Eräpäivän ohittaneet

Thilduska

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Meitä lasketun ajan saavuttaneita ja ohittaneita alkaa täällä syyskuisissakin olevan.

Ja kyllä nää ylimenevät päivät on tuskaisia. Itsellä ei niinkään fyysisesti, mutta henkinen puoli alkaa rakoilemaan ja pahasti. Vaikka kuinka yrittää pitää mielen positiivisena ja ajatella, että koskaan, ei kenelläkään ole se vauva masuun jäänyt, niin silti tunteiden vuoristorata on uskomaton. Välillä ajattelee, että mahtaa vauvalla olla hyvät oltavat, kun näin kauan masussa viihtyy, heti perään mieleen juolahtaa, että mitäs jos jotakin on vialla ja sitten päässä pyörii vielä ajatukset, että onko minussa jotakin vialla, kun ei se synnytys käynnisty. Ja ne puhelut sukulaisilta ja kavereilta[:o] JOKO, EIKÖ VIELÄKÄÄN[:@][:@]

Ajattelin, että olisi oma ketju tähänkin aiheeseen paikallaan, jos sattuu olemaan kohtalotovereita, joille alkaisi tää olotila riittämään. Itsellä tänään vaihtoehtoisesti rv 40+6 tai 40+2, mutta jokinen aamu on yhtä ärsyttävä kuitenkin.
 
no kyllä tää alkaa rassaamaan hermoja..kun ei mitään ala tapahtua! vaikka vasta mennyt 2päivää yli lasketun...viikolla on niin tylsää kun kaikki muut ovat töissä, ja kotona ei meinaa keksiä mitää tekemistä!
no joo levätä vois mut kun ei sitäkään jaksa, ja niskatkin siinä menee vaan ihan jumiin!
kaikki vaan toitottaa et nauti nyt viel kun saat olla omines, että kohta sulla riittää puuhaa vauvan kanssa! no joo ehkä noinkin mutta kun haluaisin jo sitä puuhaa..ollut toimettomana jo liian kauan!
peukut pystyyn että vkl aikana alkaisi tapahtua! [:D]
 
*Nostaa Käden pystyyn*

Hei, olen Mamma_76 ja La oli 5.9, olen Todella turhautunut...

[:D]

Perhanan perhana! Nyt on sitten 5 päivää yli lasketun, ja jos ultran laskelmat polilla piti paikkansa voi olla jopa sen viikon yli. (rakenne-ultra)
OlotilaTänään: Raivon,epätodellisuuden,itkujen,turhautumisen rajoilla...jonka sitten ystäväni katkaisi puhelin soitollaan, ja antoi mulle maailman parasta vertaistukea [:(][:D]
Kun puhelu alkoi ystävän suunnalta (n.400km) sanoilla:"Mä ajattelin soittaa sulle, ja yrittää piristää sun mieltä, koska mä tiedän miltä susta tuntuu..." Jo tuo lause sai mut paremmalle mielelle, ja pinnistelemään itkua, jonka urhoollisena sitten nielaisin, koska huumorilla saa ihmeitä aikaan [;)]

Sain käskyn rauhoittua, rentoutua keinolla millä hyvänsä mun pitää rentoutua...Tahtoo Hieronnan Niska/hartiaseudulle [:)]
 
Taas yksi yö enemmän yliajalla[:D]

Eilen illalla jo suutahdin miehellekin, kun sanoi, että syntyy varmasti ennen torstain yliaikaiskontrollia, ettei sanoisi mitään tuollaista ennustusta, kun ei tunnu enää mitenkään hauskalta. Lääkäri sanoi yli kuukausi sitten, että oireet on sen mukaiset, että tuskin menee laskettuun aikaan asti[:D]. Neukkutäti sanonut viimeiset neljä kertaa, että oireet on sen mukaiset, että varmasti kohta syntyy[:@][:D][:D] Ei voi kun nauraa enää noille kommenteille. Onneksi viime sunnuntaina käyrillä kätilö sentään oli ihanan inhorealistinen, eikä luvannut tai ennustanut mitään, vaan sanoi, että ei tiedä ja voi mennä ihan sinne käynnistykseen asti. Itse ennustan, että viimeistään 5pv käynnistyksen jälkeen tää vonkale sitten leikataan pihalle.

Todellakin Happy on tylsäääääää! Aina edellisenä iltana alan kauhulla odottaan, että mitäs ihmettä sitä seuraavana päivänä tekisi.

Mamma: Itsekin koin, että paras tuki oli serkku, joka laittoi, että jokainen päivä yli ajalla oli tuskaa, koita kestää. Ihan vaan muutamalla sanalla, niin helpotti. Hänellä oli mennyt sen kaksi viikkoa ja yksi päivä yliajalle.

Tota rentoutumista mäkin yritän, kun oon vähän jännittäjä tyyppiä. Nyt oon saanut myöskin nukuttua, mitä ei tuossa helteiden aikana tullut pahemmin tehtyä. Tällä hetkellä ei harmita yhtään, mutta ei se turhautuminen tai itkupotkut oo kaukana.
 
nyt alkaa menee jo yli ymmärryksen..eilen illalla alko masentaa niin kovasti etten muuta voinut kun itkeä ja sama jatkui vielä aamullakin! on tää ja olemist...onneksi pystyy käymään kävelyllä niin sai vähän piristystä,vaikka vesisateessa käveltiinkin miehen kanssa!
nyt taas vailla tekemistä! ukkokin rassaamassa jotain hemmetin mopojaan!

jotain ilon aiheita sentäs, sain ajan hierojalle maanantai aamuksi, saa edes vähän apua tähän niskasärkyyn! vaikka mielummin toivon että pääsisin jo sitä ennen synnyttämään, mut varmaan turha toive niinkun kaikki toiveet tähän mennessä! [:@]

no ei tässä auta muu kuin yrittää vaan jaksaa odotella! tsemppiä kaikille
 
Joo täällä kans yks jolla mennyt jo lasketun ajan yli, ja oikein kunnolla. Ahdistavaa!
Sitä yrittää keksiä kaikenlaista tekemistä, mutta mitä kun tekemistä ei ole? Kaikki paikat on siivottu ja elokuvat hyllyistä katsottu? Ideoita otetaan vastaan [:D].
Oon niin kyllästynyt kun kaikki kyselevät että joko, joko? Vaikka kaikille olen luvannut ilmoittaa kun on jotain ilmoitettavaa.
No joo tää on taas tätä vali vali linjaa, pahoittelut siitä [:-] Ymmärrän teitä kaikkia kanssa-sisaret. Tää odottajan aika on niin raastavaa, varsinkin kun mennään yli ajan ja oikein kunnolla. Noh mua odottaa ens viikon keskiviikkona (jo) onneksi se käynnistys. Ihana tietää että ainakin ensi viikolla on nyytti sylissä jos mitään muuta positiivista ei tästä syksyisen sateisesta päivästä löydy.

Jaksamista teille kaikille ja pitkiä hermoja! [:)]
 
hitto täällä ollaan vieläkin yhes koos! eikä mitään tunnu tapahtuvan! eilen ajoin nurmikonkin, eikä sekään saanu mitään aikaseksi, paitsi et häpylyy ehkä vaan entistä kipeempi! lauantaina ois sit yliaikaiskontrolli ja toivon todella et sillon alkais jo jotain tapahtuu! ei vaan jaksais ootella enää! kuiteskin jo rv 41+1
juu no täytyy tässä taas ruveta funtsimaan jotain tekemistä tällekin tylsää tylsemmälle päivälle!
 
täällä myöskin alkaa tekemisen puute päätä hajottamaan[:@]
mullakin happy86 tänään 41+1 menossa ja tiistaille on sitten se kontrolliaika varattu...toivottavasti paikat olis siihen mennässä niin kypsät ettei olis kun vaan puhaltaa niin vauva olis sylissä[:)] olen jo päättänyt että parempi vaan yrittää rentoutua ja käydä kävelyllä ja esittää (ainakin itselleen uskotella) ettei tässä raskaana edes olla, jospa se siitä sitten ylläripyllärin tekis ja lähtis jo tänään synnärille[:D] tänään siis tiedossa kävelyä, siivousta TAAS ja saunomista ja kaikkea muuta mahdollista ja sitten tilaan pizzan tilalta synnytyksen käynnistyksen[8|] onko muilla eräpäivän ohittaneilla mitään tapahtunu kohdun kaulalle vai onko edes tarkastettu?? itellä oli raskauden alussa sen 4 cm ja nyt pari päivää sitten noin 1,5 cm ja reilusti sormelle auki. eikä vieläkään mitään tuntemuksia!!!!
 
aika pitkälle sulla UNIKEKO menee toi kontrollikäynti! eiköhän ne sit jo käynnistäkin jos ei ole siihen mennessä alkan ominee!
mä oon viimeeks käyny lääkäris 26.8 ja sillon oli 2,5cm (kun alusta asti ollu sen 3cm) ja hiukan pehmentyn paikat!
toivon vaa et nyt lauantaina ois jo kunnolla auki...vaik ihan olemattomii supistuksii vaan ollut!

jospa meniskin niin hyvin et sen kun kävis sit vaa töräyttääs sen beibin sielt ulos ni hyvä olis!
juu kyllä tähän täytyy asennoitua sillee et ihan ku ei olis vielä laskettu aika lähelläkään...sen kun yrittää vaaan relata..vaik ei oo kyl helppoo!
no ehkä se lähtö tulee sit vaan yks kaks yllättäen! hope so!

nyt lähen taas kuluttaa aikaa kaupungille..siinäkin se huono puoli et siel palaa ain rahaa kaikkee turhaan! no mut pakko se on jotain iloa saada tähän tylsyyteen! [:D]
 
niinpä...mutta ei auta. niin ja jos se raha menee sinun hyvinvointiin ja piristykseen niin eiköhän se ole ihan suotavaa[:D] niin minä ainakin omalla kohdalla asian näen. olen jo tuhlannut ihanaan (pieneen) syyspaitaan vaikka mahan ympärys onkin vielä komiat 110cm[:)]
 
Täällä aloitettu valmistautuminen tähän osioon. [:@]

Mun lohtu tulee olemaan erään miehen kaverin mulle toteama kansanviisaus: "Hätäseen ei tule kun kusipäisiä kakaroita." [>:] [:@] [:D]
Että tällä mennään sitten... *huokaus* [8|]
 
Päivää vaan... yli on, 40+3, eikä noi lenkit ja saunat näytä auttavan mitää.... kax ekaa synty viikkoo ennen ja kolmas meni tasan viikon yli, vissii nytkin käy niin.. ketuttaa vaan ku sen kolmannen synttärit ois maanantaina ni oisin mieluummin yhtenä tai kahtena kotona ku sairaalas, ja sais tääkin ihan oman syntymäpäivän.... suap nähhä miten käy....
 
no niin...kontrollissa käyty ja kotona taasen! ei tehny alapää- tutkimusta! ultralla vaan katto ja kaik ol kunnos! joten odotellaan vaan taas! ke aamuna sit viim. käynnistäävät jos ei ala ennen sitä tulemaan! huh huijaa kun sen vielä jaksais!

painoksi arvioi 3.6-3.9kg
verenpaine oli kyl vähä kohol, mut meinas et johtuu siitä kun jänskätti tota käyntiä!
nii ja viikothan on nyt siis 41+3
 
Heippa!
Ja ylihän se täälläkin päsähti.. jo tämä yks päivä on ihan riittävästi (40+1), huoh! Mutta ei auta kuin valmistautua päiviin tai siihen kahteen viikkoon [&:]
Muuten mennyt ihan hyvin, mutta pää alkaa pikkuhiljaa hajoilla. Kohta kaks viikkoa menty päivittäisillä ja öisillä supistuksilla, välillä hyvinki kipeillä ja särkylääkettä kuluu että saa nukutuksi.. mutta ei sitten ota oikein tuulta allensa että jotain alkais tapahtumaan. Täytyy toivoa että kun tässä pitkän aikaa kypsytellään niin olis sitten nopea toimitus.. Niin varmaan [8D]

Tsemppiä ja jaksamista muillekin vielä odottaville!
 
Annan yhden vinkin, minkä varmasti kaikki yli ajalla on kuulleet ja viimeisillään olevat kanssa. Nukkukaa, nukkukkaa ja nukkukaa...
 
täällä kans laskettu olis ollut 15.09..ja edelleen yhdessä kasassa!
joka ilta sitä kuvittelee että kyllä nyt tänä yönä lähdetään..mutta aamuisin pettymys on sitten suuri!ja tosiaan ne kaikki ihanat ihmiseten kyselyt että eikö nyt vielä jne. sitten ollaan niin kaikki tietävänä että kyllä se varmasti jo huomenna sieltä tulee!
kovasti on jo kipeä olo ja liikkuminen on sattunut jo pari viikkoa,vaikka normaalisti reipas lenkkeily kuluu päivittäiseen rutiiniin!
ärsytystä tuntuisi lisäävän ne odottajat jotka tuntuu synnyttelevän joko etuajassa tai ihan laskettuna päivänä!
olen saanut onneksi muutamalta hyvältä ystävältä positiivista tsemppausta sillä heillä mennyt yli jopa sen 2-3vk!

poksahdusta joka hetki odotellen!
 
Heippa!

Täällä myös menossa jo rv 40+6, eikä mitään oireita ole ollut. Vauva ei ole kiinnittynyt,
ei kipeitä supistuksia, ei limatulppaa tms.. [>:] Joka päivä synnytys tuntuu olevan vaan
kauempana. Onneksi sentään voinnissa ei ole mitään vikaa, turhauttavaa kuitenkin
vaan odotella. Ja jatkuvasti tulee kyselyjä joka suunnalta, että joko [:D] Saas nähdä
miten kivulias synnytys tulee, kun koko raskausaikana ei ole ollut lainkaan liitoskipuja
eikä siis niitä kipeitä supistuksiakaan. Helpolla on päästy tänne asti [:D] Hieman alkanut
myös mietityttämään miten isoksi vauva ehtii kasvamaan [&:] Mahtaa mennä käynnistykseen
saakka ennen kuin mitään tapahtuu.
 
Iltoja!

Täällä menossa 41+0 ja tuntuu että ei tapahdu ei sitten yhtikäs mitään [&:]
Aiempina viikkoina ollut tuskaisia päiviä ja öitä, mutta parin viime päivän aikana kipeät suistukset tai muut synnytykseen viittaavat oireet hävinneet kokonaan. Tänään käytiin miehen kanssa tunti kävelemässä ja toinen tunti tehtiin pihahommia ja tuntuu vaan että paremmin vaan jaksaa kuin aiemmin.. S:sätki on tullut testattua, mutta ei niistäkään oo apuja saatu [8D]

Pisku, täällä siis aivan samat tunnelmat.. tuntuu todellakin siltä että synnytys entistä kauempana vaan ja käynnistystä odotellaan [>:] Yliaikakontrolliaika olis parin päivän päästä mutta tuskinpa tuo tilanteeseen mitään muutosta. Jospa siellä olisi jo päästy vaikka tositoimiin!

Tsemppiä muillekin vielä odottaville ja jo turhautuneille.. Ei kai tässä auta muu kuin ottaa asenne että tulee kun tulee, nautitaan vielä näistä päivistä [:)]

Supparituulia!!
 
Hei, ketäs meitä vielä on mukana näissä viimeisten päivien skaboissa? [:D]

Jokos pisku ja Maisuli ovat edenneet?
 
Täällä yksi ilmottautuja tälle listalle. Tänään rv 40+3, eilen lueskelin että keskiarvo synnyttää on 40+2 ja toivoin kovasti pääseväni siihen, mutta ei! Illalla lupaavasti supisteli, samoin kuin yöllä kolmen neljän välillä oli oikein mukavat poltot selässä, mutta aamulla ei sitten mitään! Tänään olenkin siivoillut urakalla ja taas tuntuu kivasti selässä, mutta lienee taas turha toivo! Näin viime yön synnytyksestä uniakin, unessa meni lapsivedet ihan kunnolla (ihan puoli pöntöllistä tuli vettä :)). Täytyy ilmeisesti lopettaa tämä odottaminen ja kaikkien S:ien sun muiden yrittäminen ja ottaa vaan rennosti. Joo tiedetään, helpommin sanottu kuin tehty!
 
Takaisin
Top