Flunssaa pukkaa

IhaNainen

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Pikkasen huolestuttaa, vaikka ei kai tässä mitään pitäisi panikoida, sitä vaan taitaa olla niin herkillä. Eilen illalla ja yöllä kuumeiltu 38 - 38.5 vaikka Panadolia olen ottanut reilusti. No nyt on sentään jo alle 38. Tosi tukkoinen olo vaan kokoajan, sitä tosin on jatkunut sunnuntailta. Toivottavasti masuasukilla kaikki kunnossa.
Mites te muut, onko flunssaa ollut?
Eilen varasin ajan ensimmäiseen ultraan, 18.1. ja neuvola-aika on ensi viikon perjantaina 15.1.
 
Ihanaa huomenta kaikille!
 
Heips! Oikeastaan koko tämän alkuraskauden ajan on ollut sellainen "Kohta tuun kipeeks"-olo. Varsinkin iltaisin paleltaa ja lämmöt on lähellä 37astetta, normaalisti noin 36,5. Ihme ja kumma olen säästynyt flunssalta, vaikka hoidin pikkuveljeäni jolla oli sikainfluenssa. En tosin tiennyt vielä silloin odottavani enkä ollut rokotetta ottanut. Taidanpa olla siis melko sitkeä sissi :)

Pikaista paranemista!
 
Mulla on ollut sitkeä yskä kohta 3 viikkoa, jäi flunssan jälkitautina. Tuntuu että aina kun luulee että se viimein meni ohi saa kauhean yskäkohtauksen.

Ja jos se yskäkohtaus tulee aamulla niin saa halailla pönttöä kun on muutenkin hiukan heikko olo.
 
Juu..Just ku oot parantunut flunssasta jotenkuten niin uusi pukkaa päälle..oon nyt ite ollut flunnsassa yhteensä 6 viikkoa..Onneksi ainoastaan yhtenä päivänä yritti nostaa kuumetta, mutta muuten on yskää ja nuhaa ja nenä tukkeessa..Ja on kivaa ku yskii niin mahaa nippaisee..Sama niistäessä..[:'(]
 
No niin nyt kuume laskenut ihan normirajoille, joten eiköhän tämä tästä! Huomenna onneksi pyhäpäivä niin saa lepäillä kotona rauhassa. Sitten pari päivää töitä ja kullan luokse viikonlopuksi [:)] 
Toivottavasti teidän muidenkin flunssa-aallot on menossa pois päin!
 
minulla on koko raskauden ajan ollut kroonisena poskiontelontulehdukset eikä loppua meinaa näkyä :( antibioottikuureja olen joutunut syömään jo viisi, nyt pitää jo pitää taukoa niistä kun eivät auta ja ettei tule maha-asukkaalle ongelmia :(
Tsemppiä meille raskaana oleville lunssataistelussa :)
 
Oon ollut nyt kaksi kertaa flunssassa, joulukuussa ja nyt. Kuume ei ole sentään kovin korkeaksi noussut onneksi, mutta ihan kotona vaan oleskellut. Inhottaa kun ei pääse edes ulos, vaikka tänäänkin on niin kaunis ilma.
 
Heissan!
 
Onhan täällä muitakin pitkittyneestä flunssasta kärsiviä, minullakin jo viidettä viikkoa tuo flunssa, kävin lääkärissäkin ja lääkäri ei löytänyt mitään vikaa ja tulehdusarvot ok. Sanoi vaan että joskus raskaana ollessa voi flunssat pitkittyä. Määräsi kyllä antibiootit että jos ei ala parissa päivässä helpottaa mutta en ole niitä sitten syönyt.. Ehkäpä tämä on jo paranemaan päin..?! Lima aamulla kurkussa tai yskän kohtaus laittavat pahasti yökkimään ja reväytin kylkenikin.. :(  Mutta ehkäpä pahoinvointikin jo helpottaa..
 
Minullekin iski nyt kunnon räkätauti - ei juuri kuumetta, mutta aivastelu ja niistäminen sattuvat mahaan ihan kunnolla. Yöllä laitoin nenäsumutetta nenän tukkoisuuteen (ajattelin samalla periaatteella kuin rasvoista että satunnainen paikallinen käyttö ei haittaisi) mutta näköjään kaikissa avaavissa sumutteissa kielletään käyttö raskauden aikana. Toivottavasti flunssa lähtisi tästä paranemaan, toista kertaa en kyllä sumutetta laita vaikka olisi kuinka tukkoinen olo.
 
Mulla oli jo ennen raskautta flunssaa vkon verran joka kuukausi ja jatkui ihan tuohon joulukuuhun asti. Tammikuussa ei sitten ollut mitään ja nytoli sellainen pikaflunssa että nenä oli tukossa ja oli sellainen honottaja ääni. Kerran mentiin jopa 40asteen kuumeessa mutta se taisi olla jo ennen raskautta. Nyt yrittänyt kiertää kaikki kipeenä olevat ettei vaan tule itselle mitään pientä flunssaa pahempaa.
 
Mulla ei onneksi kunnon flunssaa ole ollut tämän eikä edellisen raskauden aikana ollenkaan. Tosin olen kuitenkin kärsinyt tässä raskaudessa jo ihan alusta asti nenän limakalvojen herkitymisestä tai jostain sellaisesta. Aivastan joka päivä varmaan 10 kertaa. aamuisin niistän ihania klönttejä myös verisiä ja päivänkin aikana nenään kertyy oikein kunnon kökköjä. Sama vika oli tosiaan ekassakin raskaudessa mutta enemmän painottui raskauden loppuosaan. Se loppuu sit synnytyksen jälkeen[&:].

Toivottavasti saan tämänkin raskauden olla ilma kunnon flunssaa. Ja voida hyvin loppuajan. Ton alun kamalan olon jälkeen tuntuisi, että siihen olisi oikeus. siis vain saada nauttia[:D].

Mutta tsemppiä teille kaikille, jotka joudutte flunssan kourissa kärvistelemään. Valitettavasti on vain todennäköistä, että nenä jää tukkoiseksi koko loppuraskausajaksi[>:]. Tietääkseni se kuuluu asiaan. Kaikki limakalvot ohenpia vuotelevanpia ja herkenpiä. Tosi kivaa[;)].
 
Takaisin
Top