Euroviisut 2022

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Keskustelua tämän vuoden Euroviisuista. Katsotteko lauantaina? Oletteko katsoneet karsintoja? Kenen pitäisi voittaa?

Itse olen vain seurannut laiskasti uutisointia niin että tiedän Suomen olevan finaalissa mukana. Pitääpä käydä kuuntelemassa edustuskappale. The Rasmus on enemmän tuttu lapsuus/teinivuosista kuin uudemmalta tuotannoltaan...

Katsoin eilen ja aion katsoa huomenna, vaikka se tarkoittaakin sitä että sunnuntai menee silmät ristissä ku unet jää liian lyhyiksi. The Rasmus on selkeä suosikkini. Kannustan toki aina meidän edustajaa, mut tällä kertaa on mun mielestä myös oikeasti hyvä biisi. Lapsuudesta asti oon ollu viisufani ja nyt yritän tartuttaa huumaa myös tyttäreeni (kohta 5v). Harmi vaan kun tulee tosiaan niin myöhään ettei hän voi katsoa. Areenasta katseltiin tänään osa eilisestä showsta. :smiling face with heart-eyes:

Kyllä katson. Olen melko iso viisufani ja kuunnellut tämän vuoden biisejä jo pari kuukautta. Suosikkejani ovat Italia, Alankomaat ja Serbia. Serbia oli kyllä ensi kuulemalta (ja varsinkin näkemältä) aika wtf, mutta jotenkin olen nyt tykästynyt siihen. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Se intensiivinen katse ja loputon käsien peseminen tekevät esityksestä suorastaan hypnoottisen, ja biisissä on myös tosi mielenkiintoiset sanat.

Jotenkin on jäänyt, ennen hypetin kunnolla. Just näin kanssa, että kuukausia makustellen ja fiilistellen! Nyt en ole kuullut montaakaan kappaletta, piti katsoa ti että to, mutta lapset kipeänä niin he heräsivät useita kertoja, niin en ollut tv:n ääressä lopulta melkein yhtään. Toivotaan parempaa onnea tälle illalle.:Smiling Face With Smiling Eyes:

Yleensä tietyillä mailla on hyvä biisi, esim. Ruotsilla ja Saksalla. Nyt en niistä osaa kyllä sanoa. Suomen biisi on välillä loistava, välillä ollut jotain ihan muuta. Tänä vuonna The Rasmus on kyllä hyvä, mutta ehkä toinen kappale UMK-karsinnoista olisi menestynyt paremmin.

Mun piti katsoa, sillä fanitin aikaisemmin viisuja aika kovasti. Jotenkin lapsen syntymän jälkeen tämä on jäänyt, kun en jaksa pysyä hereillä.

Yritän katsoa finaalin ja varmaan nukahdan telkkarin ääreen :rolling: En tiedä yhtään millaisia biisejä siellä on tänä vuonna. The Rasmukselle toivon menestystä, vaikka en itse heidän musiikistaan pahemmin välitä.

En jaksanut katsoa, tänään yritän katsoa jälkikäteen vaikka tulos on tiedossa. Suomelle aika "perus" sijoitus, tuntuu että tuonne loppupäähän sitä usein jää jos finaaliin päästään.

Voittaja ei yllättänyt ollenkaan :Winking Face:

Jännä tää, kuinka ainakin ammattiraadit yhä vaan antaa ääniä naapurimaille. Luulisi, että musiikin ammattilaiset osaisi antaa puolueettomasti. Jotenkin tää aina häirinnyt.

En jaksanut katsoa, tänään yritän katsoa jälkikäteen vaikka tulos on tiedossa. Suomelle aika "perus" sijoitus, tuntuu että tuonne loppupäähän sitä usein jää jos finaaliin päästään.

Voittaja ei yllättänyt ollenkaan :Winking Face:
Mä yllättäen taas jaksoin, eipä nukkumisesta olisikaan tullut mitään kun pää täynnä räkää.. Mutta olipa hyvä show! Suomi tosiaan aika usein yrittää liikaa, varsinkin Lordin jälkeen.

Tunnustaudun viisufaniksi. Katsoin semifinaalit ja finaalin. Pysyin jopa hyvin hereillä. Jo aikaisemmin olen seurannut satunnaisesti muiden maiden viisuedustajien valintaa, kuten esim. Norjan. :D

Tänä vuonna oli aivan älytön balladiähky. Vähän sääliksi kävi järjestäjiä, kun oli käytännössä mahdottomuus järjestää viisuja ilman, että tulee monta hidasta ja tunteellista kappaletta peräkkäin....

Ammattiraadit saisi mun mielestä myös jättää pois. Ne itseasiassa oli poissa jonkin aikaa, mutta ne otettiin takaisin juuri sillä perusteella, etteivät antaisi niin herkästi naapurimaille suurimpia pisteitä, kuten yleisöäänet yleensä menee. No, sehän on nyt nähty, että yhtälailla (jossei enemmänkin) sitä naapurien suosimista näkyy raadeilla. Erona tuntuu olevan se, että raatien avulla pääsääntöisesti balladit menestyvät. Tänäkin vuonna kävi näin.

Tänä vuonna oli kyllä omalla tavallaan erikoiset vaalit. Ukrainan tilanne oli se suurin elementti ja varmasti vaikutti pisteytyksen, mutta heidän viisunsa oli jälleen hyvä euroviisukappale, joka jakoi vahvasti mielipiteet, mutta löysi selkeästi myös oman fanikuntansa. Lavalla vilahti myös nänni :D :D :D ja Ruotsin yleisöäänien pisteiden ilmoittaja ilmoitti raskaudestaan, ja nämä kumpikin asia jäivät huomiotta. :D Ehkä kuitenkin se kaikista huomiota herättävin näin viisuintoilijan näkökulmasta oli Iso-Britannian menestys. He ovat jo pidemmän aikaa jääneet nollille/hännille, ja tästä on ollut hirveä poru + uhkailua viisuista lähtemisellä vuodesta toiseen. Huonolle viisumenestykselle on annettu syyksi se, ettei heillä ole naaapurimaita (oikeasti ne kappaleet on vaan olleet umpisurkeita). No, nyt sitä menestystä tuli. Pitääkin etsiä pätkiä Iso-Britannian lähetyksestä ja kuunnella, kuinka Graham Norton sekoaa selostajankopissaan. :D

Takaisin