Mie en osaa sanoa muuta ku että jos saisit sen miettimää tulevaisuutta että millaset välit exmiehesei haluaa lapseensa 10 vuoden päästä. Sitte ku se on murrosiässä, eikä muutenkaa halua nähä vanhempiaan ku kaverit ovat tärkeimpiä ja kaikki muut tyhmiä. Niin edes sen kerran kk jos haluaa nähä isääsä ja pystyä puhumaan tälle edes säästä niin sen eteen täytyy tehä paljon!
Minun miehellä on 2 lasta edellisestä parisuhteesta ja 1 yhteinen ja 1 tulossa. Ja minun oma isä on aikoinaan tehny sen virheen että oli reissutöissä eli harvoin kotona, sit ku oli kotona niin teki kaikkea muuta ku oli meidän lasten kanssa. Minun pikkuveljen ja isäni välit ovat hyvin heikot. Tulevat siis toimeen mutta eivät tunne toisiaan. Ja pikkuveljeni muutti sinne nyt vuosi sitte ja on alkanu iso prosessi isän ja pojan väliseen suhteeseen. (veljeni täyttää joulukuussa 18) No siis pointti tässä on se että mulla alko menee hermot siihen ku mieheni tuli töistä (perus päivätyö) otti kahvia, meni koneelle, ja alko touhuaa kaikkee ihan muuta ja poika juos isän perässä ja isä potki sivuu ku "ei nyt kerkee ja mee nyt pois ku en saa tehtyy tät jos oot siin" Sama oli aina kun miehen lapset tulivat äidiltään meille joka toinen vkl.
Niin otin sitte asiakseni ja puhuin omalle isälleni tästä ja hän tunnisti itsensä saman tien.
Pyysin isääni sitte kertomaan miehelleni tästä mitä oli tehny ja nimenomaa mitä ei ollu tehny. Ja isäni kertoi kerran ku he touhusivat autotallissa. Ei niin että "kuunteleppas nyt ku kerron sinulle tarinan ja plaa plaa" vaan jostain jutun aiheen sivulauseen sanasta hyppäsi kertomaan sitä mitä ei tehny ku oltii pienenä.
Siitä ei menny kun 2 päivää ku mieheni alko leikkimää pojan kanssa, odotti innolla vanhempia lapsia, halusi touhuta niiden kanssa ku tuli kylää eikä enää suutu joka asiast mitä ne tekee tai sanoo. Ja sano ite mulle että on tajunnu sen että jos on lapsia, niin elämässä etusijalle tulee ne lapset. Kukaa kellä ei ole lapsia ei voi tajuta mitä lapset oikeasti antaa vanhemmilleen. Välillä on tottakai niitä huonoja päiviä mutta ne on omia lapsia silti. Ja nyt viimisen 3kk mieheni on ollu ku eri mies, parempi mies ja etenki parempi isä kaikkia lapsiaan kohtaan. Ja sen huomaa ipanoista ku he tulevat meille viikonloppuna kuinka on naama aurinkoisena ku he tuntevat sen kuinka heidät halutaan tänne.
Tulipa tarina, toivottavasti jaksat lukea :)