Facebookin lapsilukko miehen varten

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jelena
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jelena

Oman äänensä löytänyt
Hei kaikki! Tässä haluaisin kertoa teille, että tänään asensin lapsilukon tietokoneessa oma miehen varten. Oli tuntenut viime aikoina, että hänen vapa aika illalla hukkuu Facebookissa pelaamiseen. Olenko huono vaimo? Ehkä... en tiedä... Mies ensiksi ei mitään ei tajunnut, mutta sen jälkeen kun sanonut että olet enemmän perheen kanssa nyt. Hän tajusi, että tämä on jotain mun käsien tekemistä. :) (Onneksi hän ei ymmärrä mitään teitokoneesta). Katsotaan nyt miten riippuvainen hän on.

Heh, meidän perheessä minä olen se facebook-riippuvainen :)  Mutta mäkin tunnustan laittaneeni lapsilukkoasetukset miehelle mutta ne oli pelisivustoille.  Miehellä kun on lievä peliriippuvuus ja kun se viimeksi taas alkoi riistäytyä käsistä niin laitoin rajoitukset.  Mies oli aivan raivoissaan kun sen havaitsi!  Onneksi ymmärsi itse lopettaa sen pelaamisen.

Ihan loistavaa!! :D Kertokaa mullekin miten sellaisen lukon saa laitettua! Mun mies on kanssa aika riippuvainen noiden nettipeliensä kanssa, nyt on onneksi pysynyt suht aisoissa piiitkien kehityskeskustelujen jälkeen.. Toihan olis aivan mahtava idea, jos pelaaminen alkaa taas lipsua... ;)

Mulla on antivirusohjelmassa laitettu "Lisäsuojaus -> Sivujen esto -> sinne lisäätään osoitteet, (mutta pitää ottaa huomion jos sivu on eri kielellä pitää laittaa molemmat sitten kuten Facebook facebook.com sekä fi-fi.facebook.com).  Nettissä löytyy erilaisia ilmaiseksi (Perheturva...), ei ollut vain aikaa etsiä parempi, tämä on pikaisesti tehty. Varmasti kun esikoinen kasvaa ja alkaa surfata Netissä enemmän pitää etsiä varmempi vaihtoehtoja. Good luck.

Heheh, miestä varmasti raivostuttaa ensin tämän tajutessaan, mutta toivottavasti homma kääntyy parhain päin ja pian facebookkaamista ei sitten tarvitsisi rajoittaakaan?
(Meilläkin se olen minä, joka täällä vaussa ja naamakirjassa enempi roikun, kotona kun oon tai hiekkalaatikon laidalla myönnän välillä istuvani myös puhelinnetin kanssa ;))

Mutta itse en kyllä noin radikaalia ratkaisua uskaltais tehdä, siis ilman neuvotteluita. Molemmat kuitenkin aikuisia ihmisiä, niin ehkä kuitenkin ehdottaisin tällaista salasanasuojattua... tosin siinä on se vaara, että mies kyllä löytää ne keinonsa roikkua netissä sitten muualla (just puhelimensa kautta esim., tai töistä, jos ois toimistohommissa).

Onneksi mies otti se huumorilla ja myönsi että peli teki jo häntä riippuvaiseksi. Viikonloppuna oli pelikielto sekä esikoiselle, että miehelle. Kyllä, he kestivät. :) Aika paljon muuta on tehty yhdessä ja mies sai univelka kiinni, joten saimme takaisin iloinen isä. :)

Jelena, hyvä vaan, että mies ei ottanut pahalla pelikieltoja! Ja toisaalta, esikoisellehan se on hieno esimerkki, että joskus aikuistenkin toimia joutuu vähän rajaamaan :)

Itse en oo moista tehny ja tulikin heti mieleen, että asian paljastuessa voi tulla aikamoinen riita ja on perheonni kovilla. Eihän se elämää suurempi juttu ole, mutta kannattaa hoitaa mieluummin tuollaiset asiat rauhallisesti puhumalla. Miehet kumminkin on yllättävän näppäriä tietokoneiden kanssa, vaikka väittäisivätkin olevan peukku keskellä kämmentä. Ja ku tietokoneen käyttöön ja asetusten selaamiseen ei tarvi mitään koulutusta, vaan tällainen tietokoneiden kanssa toope eli minä, pystyy kattoon asetuksii ja muokkaan niitä ja oikeesti tajuun niistä jotain. Itse suuttuisin, jos joku tekisi noin minulle, esim. vau -sivustoon laittaisi lapsilukon...

En mäkään kyllä tosissani uskaltaisi lukkoa laittaa. Paitsi jos alkaisi ihan tosissaan ottamaan päähän toi pelaaminen. Olen kyllä harkinnut, että jos siirtäisi tuon tietokoneen komeroon, saisi siellä rauhassa näpytellä :D

Mutta ihan hyvä tietää tulevan varalle, kun lapsi tuosta vähän kasvaa. Nimittäin ihan varmasti tulee oppimaan koneen käytön hyvin pian, kun näkee niin usein äiskän tekevän kouluhommia ja muita töitä koneella.. Saa sitten nähdä onko hyvä vai huono asia :S

Voi apua.. Nää on just näitä niiiiiin sairaita pirttihirmu juttuja jotka menee multa niiiiiiin yli ymmärryksen.. Ei voi muuta sanoa kuin että säälin teidän miehiä. Mahtaa olla aika huonossa jamassa suhde jos ei puhumalla pärjää vaan pitää "halventavasti" laittaa "Lapsilukot" tietokoneisiin.. Eikä..

Takaisin