Erikoisista paikoista löytyneet esineet

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Käykö muiden taaperoiden perheissä niin että tavaroita katoaa ja löytyy sitten mitä erikoisimmista paikoista? Tai tuleeko lapsen leluja vastaan kattiloiden seasta? Mitä on viimeksi löytynyt ja mistä?

Tämä aihe tuli mieleen kun vastikään taaperon kirjoja löytyi kaapista, jossa säilytetään vessapaperia. Kattilakaapissa puolestaan oli hiljattain vastassa muumipappa. Kadonneet aurinkolasit löytyi taas keittiöstä jakkaran alta. (Mutta missäköhän pipo ja leluruuat mahtaa olla...)
 
Kattiloista ja uunin alaluukusta löytyy yleensä pikkuautoja kuopuksen jäljiltä.
Esikoinen piilotti taaperona kaikki tuttinsa pattereiden taakse. Myös miehen avaimet oli melkein kuukauden kadoksissa ja löytyi lopulta patterin takaa. Oma lompakko löytynyt esikoisen jäljiltä roskiksesta ja puhelin pesukoneesta. Muut lapset ei onneksi ole tavaroita piilotellut.
Minun visa katosi puhelimen kuoresta taaperon toimesta vuosi sitten kotiin jonnekin eikä ole vieläkään löytynyt (uuden tilasin viikon etsinnän jälkeen).

Niin joo ja kengissä yleensä legoja tai pikkuautoja myös yllätyksenä.
 
Meillä esikoinen tykkäsi puupalikkasarjan pienistä värillisistä putken muotoisista palikoista vuoden ikäisenä. Saman kokoiset puunväriset eivät olleet yhtä kivoja, eivätkä pidemmät värilliset. Ne pienemmät aina etsi. Kerran löysin ne eteisestä minun kengästäni. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Me asuttiin aikanaan yhdessä asunnossa, jossa ihmettelin ku yhtenä päivänä lattialla oli yhtäkkiä tutti (meillä esikoinen ei tainnut olla vielä syntynytkään silloin).. Myöhemmin toisen tutin ilmestyessä lattialle, tajusin kurkata patterin taakse ja siellä oli edellisen asukkaan jäljiltä useampi tutti ja lelu. 🤣

Meillä esikoinen piilotti aikanaan yhden bussikortin, löytyi myöhemmin leluja siivotessa lelulaatikosta. Samalla kerralla hukkaan mennyt 10euron seteli ei löytynyt ikinä. 🙄 Muuten ei oo tainnut lapset piilotella mitään tai en ainakaan muista. 🤔 Leluja nyt varmaan on löytynyt mitä ihmeellisimmästä paikoista. 😃
 
Kunhan joku joskus purkaa tuon keskuspölynimurin, niin sen putkistosta löytyy varmasti vaikka ja mitä kivaa lastenlelua. On se niin jännää lasten mielestä kun seinässä on sellainen kiva luukku. 🙄
 
Pojastani tulenee taikuri! Normaalien iltapesujen ja yöasun pukemisen jälkeen hänet syötin, siirsin sänkyyn jossa alkoi nukkumaan. Yöllä hän oli hieman levoton. Olisikohan vaipan selkäpuolella ollut tutti siihen syy? Mysteeriksi jää miten tutti sinne päätyi, kun hoitotasolla jossa yöasu+vaippa laitetaan ei tuttia ole, kuten ei myöskään iltapesupaikassa. Sängyn päädyssä pikku korissa on puhtaita tutteja vaihteleva mäörä, mutta silti...
 
Pojastani tulenee taikuri! Normaalien iltapesujen ja yöasun pukemisen jälkeen hänet syötin, siirsin sänkyyn jossa alkoi nukkumaan. Yöllä hän oli hieman levoton. Olisikohan vaipan selkäpuolella ollut tutti siihen syy? Mysteeriksi jää miten tutti sinne päätyi, kun hoitotasolla jossa yöasu+vaippa laitetaan ei tuttia ole, kuten ei myöskään iltapesupaikassa. Sängyn päädyssä pikku korissa on puhtaita tutteja vaihteleva mäörä, mutta silti...

Pienenä on jo hyvä aloittaa. 😉

Meillä on taas (tai aina) oltu ehtiviä tälläkin saralla. Katsotaas mitä muistan... Toistaiseksi poissa käytöstä olevaan pakastimeen on hyvä laittaa milloin leluja, milloin vesipullo. Appelsiininkuorintaveitsi (sellainen muovinen) oli kiinni keppihevosen suitsissa. Vaateharja löytyi etsintöjen päätteeksi eteisestä korista, jossa säilytetään mm. aurinkolaseja.
 
Meidän keskuspölynimuriin oli jemmattu punainen väriliitu. Ihmeteltiinkin jonkin aikaa et mikä on et seiniin ilmestyy piirtojälkiä, mutta mistään ei vaan löytynyt sitä tuhotyön välinettä. No, 1v 3kk oli ovelasti säilönyt liituaan kivan luukun takana, otti sen sieltä aina välillä esiin ku sattui tarvitsemaan. Jäljille päästiin kun luukun ympäristö oli erityisen koristeltu. :rolling:
 
Vähän menee aiheen sivusta, mutta kerron kuitenkin. Itse olen univelkaisena purkittanut illalla päivällisen jämiä ja löytänyt ne aamulla, kerran tiskikaapista ja kerran astiakaapista. Ihan itse väsyneenä laittanut. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Myös vanhempien ihmeellisiin paikkoihin laitettamat esineet lasketaan. 😁

Näin jälkijunassa tuli vielä mieleen fortunan keppi. Se oli sujautettu patterin väliin. Sen pois saaminen olikin haastavampaa. Se kun ei mahtunut kääntymään niin että sen olisi saanut alakautta pois eikä yläkautta siihen ylettynyt. Mies taisi lopulta ujuttaa sinne narun, sitoa sen keppiin patterin alla ja nostaa sitten ylös.
 
Meillä tää kuopus on kyllä nyt ansioitunut tässä tavaroiden piilottelussa. 😁 Yks viikko meillä oli kaukosäädin hukassa monta päivää, löytyi panttipullokorin pohjalta. Tietokoneen hiiri löytyi tällä viikolla uunipeltien säilytyslaatikosta. Joka päivä saa kyllä jotain tavaraa etsiä. 😂
 
Yks päivä löytyi xylitolpastilli mun talvikengän sisästä. Aattelin et varmaan joku kivi, mut yllätyin vähä kun olikin pastilli, sitä en osannut odottaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Juu, esikoisen jäljiltä piti katsoa pyykkikoneen rumpu tarkasti läpi ennen ku laitto pyykit pyörimään. Kerran ihmettelin vessassa, että enkö mä just ostanu täyden paketin vessapaperia. Mysteeri ratkesi hetkeä myöhemmin, kun pyörimässä ollut pyykkikone alkoi herjata tukkeutuneesta poistoputkesta... :Face Without Mouth:
Kuopuksen jäljiltä löytyy kattilakaapista kaikkea jännää mut ehkä erikoisin löytö hänen kohdallaan on ollut, kun iltahommilla bodyn napit avattuani lattialle putosi auton avaimet :tears: kauanko lie niitä siellä jemmannut ja mistä lie saanut käsiinsä.
 
Olipa isänsä ollut yllättynyt löydettyään kännykkäsalkustaan paketin terveyssiteitä! Minun mökkikassista olivat oudosti sinne kulkeutuneet.
 
Takaisin
Top