Onko sinulla tai läheiselläsi erikoisruokavalio? Millainen? Onko se haastavaa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Todella ikävää ihmisten suhtautuminen. Itse olen omasta tahdostani ja eettisistä syistä vegaani, aika paljon valintaani on pilkattu ja kyseenalaistettu vuosien varrella. Olin aloittanut lukion ja 16 kun aloin vegaaniksi. Nyt tuli siis 15 vuotta täyteen. Aina olen ajatellut, että terveydellisistä syistä erikoisruokavaliolla olevat saavat ymmärrystä ja empatiaa, todella ikävää siis jos näin ei ole.On erityisruokavalioita ja se on haastavaa. Olisi helppoa, jos olisi selkeästi allerginen, mutta minulla on refluksitauti, ärtynyt paksusuoli, migreeni ja aistiyliherkkyyksiä. Aika paljon vaivat kaventavat ruokavaliota eikä ihmisten ymmärrys ja empatia ole ylitsevuotavaista.
Olen "vain" tavallinen kasvissyöjä, en vegaani ja on samantapaisia kokemuksia. Olen ollut kasvissyöjä n 25 vuotta. Miksi se jollekin toiselle ongelma, jos minä en syö lihaa?Todella ikävää ihmisten suhtautuminen. Itse olen omasta tahdostani ja eettisistä syistä vegaani, aika paljon valintaani on pilkattu ja kyseenalaistettu vuosien varrella. Olin aloittanut lukion ja 16 kun aloin vegaaniksi. Nyt tuli siis 15 vuotta täyteen. Aina olen ajatellut, että terveydellisistä syistä erikoisruokavaliolla olevat saavat ymmärrystä ja empatiaa, todella ikävää siis jos näin ei ole.
Todella ikävää ihmisten suhtautuminen. Itse olen omasta tahdostani ja eettisistä syistä vegaani, aika paljon valintaani on pilkattu ja kyseenalaistettu vuosien varrella. Olin aloittanut lukion ja 16 kun aloin vegaaniksi. Nyt tuli siis 15 vuotta täyteen. Aina olen ajatellut, että terveydellisistä syistä erikoisruokavaliolla olevat saavat ymmärrystä ja empatiaa, todella ikävää siis jos näin ei ole.
Tsemppiä! Toivottavasti älyävät kunnioittaa päätöksiäsi. Voihan se olla ettei kukaan edes enää jaksa kommentoida kritisoiden, kun ovat jo tottuneet. Tätä toivomme! *sormet ristissä*Täällä kans eettisistä syistä vegaaniksi ryhtynyt. Vajaa 7v täysin vegaanina, mutta sitä ennen pari vuotta kasvissyöjänä. Mulla on myös samoja kokemuksia siitä, että valintaa on kyseenalaistettu vuosien varrella useaan otteeseen, vaikka olen perusterve ja fyysisesti hyvässä kunnossa. Nyt ensimmäistä kertaa raskaana ollessa vähän jännittää, että miten paljon saan osalta sukulaisia kommetteja ruokavaliostani. Pahimmille kritisoijille en ole vielä halunnut raskaudesta kertoa. Tuntuu, etten nyt jaksaisi kuulla saarnaa siitä, miten olen varmasti vastuuton vanhempi kun en syö lihaa, yms.
Ärsyttää, sillä en itse ole koskaan kommentoinut kenenkään syömisiä (esim. kauhistellut lihaa lautasella, tms.) Harmi vain, ettei itse saa samanlaista ruokarauhaa.