evelyn_9
Vauhtiin päässyt keskustelija
Elikkäs kokemuksia/tietoa kiitos, ei mitään arvailuja.. Ollaan miehen kanssa eroamassa, meillä on tytär 4kk vanha. Asutaan vielä yhdessä ja siis yhteishuoltajuus on, tässä ruvetaan nyt eroa sitten tekemään kun ei yhteiselämä suju, ja mies aikoo hakea joko yksinhuoltajuutta, tai että tytär asuisi isänsä luona. Mies käy töissä vielä pari viikkoa, sitten loppuu työsopimus; ei ole tytön kanssa aikaa viettänyt lähes ollenkaan muutoin kuin jos itse olen ollut ulkona tuulettumassa, ja silloinkin vaikeaa ollut jotta olen joutunut illan aikana monta kertaa käymään kotona kun tytär ei isänsä kanssa rauhoitu, mikä on mielestäni sinänsä ymmärrettävää koska neiti on niin pieni vielä..
Mutta nyt pääpointtina oli siis se, että onko miehellä mahdollisuutta saada yksinhuoltajuutta? Aikoo vedota "mielenterveysongelmiini", minulla oli siis masennus noin 2-3 vuotta sitten. "Mies" (suluissa, sillä jos tuota nyt voi mieheksi kutsua, 20v pojankloppi lähinnä...) on melko äkkipikainen ja helposti suuttuva, "vetää herneen nenäänsä" joka asiasta ja uhkailee aina mitä ihmeellisimmillä asioilla niitä kuitenkaan toteuttamatta, joten en tiedä tästä yksinhuoltajuushommastakaan että liekkö tosissaan, mutta kiinnostaisi nyt kuitenkin tietää mitkä mahdollisuudet kummallakin on tässä huoltajuuskiistassa sitten, millaisin perustein määritellään kummalle vanhemmalle lapsi jää?
Mutta nyt pääpointtina oli siis se, että onko miehellä mahdollisuutta saada yksinhuoltajuutta? Aikoo vedota "mielenterveysongelmiini", minulla oli siis masennus noin 2-3 vuotta sitten. "Mies" (suluissa, sillä jos tuota nyt voi mieheksi kutsua, 20v pojankloppi lähinnä...) on melko äkkipikainen ja helposti suuttuva, "vetää herneen nenäänsä" joka asiasta ja uhkailee aina mitä ihmeellisimmillä asioilla niitä kuitenkaan toteuttamatta, joten en tiedä tästä yksinhuoltajuushommastakaan että liekkö tosissaan, mutta kiinnostaisi nyt kuitenkin tietää mitkä mahdollisuudet kummallakin on tässä huoltajuuskiistassa sitten, millaisin perustein määritellään kummalle vanhemmalle lapsi jää?