Flagyl viikolla 10+4 ja lääkärien sekä naisten eri mielipiteet.

Kyfi8685830

Oman äänensä löytänyt
Eilen veren sekaisen valkovuodon takia taas lekurille kun lauantaina alkoi yhtäkkiä töissä iltavuoron aikaan ja saatiin tietää että ollaan 2,5 viikkoa edellä aiemman ultran mukaan lasketuista viikoista ja molemmat olimme hämmästyneitä kun siellä pienet kädet ja jalat viuhtoivat <3 Nyt kuitenkin sain taas tuota FLAGYLIA itselleni lääkkeekksi mutta kun jokaisella tästä oma mielipide ja nyt useammin kuullut että ei missään nimessä raskauden ekan kolmanneksen aikana. Tekisi mieli antaa olla ja jättää ottamatta, mutta kumpi sitten oikein :( Vaikeeta kun pelkää etä sikiö vahingoittuu :( :(

Itse sain flagylia ihan alussa, 5+ viikolla ja joskus puolenvälin tienoilla. Lääkeselosteessa tosiaan lukee ettei raskauden aikana mutta neuvolalääkäri sanoi että saa käyttää, melkein kaikissa lääkkeissä lukee ettei suositella raskaana oleville. Mun poika ainakin syntyi ihan terveenä, että ei flagyl ollut sitä vahingoittanut. :) sanoivat vaan että ei saa kovin syvälle sitä emätinpuikkoa laittaa, siitä olisi sitten ollut haittaa. Paikallishoito kun on niin sitä vaikuttavaa ainetta ei pääse paljoa verenkiertoon.

Hei, itse olen joutunut kahdessa raskaudessa käyttämään usean flagyl-kuurin ja molemmista syntyi terveet lapsukaiset. Parempi käyttää kuuri kun kuitenkin on keskenmenon vaarakin olemassa jos emätintulehdus pääsee liikaa pehmentelee paikkoja tai nousee bakteeri kohtuun. ( harvinaista tosin, eikä tarkoitus peloitella )

Takaisin