Euroviisut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jadine

Päivystävä dosentti
Kesämammat 2018
Huhtikuiset 2024
Onko täällä muita viisufaneja? Mitkä ovat tämän vuoden tai kaikkien aikojen suosikkejanne?

Minulle toukokuu on aina vuoden parasta aikaa, ja nyt alkoi vuoden paras viikko eli viisuviikko! :smiley-bounce013 Kiva saada ajatuksia pois sekä koronasta että vauvakuumeesta. Ja onhan tässä ollut pitkät kaksi vuotta välissä!

Tämän vuoden suosikkini on ihana Sveitsi. :Heartred Menneiden vuosien suosikkeja on paljon, mutta mieleen ovat erityisesti jääneet mm. Duncan Laurence - Arcade, Mahmood - Soldi, Salvador Sobral - Amar Pelos Dois, Blanche - City Lights, Carl Espen - Silent Storm ja Anouk - Birds (ai miten niin tykkään nyyhkybiiseistä :p).

Toukokuu on monullekin vuoden parasta aikaa, luonto puhkeaa kukkaan ja sitten on viisut! Mikään hc-viisufani en siis ole, mutta perinteisiin kuuluu seurata ne :happy: Viisut tosiaankin tuovat tänä vuonna erityistä fiilistä, ehkä sellainen lupaus paremmista ajoista koronan jälkeen..?

Mä olen varmaan aika monen hyvän viisun nimen jo unohtanut. Mutta juurikin tuo Duncan Laurencen Arcade on loistava, tykkäsin myös Italian viime vuoden viisusta (Diodato - Fai Rumore). Ja Loreenkin Euphoria, ihan kylmät väreet nousi kun pistin sen nyt taustalle soimaan! Ja samoin Månsin Heores, aa että! Tämä jos tulee radiosta, hoilaan aina ihan täysillä.

Tänä vuonna olen tosin aika huonosti keskittynyt viisuehdokkaisiin, vaikka olenkin molempina lauantaina kuunnellut ehdokkaisen esittelyt (mutta tehnyt siinä samalla jotain muuta). Odotan kyllä loppuviikkoa innolla, täytyy miettiä jotkut ihanat kisakatsomoeväät :p

Olen nuorempana ollut kunnon viisufani mutta nyt viime vuosina olen katsonut vain finaalin. 2010-luku oli mielestäni viisujen kannalta aika tylsää ja yksitoikkoista aikaa. Ollaan ystävien kanssa tosin yleensä järjestetty kiva viisuilta jossa on itse pisteytetty esitykset esim. kappaleiden, vaatetuksen, lavashown ja yleisen fiiliksen perusteella. Kiitos koronan tämäkään ei tänä vuonna toteudu, eli varmaan jää viisut katsomatta. :sorry:

Omia viisulemppareita vuosien takaa on esim. J'aime La vie - Belgia 1986, the worrying kind - Ruotsi 2007 ja a chaque pas - Ranska 2004.

Viisut:Heartbigred Nyt on viime vuosina jäänyt kyllä seurailu ja fiilistely pintapuoliseksi. Todella paljon ihania biisejä löytyy yhä soittolistalta (kuten Lenan ja Loreenin biisit) ja ihania muistoja tulee myös ei-niin-hyvistä kappaleista:shy:

Olipa ihana katsoa pitkästä aikaa euroviisuja. :Heartred Koronavuoden jälkeen oli ihanan normaalia nähdä ja kuulla yleisö paikan päällä. :happy: Yleisöttömät tapahtumat kuulostavat ja tuntuvat aina vähän laimeilta.

Italia voitti ja Suomi tuli peräti kuudenneksi. Vähän hassua kuinka kuudetta sijaa hehkutetaan ennätykselliseksi. Onhan se kyllä Suomelle epätavallisen hyvä, mutta kerran on voitettukin niin ei tässä ennätystä tullut. Mitä piditte voittajakappaleesta?

Kuudensiakin on kerran aiemmin oltu! Eli ei sinänsä erityinen saavutus vielä tämä. Toki ihan hienoa että päästiin ainakin kärkikymmenikköön, pidin kyllä tästä Suomen kappaleesta. Italian kappalekin oli hyvä, tykkäsin! Hyvä oli myös Islannin esitys. Ranska ja Sveitsi olivat mielestäni kehnoja enkä ymmärtänyt menestystä.

Mä oon BC:n pitkäaikanen fani, joten saatan olla hieman puolueellinen. :grin Mutta minusta kappale oli sellainen, että sillä olisi ollut hyvät mahdollisuudet voittaa ja suurena yllätyksenä tulikin, että voittaja oli kutakuinkin samaa genreä, mielestäni kuitenkin kappaleena selvästi huonompi. Ranskan enkä etenkään Sveitsin suosiota en ymmärtänyt ollenkaan.

Italia voitti ja Suomi tuli peräti kuudenneksi. Vähän hassua kuinka kuudetta sijaa hehkutetaan ennätykselliseksi. Onhan se kyllä Suomelle epätavallisen hyvä, mutta kerran on voitettukin niin ei tässä ennätystä tullut. Mitä piditte voittajakappaleesta?

Onhan se kuudes sija aivan älyttömän hieno tulos! Hyvä vaan, että hehkutetaan. Yleensä lähes kaikki Suomen euroviisuedustajat lytätään viisujen jälkeen, kun ollaan tyytymättömiä tulokseen, ja eipä sitten ihmekään, etteivät monet halua siihen hommaan ryhtyä ollenkaan. :shifty:

Tykkäsin itse enemmän Sveitsistä ja Ukrainasta ja aika monesta muustakin maasta, mutta näköjään Italiasta tykättiin ympäri Euroopan. :) Huippua on kyllä se, että top 5:stä vain yksi biisi on englanninkielinen!

Oli tosi hyvät viisut ja Suomen menestys vielä pisteenä iin päälle.:smiley-bounce012 Suomi on ollut aiemmin kuudes 1973, mutta silloin mukana oli 17 maata ja nyt oli 39 maata, niin onhan tämä selvästi paras sijoitus Lordin voiton jälkeen. Varsinkin se että BC sai 4. eniten yleisöääniä oli mun mielestä mahtavaa.
Mä tykkäsin Suomen lisäksi Islannista, ja oli hauska huomata, että he saivat yleisöääniä Suomelta eniten. Onneks Italia voitti , eikä tylsä balladi, niinkuin niin monena vuonna.

Onhan se kuudes sija aivan älyttömän hieno tulos! Hyvä vaan, että hehkutetaan. Yleensä lähes kaikki Suomen euroviisuedustajat lytätään viisujen jälkeen, kun ollaan tyytymättömiä tulokseen, ja eipä sitten ihmekään, etteivät monet halua siihen hommaan ryhtyä ollenkaan. :shifty:

On toki hieno tulos. :) Sitä en lainkaan kiistä. Mielestäni vain joidenkin lehtien termi ennätyksellinen on vähän hassu. Ehkä vain tulkitsen sen liian kirjaimellisesti.

Ihan mahtavaa miten Suomi menestyi :)

Sveitsistä tykkäsin kovasti. Ranskaa ja Italiaa en ole vielä kokonaan kuullutkaan.

Sitä en vaan ymmärrä, että "koskaan" ei saada Ruotsilta pisteitä, mutta me annetaan heille. Monella muulla maalla pelaa "naapurirakkaus" :shifty: Ei pisteitä pitäisikään saada vain sen takia, että on naapurimaa, mutta niin se vaan perinteisesti on monella mennyt :p

Italian voitti oli huippu juttu! Oltiin miehen kanssa niin fiiliksissä. Tykkäsin myös paljon Sveitsistä, Islannista ja Suomesta. Semifinaalin viimeistä paikkaa jaetessa iho nousi ihan kananlihalle, kun yleisö huusi "Finland, Finland, Finland". Siitä tiesin, että Suomen on pakko saada se viimeinen finaalipaikka!

Tuo pisteiden antaminen naapurimaiden kesken on niin läpinäkyvää, vähän huvitutti osa asiantuntijaraadeista :rolleyes:

Ja minkä takia ei kaikki äänet voi tulla yleisöltä??

Koska silloin on väärin äänestetty jonkun tahon mielestä :p Toisaalta, nyt tuo pisteidenjulkaisu oli huippu jännittävää, kun eka sai jännittää asiantuntijaraatien äänet ja sitten katsojaäänet. Kaipa se aina vaan menee niin, että naapuriäänet vaikuttavat.

Takaisin