Finnit ja yritys/odotus...

Nyytikki

mysite
Olen käyttänyt jo varmaan sata vuotta Diane Novaa ehkäisypillerinä ihotautilääkärin ohjeistamana, että finnit pysyisi loitolla. Kesällä lopetin pillereiden popsimisen raskautta toivoen ja seurauksena olikin sitten aivan järkky akne loppuvuodesta. Eritoten selässä on ollut ihan järkyttävän kokoisia ja kipeitä patteja, samoin dekoltessa ja leuassa. Raskauduin loppuvuodesta ja ajattelin, että väliäkös tuolla...finnit on varmaan ohimenevää (muiden tarinat ihon paranemisesta raskauden aikana ja nopean raskautumisen onnen huuma varmaan sekoitti pään). Apteekin finnisalvat piti jättää, koska niiden käyttöä ei suositella raskauden aikana. No, sain kuitenkin km:n rv9. Nyt tuntuu, että finnien kanssa menee hermot (varsinkin yhdistettynä todella epäonnistuneeseen hiusten värjäykseen kampaajalla). Onko jollain samoja tuntemuksia ja jotain hyvää konstia hoidella luomusti ihoa niin, ettei mahdollinen uusi raskaus siitä häiriintyisi?

Moi, mulla raskaus paransi ihon, eipä mikään muu valitettavasti auttanut. Roaccutan kuuria olisin kokeillut ellei olisi halunnut raskautua.
Mä käytin samaa pillerimerkkiä diane novaa n. 6vuotta ja lopetin ne kun halusimme alkaa yrittää saada lasta.
Mun naama ja selkä meni ihan kamalaan kuntoon, mikään ei auttanut vaikka mitä aineita, voiteita, kapseleita yritin ja kun raskautuminen vei melkein vuoden niin monesti meinasin alottaa taas pillerit, kunnes meitä yhtäkkiä onnisti ja olin raskaana..
Raskauden puolessa välissä tosiaan iho alkoi paranemaan ja nyt alkaa olla iho taas kunnossa ja ei ole finnejä tullut enää..
 Parit arvet tietty on jäänyt, mutta hyvää vauhtia nekin haalenee ja puuteri peittää pahimmat...

Ihanaa...mulla on siis vielä mahdollisuus jättää teini-look taakse. Eli pidän peukkuja raskautumiselle ja sitä myöden ihon paranemiselle :) Juuri äsken muuten kirosin noita kipeitä finnejä selässä ja uhkasin alottaa taas pillerieden syönnin...

Minun kohdallani ei varsinaisesta aknesta voi puhua, muta otsan talirauhaset ovat aktivoituneet raskauden myötä ja nyt on koko ajan vähintään yksi mahtava finni koristamassa naamaa. Viimeksi mätäpaisefinnejä ollut tosiaan yläasteiässä. Että se siitä raskauden hehkusta!! Luontaistuotekaupoista saatava mustasaippua ja Baba de carasol "etanaseerumi" ja voide ovat olleet minun pelastuksiani. Koetetaan kestää ja toivottavasti te kuulutte niiin, joilla raskaus parantaa ihon!!

Hei äipät, ootteko kokeilleet laittaa iholle auringonhattu-uutetta? Mulla se auttaa finneihin, kun en uskalla muitakaan kemikaaleja raskauden aikana käyttää :)

Moi!

Mulla ollut vuosikaudet käytössä diana novaa vastaavat pillerit ja ongelmia tuli ihon kanssa erityisesti ennen raskauden keskivaihetta. Sain siihen lääkäriltä lääkegeeliä ja jos ei auta niin antibiootteja. Lääkäri pystyi vain määräämään yhtä antibioottia raskauden takia ja totesikin, että ei välttämättä ole yhtä tehokas kuin muut antibiootit. Geeli vain ärsytti ja antibiootti auttoi hyvin vähän, mutta kävin samaa aikaa kasvohoidoissa kosmetologilla ja vaiva lieventyi. Sitten yhtäkkiä noin raskauden keskivaiheilla akne hävisi täysin ja hiuksetkaan ei enää rasvottuneet. Nyt menossa viikko 33 eikä ole palautunut akne takaisin :)

Takaisin