Eurovaalit 2024, aiotko äänestää?

Aaltokukka

Seurustelun sensei
Tammikuiset 2023
Helmikuiset 2023
Helmikuiset 2025
Jos sopiva ehdokas on löytynyt? Aiotko käydä äänestämässä?
EU-vaalit järjestetään Suomessa 9. kesäkuuta 2024. Ennakkoäänestys järjestetään Suomessa 29.5.–4.6.2024 ja ulkomailla se jo loppui.

Pitäisi aktivoitua. Vähän on vaaliähkyä tässä. Olen viime vuosina pettynyt valtapuolueisiin ihan toden teolla ja tässä on äänestetty muutamissa vaaleissa lyhyen ajan sisään. Tekisi mieli skipata, mutta tunnollisuus voittaa ja olen jo koittanut vertailla ehdokkaita, jos vaikka kauppareissulla kävisi äänestämässä.

Pitäisi aktivoitua. Vähän on vaaliähkyä tässä. Olen viime vuosina pettynyt valtapuolueisiin ihan toden teolla ja tässä on äänestetty muutamissa vaaleissa lyhyen ajan sisään. Tekisi mieli skipata, mutta tunnollisuus voittaa ja olen jo koittanut vertailla ehdokkaita, jos vaikka kauppareissulla kävisi äänestämässä.
Vaaliähkyä on ollut ilmassa täälläkin. Kauppareissulla ennakkoon ajattelin käydä ääneni antamassa.

Menen äänestämään. Ehdokaskin on jo mielessä. On helppoa mennä äänestämään, kun äänestyspaikalle on parin minuutin kävelymatka, se ainakin omalla kohdalla laskee kynnystä lähtä

Äänestetty heti ekana päivänä 😁 näissä eurovaaleissa näen tosi tärkeäksi ehdokkaan edustamat arvot ja ennenkaikkea toimintatavat ja tyylin edistää asioita. En haluaisi lähettää sinne edes oman tyylisestä puolueesta tulevaa ehdokasta, jos kielitaito on huono, tavoite pyöriä vain otsikoissa, ja hengailla brysselin kaduilla ja käytävillä verkostoitumassa. En äänestäisi ketään "voimakasmielipiteistä huutelijaa" vaikka hän huutaisikin minusta kivoja asioita, sillä minusta se on täysin väärä tyyli tehdä töitä EU-asioissa. Koen että löysin hyvän ehdokkaan joka edustaa arvojani, on saanut kokemusta politiikasta, on sopivan maltillinen, valmis tekemään sinnikästä ja pitkäjänteistä työtä, ja osaa viestiä ja kommunikoida vakuuttavasti.

Nämähän on jo kolmannet vaalit joihin hyökkäysvaunun kanssa voisin mennä. 🤣 Ehkäpä kuitenkin otetaan rattaat!

Vielä en ole äänestänyt, mutta enköhän uurnille sitten vaalipäivänä hipsi. Ehdokastakaan en ole vielä valinnut ja puolueissa punnitsen kahden välillä. Tiedän siis vain, keitä en ainakaan aio äänestää. (Ja ääni näitä puolueita vastaan onkin yksi syy äänestää, vaikka en sitä juuri sopivaa omaa ehdokasta löytäisikään.)

Minun piti käydä tänään. Jäi käymättä kun tuli yllätyskutsu nimipäiväjuhliin. Niinpä nyt se sunnuntain ohjelmassa, joka sopii minulle. Nyt enää jäljellä se avaamattoman vaalikirjeen paikannus, jotta tiedän minne silloin mennä. Tiedossa siis erilainen rataslenkki!

Tänään kävin äänestämässä, mutta eipä tässä kummoista vaalihuumaa saa aikaiseksi. Valuin äänestyspaikalle pelkästä velvollisuudentunnosta, enkä edes ajatuksissani muistanut kirjoittaa numeroita oikein, joten voi olla, että lappuni päätyy merkityksettömänä hylättyjen pinoon. "Sinulla oli vain yksi tehtävä..."

Tänään kävin äänestämässä, mutta eipä tässä kummoista vaalihuumaa saa aikaiseksi. Valuin äänestyspaikalle pelkästä velvollisuudentunnosta, enkä edes ajatuksissani muistanut kirjoittaa numeroita oikein, joten voi olla, että lappuni päätyy merkityksettömänä hylättyjen pinoon. "Sinulla oli vain yksi tehtävä..."
Parhaasi yritit! Toivotaan jotta se riittää.

Saapahan taas luvan valittaa, kun viitsi äänestyskoppiin vaivautua.
Juuripa niin. Ja toisaalta nyt sinulla on oikeus seurata sen oman suosikin sekä hänen puolueensa muidenkin ryhmäläisten työtä ja tarvittaessa lähettää viestiä.

Minun piti käydä tänään. Jäi käymättä kun tuli yllätyskutsu nimipäiväjuhliin. Niinpä nyt se sunnuntain ohjelmassa, joka sopii minulle. Nyt enää jäljellä se avaamattoman vaalikirjeen paikannus, jotta tiedän minne silloin mennä. Tiedossa siis erilainen rataslenkki!
Onneks sen paikan voi tarkistaa myös netissä! Eli jos ei kirje löydy nii kato tuolta. ☺️ Minä en nyt jotenki vaa jaksanu äänestää ennakkoon, joten vaalipäivänä äänestetään täälläkin.

Puolue on selvä, ehdokaskin todennäköisesti. Olen yleensä äänestänyt aina, joten en ajatellut nytkään olla äänestämättä. Äänestän vasta vaalipäivänä. Tärkeintä minulle on se, että päättämään ei pääsisi liikaa niitä ihmisiä, joiden arvomaailma ja ajatukset ovat kauimpana omistani.

Mulla on kyllä jäänyt pahasti, en oo tutustunut edes ehdokkaisiin. Sunnuntaina täytyy kyllä käydä, pitää vaan tarkistaa äänestyspaikka

Äänestin ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä. Olin niin innoissani, kun vihdoin sain äänestää lempipoliitikkoani, joka on väärästä vaalipiiristä.

Takaisin