Esittelyketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vapsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vapsu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heinäkuiset 2025
Ajattelin että tällainen esittelyketju vois olla kiva ihan omana ketjunaan 😊

Eli kertokaa jotain itsestänne 🤗

Tässä tietoja minusta.

Oon 33v ja tämä olisi meidän ensimmäinen lapsi. Hakeuduimme miehen kanssa alkuvuodesta lapsettomuushoitoihin. Pääsimme heti IVF hoitojonoon. Sairaalan muutto ja kesätauko venytti hoidon aloitusta ja viimein syyskuun lopussa icsi hoito viimein alkoi. Punktio oli 9.10. jossa saatiin vain 6 munasolua joista lopulta vain 1 kehittyi blastoksi asti ja se siirrettiin tuoresiirtona. Olin henkisesti valmistautunut siihen että toiselle hoitokierrokselle joutuu lähteä jonottamaan ja lapsihaaveet taas siirtyy pitkälle tulevaisuuteen. Mutta kappas, olipas päättänyt sitten tarttua kiinni 😍 nyt vain kovasti toivotaan että pieni pysyy matkassa 💓 laskettu aika olisi 2.7.2025.

Vauvakuumeesta olen kärsinyt vuosikausia ja kaverit ympärillä on saanut lapsia ja mennyt elämässä eteenpäin ja itse on jotenkin vain jumittunut tähän. Koen että mun elämän tehtävä on olla äiti ja se on mun isoin haave. Oon niin innoissani tulevasta ja toivon niin paljon että kaikki menee hyvin 💓

Teen toimistotyötä ja olen paljon etänä ja meillä on hyvät liukumamahdollisuudet, on ollut suuri apu jo nyt kun välillä on iskenyt huono olo kesken työpäivän niin on voinut hetkeksi lopettaa työt ja mennä pitkäkseen 😄 myös kaikki tulevat neuvolakäynnit ja muut pystyy helposti hoitamaan työn joustavuuden vuoksi eikä tarvitse esimiehelle mainita edes 🤭 Haluamme pitää tämän salaisuutena mahdollisimman pitkään 🙈

Heippa! Täällä 27 v. maisterivaiheen opiskelija ja kahden lapsen äiti. Kolmatta siis odotellaan! :Smiling Face With Smiling Eyes: Meillä tärppäsi ihmeellä jo yk2, mikä pääsi kyllä todella yllättämään. Alun perin ajateltiin, että yritys alkaa vasta vuoden vaihteessa. Sitten todettiin, että ei raskaudet aikasemminkaan ole alkaneet nopeasti joten tuskin nytkään kun molemmilla ylipainoa yms. Mut eipä se sit niin mennyt :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Taustalla meillä on keskeytynyt keskenmeno 1. raskaudesta ja se kummittelee mielessä, mutta fiilis on kuitenkin hyvä ja sellainen, että tämä menee loppuun asti.

Hei vaan! Toista lasta tässä on nyt sitten alettu odottaa, viikonloppuna tehtiin positiivinen testi 💝 Aikamoinen yllätys kyllä, kun ekasta kerrasta tärppäsi. Kestää varmaan jonkin aikaa sisäistää koko homma. Fiilis on kuitenkin ihan levollinen, kun tietää ainakin ehkä suurinpiirtein mitä tulevina kuukausina on edessä 😌 Ekan lapsen kohdalla kaikki oli vaan niin suuri hyppy tuntemattomaan. Kätevää on myös, ettei isommin tartte hankintoja miettiä, kun esikoisen myötä on vielä kaikki vauvakamat kotona tallella.

Toivottavasti kaikki menee hyvin koko heinäkuisten joukolla 🤗💕 Kiva päästä jakamaan kokemuksia muiden kanssa!

Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: paw
Moikka,

Täällä 35v toista lastaan odottava. Hieman jännittää tämä tuleva, sillä esikoinen on jo 11v, lapsille tulee myös eri isät ja tämä tuleva on mieheni ensimmäinen.

Olemme olleet yhdessä jo melkein vuosikymmenen, emmekä ole yhteisestä lapsesta haaveilleet, kunnes viime kuussa sitten päätimme yrittää ja kappas, niin se vain nappasi, joten tässä ollaan. 🥰

Ihanaa päästä jakamaan ajatuksia ja kokemuksia teidän kanssanne täällä palstalla. Onnea kaikille iloisista uutisista ♥️

Mäkin voisin esittäytyä täällä. Ollaan miehen kanssa molemmat 34v ja tehdään toimistotöitä. Mä oon mieheltä kysellyt jo puolitoista vuotta että josko ois aika jättää ehkäisy pois, mutta mies ei vielä ollut silloin valmis. Vaihdettiin kuitenkin ehkäisy pillereistä kortsuun. Nyt kesällä miehen kaveripiirissä julkistettiin 2kpl raskaus uutisia niin nyt mieskin siitä varmasti rohkaistui kun kavereistaankin tulee isiä. Lokakuun alussa jätettiin sitten kortsut pois ja niin kävi että heti tärppäsi. Tämä on siis meidän molempien esikoinen ja toiveena onkin vain yksi lapsi. On myös molempien vanhemmille ensimmäinen (ehkä ainoa) lapsenlapsi 😅 Jos saadaan salainen ryhmä voin siellä kirjoittaa sitten vähän tarkemmin 🙂

Moikka vaan🫶🏻 Täälä 23v ensimmäistä lastaan odottava…iik niin jännittävää!! Meillä tapahtui raskautuminen siis niin nopeesti että oltiin miehen kanssa ihan shokissa positiivisen testin jälkeen. Mulla oli ollut kierukka viimeset 7v (laitettu teininä varhain menkkakipuihin) ja nyt sitten raskaus tapahtui jo toisesta kierrosta kierukan poisoton jälkeen. Meillä ei ollut suunnitteilla että ihan näin nopeasti tulis eikä varsinaisesti yritetty, mutta ollaan niin iloisia tästä uutisesta❤️ Itseltäni loppui urheilu-ura nyt 2kk sitten loukkaantumisten takia, joka oli kova paikka mulle mutta selkeesti tällä oli joku tarkoitus🫶🏻

Ihana päästä tutustumaan teihin muihin odottaviin!

Hei! Täällä 35v ja puoliso 39 esikoista odotetaan. Tämä tärppi tuli yk3. Edellinen kierto oli kemiallinen, ja siitä jäi kyllä semmonen olo, että onnistuukohan tämä ollenkaan. Jostain syystä, jo lähtöjään olen epävarma omasta kropasta raskauden suhteen. Ensimmäinen haamu tuli kp24, ja oli niin haalea ja niin myöhään, että odotin koko ajan sen haalistuvan kohta pois. Mutta toisin kävi. Ollaan miehen kanssa seurusteltu toukokuusta, eli tuore suhde. Mutta iän vuoksi päätettiin ottaa tietoinen riski. Ja toki ollaan puhuttu paljon myös siitä, että jos suhde ei kantaisikaan. Vaikka toistaiseksi en näe mitään syytä sille. Asutaan kaksiossa kahden koiran kanssa. Joten saa nähdä missä kohtaa halutaan muuttaa😅

Moikka. Täällä 35v (mies 31v). Odotetaan esikoista. Olen syönyt pillereitä ihan teinistä asti ja neljä vuotta sitten päätin vaihtaa kierukkaan. Menkat oli kierukan kanssa hyvin niukkoja jos oli ollenkaan. Menkkakipuja kyllä kuitenkin oli. Kierukan kävin poistattamassa lokakuun alussa kun päätettiin että nyt alkais olee käsillä se hetki kun pienokainen ois tervetullut. Ajattelin että ainakin muutama kierto menee tutustuessa kiertoon. No eipä ehtinyt yksiäkään menkkoja tulemaan kun lokakuun lopulla tein positiivisen raskaustestin🥰 Jotenkin myös ajattelin ettei se nyt niin helppoa ole enää tässä iässä. On tämä vaan ihmeellistä. Ei vielä oikein edes käsitä mitä tässä tapahtuu😄

Heippa kaikille!

Täällä kirjoittelee 34v yhden lapsen äiti ja vaimo<3 Ensimmäinen lapsi syntyi kesällä 2023 ja on nyt siis taaperoinen :) Emme kerenneet vielä varsinaisesti aloittaa kakkosen yritystä muuta kuin puheen tasolla, mutta niin vaan sieltä plussa napsahti tai ensin haamu 1.11. ja sitten digiin "raskaana" 2.11 -> kierto on vähän epävarma, koska viimeksi alkoi tiputtelulla, mutta arvio että nyt olisi päivät 4+2.

Palasin itse töihin elokuussa projektipäällikön tehtäviin ja puoliso on yrittäjä. Meidän perheeseen kuuluu myös ihana koiruus <3 Kiireistä arkea vietetään pk-seudulla, jossa asustetaan paritalossa.

Ihana päästä höpisemään tänne teidän kanssa! Toivottavasti nähdään joskus myös livenä!

Heippa!
Täällä 25-vuotias korkeakouluopiskelija, ensimmäistä lasta odotan <3 Minulla on aina ollut todella epäsäännöllinen kierto, ja jo teininä huomattiin että monirakkulaisuutta munasarjoissa, ja myöhemmin kävi ilmi että kierrot venyi ja paukkui ja ovulaatiota tapahtui todella harvoin. Vähän vajaa 5 vuotta käytössä oli Mirena kierukka voimakkaiden menkkakipujen ja runsaiden vuotojen hillitsemiseen. Vuoden vaihteessa luovuttiin ehkäisystä ja alettiin yrittämään, mutta oli aika hankalaa kun kierrot saattoivat olla 18-55 päivää... Heinäkuussa aloitettiin keltarauhaskuurit, ja niitä popsinut joka kuukausi. Tässä kuussa sitten ei menkat alkaneetkaan ja 1.11. tein positiivisen testin :smiling face with heart-eyes:
Kova ahdistus on kuitenkin läsnä kun testiviivat ei ole lähtenyt tummumaan. Jokaisessa testissä on nyt ollut ihan selkeästi kaksi viivaa, mutta jotenkin kauhean vaalea etenkin kun täällä ihaillut osan oikein testimainokseen sopivia testejä

Olen 33v ja kolmatta lasta odotetaan. Perheeseen kuuluu mies ja 6v ja 3v lapset.

Raskautumiseen meni 4kk yrityksen alkamisesta. Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin ja pieni pysyisi matkassa mukana🥰

Hei! Olen 35v kuudetta lastani odottava. Vanhin 9v, ja parin vuoden välein syntyneet loput 4. Toiseksi nuorin -21 syntynyt menehtyi puolen vuoden iässä vaikeaan sairauteen meillä kotona 💔 Kaikki lapsemme ovat poikia.

Minäkin nyt uskaltaudun tänne kirjoittamaan, vaikka päällimäinen tunne raskaudesta onkin vielä pelko keskenmenosta. Tein siis positiivisen testin torstaina ja edellinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon elokuun puolessa välissä. Olen 30-vuotias, tämä on viides raskaus ja valitettavasti yhtään lasta ei olla saatu syliin asti. Kovasti haluaisin uskoa että tällä kertaa kävisi toisin. Tämä raskaus poikkeaa aiemmista siinä, että oireita on huomattavasti vähemmän, kun aiemmaissa pahoinvointi ja muut oireet ovat alkaneet ennen plussaa. Mutta ei se auta kuin mennä päivä kerrallaan ja toivoa parasta, viiva ainakin tummuu testeissä hyvin ja nyt on mahdollisesti viikko 5 menossa 🥹

Ehkäpä minäkin uskaltaudun esittäytymään!

Mä olen 38-vuotias ja ensimmäistä lasta odotetaan.
Yritystä meillä on takana jo reilu 2 vuotta ja ollaan lapsettomuushoidoissa. Lokakuun alussa kohdusta poistettiin polyyppi ja vasta seuraavaan kiertoon olisi tehty ensimmäinen PAS. Koska toi polyypin poisto vaikuttaa limakalvoon ja tekee raskaudesta epätodennäköisen. Mä sitten olen onnistunut luomusti raskautumaan juuri tosta kierrosta elämäni ensimmäisen kerran. Luotto raskauden jatkumiseen ei vieläkään ole kovin vahva, mutta iloitsen siitä, että ainakin se on mahdollista ❤️
Ja pakkaseen jäi nyt 11 alkiota odottamaan siirtoja ❤️

Siirryn nyt tuolta vauvakuumeilusta tänne kun viiva on jonkin verran vahvistunut. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Laskettu aika olisi kuukautisiin perustuen Flon mukaan 22.7.2025. Edellinen meni 2 viikkoa ja 2 päivää yli, joten on mahdollista, että tästä tuleekin elokuun lapsi.

Edellistä yritettiin 8 kk ja hän syntyi tämän vuoden tammikuussa. Aika nopeasti ruvettiin yrittämään seuraavaa, sillä meidän iän (35 v.) vuoksi aikaa ei ole hukattavaksi: varsinkaan, kun päätin haluavani kolme 😅 Plussasin viime lauantaina, olisikohan yrityskertoja ollut 5-6. Olen lukenut, että naisen kropan olisi hyvä antaa palautua noin 1,5 v. ennen seuraavaa raskautta, sillä liian lähekkäin olevat raskaudet lisäävät komplikaatioiden riskiä. Iän vuoksi mä en kuitenkaan halua odottaa, koska kuka tietää milloin esim. mun kroppa päättää sanoa itsensä irti. Eli näillä mennään. Ja pidän ajatuksesta, että lapset ovat syntyneet lähellä toisiaan, jolloin heistä on toisilleen kaveriksi pidemmänkin aikaa. Meillehän tämä vain tuottaa päänvaivaa, kun perheessä tulee olemaan samaan aikaan useampi vaippaikäinen.

Hissukseen uskaltaudun myös liittyä ryhmään.

Hei vain kaikki, 32 v 4 lapsen äiti täällä odottaa viidettä lasta.
Ammatikseni olen sairaanhoitaja, sekä töissä terveysasemalla.
Meiltä löytyy 12, 5 ja 2 v pojat sekä 3 v tyttö.
Keskenmenoja on ollut ennen ensimmäistä, ennen toista ja valitettavasti myös ennen nykyistä raskautta. Eli tämä on minun kahdeksas raskaus.
Poistin kierukan 1.8 ja siitä heti raskauduin, tämä meni kuitenkin kesken viikoilla 5+6
Kierto sen jälkeen hieman venyi ja ovulaatio oli vasta kp20. Ensimmäisen haamu plussan sain 30.9, mutta koska tuo keskenmeno painaa mielessä, niin en ole uskaltanut vielä iloita.
Nyt kun ollaan edellisen viikkojen yli, niin uskaltauduin tänne.
Viikonloppuna alkoi kuitenkin rusehtavaa vuotoa tulemaan, että ehkä taidan mennä varhaisultraan kurkkaamaan jos kaikki on siellä OK. Sain selville että Epassin hyvinvointirahaa voi Kaunis odotus firmalla käyttää ultran maksamiseen.

Tsemppiä kaikille odotukseen ❤️

Hei kaikki,
Uskaltauduin nyt liittymään tähän ryhmään kun tuntuu että kaipaan vertaistukea mut lähipiirille en halua kertoa raskaudesta vielä. Toisen lapsen LA on laskujeni mukaan 1.7.2025 eli ikäeroo esikoiseen reilu 1v 10kk ja kipuilen jo nyt sen kaa miten taaperoarki ja odottaminen on tarkoitus yhdistää 😅

Täytin vastikään 36 joten iän tuomat riskit odotusaikana myös painavat mielessä, kuten kromosomianomaliat ja keskenmeno. Esikoisen kaa kaikki meni hyvin mut sillon en tuntenut itteeni näin rapistuneeksi 😬. Lohduttaudun sillä että tuttava synnytti 40-44v. kaksi tervettä lasta.

Nyt jännätään sit ”jatko-osaa”, kun yllätyksekseni plussasin pari viikkoa sitten. Ihmetyttää miten tää tulee menee kun lepoa ja ravintoa ei ihan samassa tasapainossa oo tarjolla kuin ekassa. Taapero herää sata kertaa yössä eikä ilman tissiä nukahda. Ruokaa en ehdi naamariin laittaa ihan siinä tahdissa kuin raskauspahoinvointi vaatii. 😅

Mukavaa (tai ainakin siedettävää) odotusaikaa kaikille - tää on niin jännää, ihanaa, hermostuttavaa… 🙈

Mäkin jo vähän kurkin tänne, kun testit vahvenemaan päin. 🫣
Itse olen 32v ja puoliso 31 ja meillä on kolme lasta (11v, 9v ja 3v). Vielä en ihan osaa/uskalla innostua, on vähän epätodellinen olo että näinkö tärppäs jo ja kerkesin meille ottamaan jo kodinvaihtaja koiran 😅 Menkoista laskettuna LA olisi 26.7.2025 mutta eiköhän tästä elokuinen tule, mun lapset ei osaa tulla ajoissa, nuorin meni 2vko yli 🙂.

Täälläkin liitytään heinäkuisiin vielä melko epäuskoisin fiiliksin. Oon 32v. ja kolmatta ootellaan. Aiemmat lapset 6v. ja 3v. ja heitä sai kyllä hartaudella yrittää ja lapsettomuushoidoissakin oltiin (molemmat kuitenkin saanu alkunsa luomusti). Nyt poistin kierukan elokuun lopulla ja tuntuu uskomattomalta, että jo nyt toisessa yrityskierrossa tärppäs!

Heippa! Täällä 36-vee yhden äiti ja nyt sitten ehkä toinen tulossa. 😲 Vielä todella epäuskoinen olo. Meidän ei oikeastaan pitänyt edes toista yrittääkään, mutta ilman kunnollista ehkäisyä ollaan oltu, niin varsinainen yllätys tämä ei ole. 😄 Mies ollut ehkä enemmän toista vastaan puheissa (riskin tiedostaen) ja minä katastrofiajattelijana en ole uskaltanut oikein asiaa alkaa edistämään ja ajattelin, että yksi riittää. Meillä siis helmikuinen -23. Mutta nyt kun tässä ensin toissapäivänä tein haamujen haamun, sitten haalean plussan niin kyllä sitä aika onnellinen olo oli jo heti.. Sitten aamulla oli haaleampi plussa, ajattelin että noinkohan on kemiallinen ja vähän jo luovuin ajatuksesta, mutta tänään illalla oli taas jo selkeämmät viivat tosi lyhyellä pidätyksellä. Toivon parasta ja liityin toiveikkaana tänne. Aamulla testaillaan kyllä vielä ja pitää hakea digi myöhemmin jos nyt tämä hyvä trendi jatkuisi... Mutta nyt siis raskaana kunnes toisin todistetaan!

Takaisin