Erityisäitiysloma

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nuppu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

nuppu_

Silmät suurina ihmettelijä
Työskentelen sellaisessa työssä oppisopimuksella jossa on säteilyvaara ja joitain haitallisia aineita. Kun sain tietää raskaudestani, työterveyslääkäri kirjoitti minulle heti erityisäitiysvapaata siihen asti kun on ensimmäinen lääkäri käynti jolloin saan todisteen raskaudestani. Sen jälkeen päätetään pystytäänkö minulle tarjoamaan työtehtäviä jossa vauva ei olisi vaarassa. Onko kellään muulla kokemuksia erityisäitiyslomasta? Kauanko menee Kelassa kun tarvittavat hakemukset ja liitteet on lähetetty että he maksavat erityisäitiyslomarahaa? Tiukillehan tässä mennään jos ensi kuussakin tulee vaan kahdelta viikolta palkka ja ne kelan rahat sitten joskus. Mietityttää se kans kuinka oppisopimukselle käy..

Tosi äkkii mulle ainakin tuli kelasta. Ja auttaa kun sinne soittelee vaikka joka päivä ja sanoo et olis kiire niin ne laittaa siihen merkinnän et hoidetaan kiireellisenä. :D mulle tullu ihan muutaman päivän sisällä kaikki päätökset sieltä raskautta koskien. :)

Ja sulla varmaan lukee siinä oppisopimuksessa et millä perusteella voidaan työsuhde katkaista. Toi syy on kuitenkin melko luonnollinen niin en usko et haittaa jos oppisopimusaika siirtyy jonkin verran. Ellet sit oo vielä sillä koeajalla.

No sillon ainaki ku oppisopimus alko nii oli puhetta että jos tulee raskaaksi niin oppisopimus keskeytyy ja sitä voi jatkaa sitten kun on aika palata takasin. Se vaan harmittaa kun nyt on tuttu luokka ja hyvät kaverit nii mennä nyt sitten toiseen ryhmään ja vielä kun koulua on niin vähän jäljellä mutta kuitenkin paljon kaikkea tärkeää. Mutta noooo eikö nuo asiat ny selkeydy aikanansa.. Mielelläni vaan jatkaisin töitä kun se olis taloudellisesti kannattavaa ja nyt jo viikon jälkeen tuntuu et päivät on tosi pitkiä kun ei oo mitään tähdellistä tekemistä. Mutta tottakai jos siitä työympäristöstä ei saada turvallista, niin ei auta kun jäädä kotia. Toivotaan että munki hakemukset käsitellään nopeasti, pitää soitella sinne kans jos näyttää et viivästyy :D

En tiiä miten suhtautuvat tuohon oppisopimukseen, mutta sitä ainakaan sais katkasta erityisäitiysvapaan ajaksi, koska erityisäitiysrahan vaatimuksena on vakituinen työ.Minä jäin ite erityisäitiysvapaalle 18.11, l.a. 24.7. Huomenna vasta lääkäri ja sit voin toimittaa todistukset kelalle. Viimeksi tais pari viikkoa tossa päätöksessä mennä.

Minä täällä pähkäilen mahdollista raskautumista, ja työpaikka on sellainen jossa ei saa olla raskaana, miten tämä systeemi sitten menee jos pärähtää kaksi viivaa testiin...?
Työpäikkalääkäriin, neuvolaan, vai minnekkä siinä ensimmäiseksi ollaan yhteydessä....?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin