Flunssa!

Lila-Aurora

Sukkela juttelija
Tammikuunmammat 2015
Aattelin aloittaa ihan oman ketjun tälle flunssaamiselle, kun sitä on vissiin aika paljon liikkeellä nyt.

Valitusketjussa alustusta omaan tilanteeseen, eli eilen vielä valittelin kuinka kurkkukipu on kaikkein pahin oire kun sattuu ja korventaa niin jumalattomasti. Viimeyönä nukuin 11 tuntia (!!!) ja ilmeisesti uni todellakin on paras lääke, koska tänään oon jo ihan uus ihminen! Kurkku on vielä vähän kipee, mut ei lähellekään sellasta mitä esim eilen. Yskiminen on muuttunu kuivasta vähän lohkeevaks eli jotenkin tuntuu että siitä yskimisestä on vähän "hyötyäkin". Keuhkoputket on kyllä hellänä, mutta toivon että ei äityis sen pahemmaks. Kuumekin laski tossa hetki sitten ja jaksoin jopa laittaa pyykkikoneen pyöriin, vaikka sen jälkee kyllä puuskutti ja huimas niin et oli pakko istahtaa sohvalle. Eipä tässä mitään hätää tunuis olevan ku likat kattelee leffaa ja isäntäki makoilee sohvalla ja hämmentää välillä kattiloita keittiössä. Meillä siis niistää ja köhii koko sakki.

Posivil Zinkkiä täällä kitattu siis se sallittu 3 annosta päivässä, ja eikös sitä sinkkiä suositellaki heti reilusti ku flunssan oireet alkaa? Pari kertaa oon ottanu myös 500mg paracetamolia.

Mä oon kärsiny koko viime viikon nuhasta tai jostain ihme taudista. Siis nenä tukossa ja kaamee yskä!! Ja muutenkin ollu ihan vetämätön olo. Niin ärsyttävää, kun olin suunnitellu tekeväni kaikkea, mutta en sitten oikeesti jaksanukaan mitään. Yöllä se hullu yskiminen on alkanu ja nenää on niistetty niin, että limakalvot on ihan rikki. Muutenkin mulla on raskauden aikana tullu helpommin verta nenästä ja nyt vielä nuha tähän päälle ni olo on ollu tosi kiva. Onneks nyt tänään tuntuis olevan jo vähän parempi, enkä viime yönä yskiny enää niin paljon. Ja sanottakoon vielä, että en oo yleensä koskaan kipeenä, enkä muista, millon viimeksi nuha ois mulla kestäny noin kauan.

Takaisin