuja myydään ainakin apteekeissa ja kait joissain luontaistuotekaupoissa..

Lisäksi uskon vakaasti valkosipulin, chilin ja inkiväärin tehoon. Ainakin tulinen ja mausteinen ruoka helpottaa oloa ;) Ja hunajaa tietty kurkkukipuun. En tykkää erityisemmin lääkkeistä, jos ei kyse mistään vakavasta.

Nenäkannulle ja suolavedelle ääni täältäkin. :)
Ja sipulia/valkosipulia yöksi viereen pilkottuna, pitää nenän auki.
Lisäksi paljon vettä sekä c- ja d-vitamiinia ja sinkkiä!
Hunaja!!♡♡ helpottaa kurkkukipua jo ihan sellaisenaan. Raskaana ollessakin voi satunnaisesti juoda inkiväärihunajateetä myös.

Minä taas olen tykästynyt juurikin tuohon suolavesisuihkeeseen. Näin kroonisista poskiontelontulehduksista kärsivänä, ei oikein antibiootit tai muut lääkkeet ole ikinä miellyttäneetkään tai edes auttaneet. Joten nyt näin raskausaikana on hoito ollut täysin sama, kuin muutenkin. suihkuttelen suolavedellä useasti päivässä, paljon lepoa ja mahdollisuuksien ja jaksamisen mukaan rauhallista kävelyä raikkaassa ulkoilmassa. Ainoastaan kovaan päänsärkyyn olen panadolin napannut :)

Mä käytän ihan päivittäin nasonex nenäsuihketta (resepti lääke) kysyin lääkärin mielipidettä et voiko käyttää raskaana niin sano ettei haittaa kun on paikallisesti. Itellä kans ollu paljon poskiontelotulehduksia mut tolla pysyny suurinosa poissa eikä oo nyt raskausaikana ollu. Jos on flunssa niin huuhtelen kannulla lisäksi.

Täällä käytetty Vicks Sinex -suihketta joka myös siunattu et paikallisvalmisteena ja kuuriluontoisesti on ok. Lisäksi oon istun saunassa ja paljon. Vähän semmoseen puolilämpimään menny että on oikein kosteat miedot löylyt tullu.

Mä en ole nyt raskaana sairastanut flunssaa, ihme kyllä kun lapset ovat oleet koko talven enemmän tai vähemmän kipeinä.

Meillä on lapsilla käytössä physiomer baby-nenäsuihke ja se on ihan huippu mun mielestä! Lisäksi meidän pienempi on jotenkin oppinut tykkäämään siitä, maiskuttelee aina suutansa suihkauksen jälkeen :) se on tosi tehokas kun menee paineella hyvin syvälle ja sen jälkeen onkin helppo imaista nenän niistäjällä räkä ulos.

Meni nyt vähän ohi aiheen, mutta oli pakko mainostaa kun itse olen ollut suihkeeseen niin tyytyväinen :)

Mulla on nyt joku flunssanpoikanen yrittämässä iskeä kunnolla päälle. Lepo, uni, kuuma juoma, (mä juon teetä), hunaja, panadol hot on hyvä kans. Appelsiinimehua vois kans juoda, tosin ei mitään kaupan valmiita vaan itse appelsiineista puristettua mehua.

Nenäkannu, ja oonpa itekkin suihkauttanut epätoivoissani keskellä yötä physimeriä nenään, se tuntui muuten ihan karmealta. :schocked028 Ilmankos tuo lapsonen aina lähtee juoksemaan karkuun kun näkee sen :angel9

Mulla oli nenäsuihkeena joku flixonasen kortisonisuihke joka oli reseptillä, ja ihan sesamöljy-nenäsuihke. Kurkkukipuun Bafucin joka puuduttaa ja on sallittua käyttää, ja toisella kolmanneksella on onneksi saanut syödä panadolin lisäksi buranaa.

Hunajaa kokeilin yskään mutta paremmaksi osoittautui kun nukkui ilmankostuttimen ollessa päällä vuoteen vieressä ja puhaltaessa höyryä päälle, ja kohopeti. Allergialääkkeistä oon käyttänyt setiritsiiniä ja toinen sallittu taisi olla joku Lo-alkuinen vaikuttava aine.

Oon sairastanut aika helvetin paljon styles/default/xenforo/hmh.gif Just tuossa yhtenä päivänä kirosin että oon äitinä syönyt enemmän parasetamolia kuin koko edeltävän elämäni aikana. Ku ei vaan voi levätä tauteja pois.

Mulla oli pari viikkoa sitten kova flunssa ja tosi nopeasti alkoi jomottamaan poskionteloita.Huuhtelin useasti päivässä nenäkannulla suolavedellä niin säästyin poskiontelontulehdukselta.Muuten ei auttanut kuin juoda kuumaa ja levätä!Mun oli pakko myös käydä välillä pihalla,että sain hengittää raikasta ilmaa.

Mulla on ennen ollu hirveesti poskiontelotulehuksia, aina flunssan alkaessa sai hakea antibiootit. Sit kyllästyin niitten jatkuvaan syöntiin, ostin nenäkannun ja käytän sitä kun alkaa tuntumaan kipeeltä, eikä yhtäkään tulehusta ollu yli kahteen vuoteen! Se on kyllä huippu vehe, vaikka tuntuuki vähä vistolta :D

Allergialääkkäistä se toinen sallittu on loratadiini.

Tuli se lenssu tännekin. Aika lievänä toistaiseksi, kun nostin ensimerkeistä d-vitamiiniannostuksen kolminkertaiseksi ja pidin huolta myös c-vitskusta ja sinkistä + alotin nenäkannun ja hunajan käytön. Toivottavasti menis pikakelauksella ohi......

Takaisin