Esimaito

kotikissa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Helmimammat 2017
Onko muilla kokemuksia aiheesta? Itse olen muutamana yönä herännyt siihen että rintamus on märkä, eli jotain kirkasta nestettä sieltä rinnoista tulee... Ihmettelen kun nyt jo heruu, kuitenkin vasta rv 26 menossa...
 
Mä kans viime yönä havahduin et paita märkä :D ei autaku suojaostoksille lähettävä..rv 26 kans :)

On normaalia, kiusallista tosin hieman ehkä :)
 
Ei viel tässä raskaudessa ihan valumiseen asti mut esikosta tuli kyl lopussa ihan reilusti. nytkin on jonkuverran tullu kyllä koko ajan, mut johtunee siit et lopetin imetyksen vasta raskauden alussa :)
 
Mulla viikkoja 24+ ja alkanut yöllä paita kastua. Pieniä tippoja tulee silloin tällöin, ostin jo liivinsuojia ettei rintsikat tahmaannu. Kiusasin miestä että lirautan sen aamukahviin muutaman tipan :D
 
Toi on tosi yksilöllistä että tuleeko sitä esimaitoa vai ei. Itsellä ei ole koskaan tullut, ja siis imetys on sitten aikanaan kuitenkin onnistunut oikein hyvin - sillä siis ei ole merkitystä itse imetystaipaleeseen että tuleeko sitä jo "hyvissä ajoin" vai ei:p.
Mutta on ihan täysin normaalia ja kohtuu yleistäkin että sitä vuotaa jo näillä viikoilla!
 
Minulla on tullut tässä raskaudessa jo n.10. viikolta lähtien, välillä reilumminkin. Esim. jos kyljellään nukkuu, niin että rinta jää puristuksiin toisen rinnan ja käden väliin, on käsi ihan märkä:p. Taitaa olla todella yksilöllistä...
 
Mulla tuli myös esikoisesta joskus puolen välin jälkeen, ja imetys ei onnistunut silloin. Yli viikko meni silloin maidon nousussa, eli ei vissiin liittynyt toisiinsa mitenkään. :) Nyt ei ole vielä tullut kun pari tippaa yöpaitaan joskus.
 
Mä oon noin 20 viikosta asti saanu vähän sormilla hellästi painamalla kunnon tipat mut ei valu eikä o vielä ainakaa ittellään tullu, tai en o huomannu :)
 
Joo kyllä itselläkin oli vähän hölmö olo ekassa raskaudessa kun "maitoa tullut" jo kuukausitolkulla ja sit kun tarvis tulla niin ei vaan tuu :/ poika oli vielä niin iso ja söi alusta lähtien paljon ja huusi vaan rinnalla kun mitään ei tullu niin hohhoijaa. Josko tällä kertaa paremmalla onnella :)
 
Täällä kans yksi jolla tippoja tullut. Ihan vaan muutama, mutta tuleepahan kuitenkin. :D Huomasin, kun yksi ilta nukkumaan rupesin ja alkoi niin kutisemaan toista rintaa. Raavin niin kastuikin sormet. :D
 
Huomasin justiinsa että paidassa oli märät läntit. En ainakaan aiemmin ole kiinnittänyt huomiota. Nyt vaan toivon että pysyy sit edes vaan tiputteluna viel tässä vaiheessa eikä ihan villiinny
 
Mullakin alkanu kans vähä tiputella pari tippaa, ihmetelly vaan kun yhtäkkiä paita tuntuu märältä :D ja siis nyt oon rv 25+4
 
Takaisin
Top