Facebook-ryhmät

Miramaria

Tietävä tietäjä
Heippa kaikki!

Nyt kun meillä on foorumilla salaiset ryhmät odottajille, olemme ottaneet linjan, että kaikki Facebook-linkkaukset foorumilla ovat kiellettyjä. Tähän painostettiin aikaisemmin jo kovasti, mutta emme halunneet kieltää Facebookia, kun meillä ei ollut tarjota vaihtoehtoa. Nyt kuitenkin foorumilta löytyy salaiset ryhmät, joissa voi keskustella ilman, että ryhmään kuulumattomat pääsevät lukemaan keskusteluja! :)

Mitenkäs kun vain aktiivisemmat voi vain olla siellä, kun muuten poistetaan? Pitääkö sitä uudestaan pyytää että pääsee sinne?

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app

tässä vissiin sitten pitää jostain muualta lähteä hankkimaan ryhmäläisiä fb-ryhmään. Menipä maku koko vausta. Minä olen 2 pienen lapsen äiti eikä mulla ole todellakaan aikaa postailla niin että varmasti pysyn ryhmässä. Muissa lapsiryhmissäni saan olla vaikka 3kk ilman sanan sanaa, tai sitten postailen ja kommentoin jatkuvasti... Kiitos ja näkemiin koko vau!

tässä vissiin sitten pitää jostain muualta lähteä hankkimaan ryhmäläisiä fb-ryhmään. Menipä maku koko vausta. Minä olen 2 pienen lapsen äiti eikä mulla ole todellakaan aikaa postailla niin että varmasti pysyn ryhmässä. Muissa lapsiryhmissäni saan olla vaikka 3kk ilman sanan sanaa, tai sitten postailen ja kommentoin jatkuvasti... Kiitos ja näkemiin koko vau!

Hei Heikku89!

Salaiseen ryhmäänhän ei pakko ole liittyä ja laskettu aika -ryhmä pysyy edelleen samana, eli mitään kirjoittelupakkoa ei ole. :) Ikävää, jos tämä Facebook-asia on ratkaiseva tekijä. :sad001

Meillä on pitkään pohdittu Vaun suhtautumista Facebookiin, ja esimerkiksi norjalaisella sisarsivustollamme Facebook-linkittely on ollut totaalikiellossa alusta asti. Me emme halunneet tehdä samaa, ennen kuin pystyimme tarjoamaan jonkin vaihtoehdon itse, mutta nyt on päätetty näin. Pahoittelen muutosta ja laitan palautetta eteenpäin! :)

Mielestäni on kans todella typerää miksi sellaista fb-ryhmää ei saisi tehdä. :D Syy taitanee olla vaan se, että vaun foorumi ei kuolisi. Olisi kuitenkin hyvä höllätä salaisen ryhmän sääntöjä, moni julkisesti hiljainen saattaisi liittyä sinne ja sen myötä uskaltautua kirjoittamaan.

Minua lähinnä naurattaa, että kaikki on kielettävä tai tehtävä hankalaksi minkä vaan voi. Nyt se on sitten fb-ryhmä. :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mielestäni on kans todella typerää miksi sellaista fb-ryhmää ei saisi tehdä. :D Syy taitanee olla vaan se, että vaun foorumi ei kuolisi. Olisi kuitenkin hyvä höllätä salaisen ryhmän sääntöjä, moni julkisesti hiljainen saattaisi liittyä sinne ja sen myötä uskaltautua kirjoittamaan.

Minua lähinnä naurattaa, että kaikki on kielettävä tai tehtävä hankalaksi minkä vaan voi. Nyt se on sitten fb-ryhmä. :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Facebook-asia jakaa aika lailla mielipiteitä, ja tottahan se on, että facebook-linkkaukset halutaan foorumilta pois, ettei kaikki keskustelu siirtyisi foorumilta sinne - tästä on ollut huoli myös osalla foorumilaisista aikaisemmin. Asialla on kuitenkin monta puolta, kuten on keskustelussa huomattu! Kiitos palautteesta, keskustelen siitä muun ylläpidon kanssa! :)

Salaisten ryhmien säännöt ovat kuitenkin tällä hetkellä mielestäni melko löysätkin, sillä ne on tosiaan tarkoitettu aktiivisimmille kirjoittajille. Tällä tavalla kuka tahansa ei pääse lukemaan keskusteluita, vain aktiivisimmat. :wink

Eikö olisi mahdollista saada sitten vielä löysempi salainen ryhmä, jossa ei ole näitä "kirjoita 10 kirjoitusta kuukaudessa tai saat potkun persuksille ryhmästä." Joku että ei ole rajaa kuinka monta viestiä kirjoittelet mutta jos ei koe "kuuluvansakkaan" ryhmään niin pois. Meinaan kokemuksella että ryhmäläisistä tulee tosi läheisiä, vaikka osa kirjoittelisikin vain n.1 parissa kuukaudessa. Joskus vain ei ole mitään sanottavaa, tai minä jolla on tosiaan 2 alle 2v huollettavana, raskaus päällä, perheeseen kuuluu 5 kissaa ja koira. Ei aikaa ole vain kirjoittelemaan niin usein.

Juu jäi mulla kans liittymättä tohon facebook-ryhmään kun aloin lukemaan kriteereitä. :D No onneks muutakin kautta löytyy ryhmiä maaliskuisille odottajille. Harmi vaan kun edellisen kohdalla löysin odotusryhmän tätä kautta ja on ollut ihan huippuryhmä kun ei ole ollut sääntöjä eikä kirjoittelupakkoja. Tiedän että en viihdy ryhmässä jossa on pakko kirjoittaa vähintään 10 postausta/kk tai muuta ihmisten tekemisten vahtimista. Suosittelisin miettimään sääntöjä uudelleen jotta ihmiset haluaa liittyä moiseen ryhmään. :)

Juu jäi mulla kans liittymättä tohon facebook-ryhmään kun aloin lukemaan kriteereitä. :D No onneks muutakin kautta löytyy ryhmiä maaliskuisille odottajille. Harmi vaan kun edellisen kohdalla löysin odotusryhmän tätä kautta ja on ollut ihan huippuryhmä kun ei ole ollut sääntöjä eikä kirjoittelupakkoja. Tiedän että en viihdy ryhmässä jossa on pakko kirjoittaa vähintään 10 postausta/kk tai muuta ihmisten tekemisten vahtimista. Suosittelisin miettimään sääntöjä uudelleen jotta ihmiset haluaa liittyä moiseen ryhmään. :)

Hei marriku! Facebook-ryhmät on foorumillamme kielletty, eikä siis facebookiin siis ole mitään kriteereitä. Laskettuihin aikoihin ei ole muuta kriteeriä kuin se, että itselläsi on laskettu aika samassa kuussa. Salaiset ryhmät sen sijaan on tarkoitettu nimenomaan aktiivisimmille jäsenille, joten kriteerit on oltava, ettei kuka tahansa pääse salaisia kirjoituksia lukemaan. :)

Miksi salaista ryhmää ylläpito vertaa facebookin vastaavanlaiseksi salassapysyväksi ryhmäksi, olisihan se ääreksi naurettavaa jos facebookin yllläpitokin heittelisi ihmisiä pois postausten määrän heittelehtiessä, eikös sen pitäisi olla ryhmän jäsenten asia ketä siellä pidetään oli sitten taustalla hiljaisena tai ei??? Tärkeintähän siinä on että elää samassa tilanteessa (listautunut kuukausitaisiin) jakaa JOSKUS sen minkä tuntee tarpeelliseksi ja ennenkaikkea saa vertaistukea,. Nythän nää on ylläpidon ryhmiä eikä suinkaan ryhmän jäsenien.

Miksi salaista ryhmää ylläpito vertaa facebookin vastaavanlaiseksi salassapysyväksi ryhmäksi, olisihan se ääreksi naurettavaa jos facebookin yllläpitokin heittelisi ihmisiä pois postausten määrän heittelehtiessä, eikös sen pitäisi olla ryhmän jäsenten asia ketä siellä pidetään oli sitten taustalla hiljaisena tai ei??? Tärkeintähän siinä on että elää samassa tilanteessa (listautunut kuukausitaisiin) jakaa JOSKUS sen minkä tuntee tarpeelliseksi ja ennenkaikkea saa vertaistukea,. Nythän nää on ylläpidon ryhmiä eikä suinkaan ryhmän jäsenien.

Hei Korppi! Ymmärrän harmituksesi, salaiset ryhmät eivät tietenkään ole Facebookiin verrattava asia.

Salaiset huoneet ovat kuitenkin tarkoitettu ja luotu nimen omaan aktiivisimmille käyttäjille, ei suinkaan Facebookin korvikkeeksi. Säännöt on luotu sen takaamiseksi, että aktiivisimmat käyttäjät saavat myös keskustella salaisuuksistaan rauhassa salaisissa huoneissa. Muilla osin foorumilla saa kirjoittaa niin vähän tai paljon kuin tuntuu - ja eiköhän täältäkin löydy vertaistukea. :)

Meille on ylhäältä päin tullut määräys, että Facebookia ei saa foorumilla mainostaa, ja tässä asiassa käteni ovat sidotut. Ajattelin kuitenkin, että on ikävää kieltää foorumilaisten Fb-ryhmät ilman minkäänlaista mahdollisuutta salaisempaan keskusteluun, ja halusinkin ottaa käytännön vasta sitten käyttöön, kun saimme foorumille salaiset huoneet. Että edes jonkin tapainen vaihtoehto Fb-ryhmille olisi. Vaikka kovaa painostusta Fb-ketjujen kieltämiseen oli tullut jo pitkään tätä ennenkin. Sinänsä foorumia ja Fb:tä ei olekaan kuvattu samankaltaisiksi muutoin kuin yksityisyyden puitteissa, ainakaan tarkoituksella, ja olen hyvin pahoillani, jos tällainen kuva on tullut! :oops:

Salaiset ryhmät ovat nimen omaan aktiivisimpien käyttäjien omia ryhmiä, ja ylläpito pyrkii puuttumaan mahdollisimman vähän salaisten ryhmien keskusteluihin. Sääntöjen toteutuminen on suurimmaksi osin itse ryhmäläisten vastuulla, sillä ylläpito tarkkailee lähinnä, että keskustelu ei mene asiattomaksi. Moni salaisen ryhmän keskustelija pitääkin aktiivisesti silmällä, että sääntöjä noudatetaan. Harva haluaa, että heidän salaisia keskusteluja pääsevät lukemaan taustalla seurailijat, jotka eivät juurikaan kirjoita, ja jotka näin ollen jäävät vieraiksi muille keskustelijoille. Jos ryhmissä ei olisi minkään näköisiä sääntöjä, pääsisi kuka tahansa lukemaan salaisia ketjuja, ja mitä järkeä salaisissa huoneissa silloin ylipäätään olisi?

Takaisin