Meillä meni niin että sillon ku oltiin päätetty että eka saa tulla ni olin jotenki et paljonkohan siinä on työtä että ei kai nyt kahta ainakaan, johon puoliso suoraan vastas et no miksei kaks pientä menis siinä samalla. Keskustelu jäi sit siihen ku ei kummallakaan ollu tarvetta tuoda asiaa esiin. Sit kun esikoinen lähestyi puolen vuoden ikää mulle tuli vahva tunne et kolme lasta olis hyvä. Varmaan sillon jo siitä mainitsin ja puoliso suhtautui ihan neutraalisti, on tosi jalat maassa olevaa insinöörilogiikalla ajattelevaa tyyppiä muutenki

Sit ku tokan raskaus oli ehkä puolivälissä aloin enemmän puhuu toiveesta kolmesta lapsesta ja sillon mies oli et no katotaan nyt miten näitten kahen kaa alkaa menee ja mä mietin et no vitsi nytkö se alkaa himmailee. Sit puhuin asiasta aina välillä ja joskus ku tää toka oli puol vuotta hän teki selväksi että kolmas saa tulla.

Nyt ootellaan et toka täyttää vuoden ja sit aletaan yrittää. Mulla siis ikä tulee vastaan ku täytin äskettäin 40 eli me ei voida pitää pidempää taukoa ennen kolmatta vaan pakko yrittää nyt jos haluaa yrittää. Mut oon huomannut et ihan kaikesta mitä raskautumiseen liittyen oon nyt selvitelly ni en voi hänelle puhua ku siin on vaan liikaa hänelle. Eli siks esim nää palstat ollu hyviä ku voi miettiä vaikka tarvittavia vitamiineja ja oviksen tikutuksia ja miten edistää hedelmällisyyttä. Jos näit kotona puhuisin ni puolisolla menis varmaa hermot koko hommaan ja ois että ei sittenkään!
Tosi hankala tilanne kyllä sulla. Ootteko aiemmin esim ennen lapsia puhuneet lapsiluvusta vai onko se jotenkin molemmilla muotoutunut ajan kuluessa?